ျမန္မာႏိုင္ငံ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုး ဥကၠ႒ သ႐ုပ္ေဆာင္လူမင္းႏွင့္ ေတြ႕ဆံုၿပီး
ဥကၠ႒ သက္တမ္း ႏွစ္လေက်ာ္ ကာလအတြင္း ပထမဆံုး ႀကံဳေတြ႕ရသည့္ ၎ကို ထုတ္ပယ္ရန္
ဆႏၵျပေတာင္းဆိုမႈ မ်ားအေပၚ သူ႔အျမင္၊ ႐ုပ္ရွင္အ စည္း အ႐ံုး၏ အျပစ္ေပး
အေရးယူမႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေဝဖန္မႈမ်ားအေပၚ သူ႔သေဘာထား၊ အမ်ားပိုင္
႐ုပ္ရွင္ကုမၸဏီ ဖြဲ႕စည္းရသည့္ အေၾကာင္းအရင္း တုိ႔ကို The Voice က
ေမးျမန္းထားျခင္း ျဖစ္သည္။
Voice ။ ။ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုး ဥကၠ႒အျဖစ္ ကိုလူမင္းတာဝန္ယူတဲ့ သက္တမ္း
ႏွစ္လေက်ာ္အတြင္းမွာ ပထမဆံုးႀကံဳေတြ႕ရတဲ့ ဒီဆႏၵျပမႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး
ဘာေျပာခ်င္ပါသလဲ။
L.M ။ ။ ကိုယ္တို႔ နာယကႀကီးေတြေရာ၊ ေရွ႕မီေနာက္မီ ဆရာႀကီးေတြေရာ ေမး
စမ္းၾကည့္ၿပီးၿပီ။ ျမန္မာ့ ႐ုပ္ရွင္သမိုင္းမွာ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါမွ
မရွိခဲ့ဖူးဘူးေပါ့။ အဲဒီေတာ့ အခုစရွိၿပီေပါ့။ ေနာင္တစ္ခ်ိန္က်ေတာ့လည္း
ဒီေန႔ျဖစ္စဥ္က ႐ုပ္ရွင္သမိုင္းရဲ႕ စာမ်က္ႏွာတစ္ခု ျဖစ္မွာေပါ့။
ကိုယ့္အေနနဲ႔ကေတာ့ ဘာမွေထြေထြထူးထူး ေျပာဖို႔မရွိပါဘူး။ ဆႏၵျပတယ္ ဆိုတာလည္း
လုပ္ထံုးလုပ္နည္းအရ သက္ဆိုင္ရာဆီ ခြင့္ေတာင္း၊ ခြင့္ျပဳ ခ်က္က်လို႔
ျပတယ္ဆိုေတာ့ ဒါႏိုင္ငံသားတိုင္း ရႏိုင္တဲ့ အခြင့္အေရး တစ္ခုပဲေလ။
အဲ့ဒီအေပၚမွာ ကိုယ့္သ ေဘာထား အျမင္ကေတာ့ သေဘာတူျခင္း၊ ကန္႔ကြက္ျခင္း
ဘာမွမရွိပါဘူး။ ဆႏၵျပခြင့္ရွိတယ္။ ဆႏၵေဖာ္ ထုတ္ပါေစ။
Voice ။ ။ ႐ုပ္ရွင္ေလာကသားေတြရဲ႕ တိုးတက္မႈအတြက္ ကိုလူမင္း အပါအဝင္
အမႈေဆာင္အဖြဲ႕က စြမ္းေဆာင္ေပးႏိုင္တဲ့ အရည္အခ်င္းမရွိလို႔
ဆႏၵထုတ္ေဖာ္တာလို႔ ဆႏၵျပတဲ့သူေတြက ေျပာတယ္။ ဒီအေပၚ မွာ ကိုလူမင္း
ဘာျပန္ေျပာခ်င္လဲ။
L.M ။ ။ အခု ဒီလိုေျပာလာတာက အႏုပညာေလာက တစ္ေလာကလံုးက ေျပာတာလားဆိုတာ
အစ္ကိုက သံုးသပ္ဆင္ျခင္ရမယ္။ တစ္ေလာကလံုးက ေျပာလာတယ္ ဆိုရင္ေတာ့
ကိုယ္လည္းထိုင္ေနစရာ အေၾကာင္း မရွိဘူး။ တစ္ေလာကလံုးကို ကိုယ္စားျပဳရင္
ကိုယ္ေျဖရွင္းခ်က္ ေပးစရာအေၾကာင္း မရွိဘူးေလ။ တစ္ေလာကလံုးကို
ကိုယ္စားျပဳဖို႔ေတာ့ လိုတာေပါ့။
Voice ။ ။ ေဝဖန္တိုက္ခိုက္မႈေတြမ်ားတဲ့ အစည္းအ႐ံုး ဥကၠ႒ေနရာကို ဘယ္လိုေၾကာင့္ လက္ခံျဖစ္ခဲ့တာလဲ။
L.M ။ ။ ျပႆနာေတြ အမ်ားႀကီး ရင္ဆိုင္ရလိမ့္မယ္ ဆိုတာလည္း ကိုယ္သိတယ္။
ကိုယ္ကိုယ္တိုင္လည္း အလုပ္အားတဲ့သူတစ္ေယာက္ မဟုတ္ပါဘူး။
ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ကိုယ့္အႏုပညာေလာကအတြက္ မို႔လို႔ပါ။ ကိုယ့္အတြက္မဟုတ္ဘဲ
ေလာကအတြက္ လုပ္တာျဖစ္တဲ့အတြက္ ကိုယ္ရင္းႏွီးရတာေတြ အမ်ား ႀကီး ရွိပါတယ္။
ကိုယ့္အႏုပညာေလာက အတြက္မို႔လို႔ ကိုယ္ဒီလို ရင္ဆိုင္ေနတာပါ။
ဒီလိုေခတ္ႀကီးမွာ အခုလို ျဖစ္ရပ္မ်ဳိး ႀကံဳေတြ႕ရတယ္ဆိုတာ သိပ္ေတာ့
မထူးဆန္းပါဘူး။ အတိုက္အခံဆိုတာ ေနရာတိုင္းမွာ ရွိမွာပဲ။
Voice ။ ။ ဆု ဗီဒီယို ထုတ္လုပ္ေရးပိုင္ရွင္ ေဒၚစန္းစန္းေမာ္ကို
ရန္ကုန္တိုင္း ဗီဒီယို အေျခခံအဖြဲ႕ ဥကၠ႒ အျဖစ္ကေန ထုတ္ပယ္လိုက္ရတဲ့
အေၾကာင္းအရင္း သိပါရေစ။
L.M ။ ။ ေျပာရမွာ ဆိုရင္ေတာ့ အမ်ားႀကီးပဲ။ ၿခံဳၿပီးေျပာရရင္ေတာ့ ကိုယ္တို႔
႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ံုးမွာလည္း ဖြဲ႕စည္းပံု စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းဆိုတာ ရွိတယ္။
ကိုယ္သည္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္း ဆႏၵနဲ႔ ငါဥကၠ႒ပဲဆိုၿပီး ဆံုးျဖတ္တဲ့ကိစၥ
မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္တို႔ တစ္ေလာကလံုးက ေလးစားရတဲ့ နာယကႀကီးေတြ အားလံုးရဲ႕
သေဘာထားမွတ္ခ်က္ေတြ ရွိတယ္။ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးရဲ႕ အျမင့္ဆံုး
အဖြဲ႕အစည္းျဖစ္တဲ့ ဗဟိုအလုပ္ အမႈေဆာင္အဖြဲ႕ အစည္းအေဝးရဲ႕
အားလံုးတညီတၫြတ္တည္း ဆံုးျဖတ္ခ်က္လည္း ျဖစ္တယ္။
ေျပာရရင္ေတာ့ အမ်ားႀကီးပဲ။ ေျပာဖို႔က အခ်က္အလက္ေတြနဲ႔ ေျပာမွရမယ္။
နာမည္ႀကီးတပ္ၿပီး ေျပာေနရ မွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ကိုယ္အဲဒီလိုေတာ့
မေျပာခ်င္ပါဘူး။ ေသခ်ာတာတစ္ခုကေတာ့ ကိုယ့္ဆံုးျဖတ္ခ်က္အေပၚ ကိုယ္ယံုၾကည္မႈ
ရွိတယ္။ ကိုယ့္အေၾကာင္းလည္း ေလာကသားေတြ သိပါ တယ္။ ကိုယ္က ရာထူးမက္စရာ
အေၾကာင္းလည္းမရွိဘူး။ ေငြမက္စရာ အေၾကာင္းလည္း မရွိဘူး။ ေက်ာ္ၾကားမႈကို
မက္စရာအေၾကာင္း လည္း မရွိဘူး။ ကိုယ္လုပ္ေနတာ ေလာကအတြက္ပဲ။
ကိုယ့္အေၾကာင္းကို သိတဲ့လူကေတာ့ ကိုယ့္ဆံုးျဖတ္ ခ်က္ကို နားလည္ပါလိမ့္မယ္။
Voice ။ ။ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုး ဥကၠ႒ေနရာက ျပန္ေရြးဖို႔ ရွိတယ္လို႔လည္း
သိထားတယ္။ ကိုလူမင္းကေရာ အစည္းအ႐ံုး ဥကၠ႒အျဖစ္ ဘယ္အခ်ိန္ေလာက္အထိ
တာဝန္ယူဖို႔ စဥ္းစားထားလဲ။
L.M ။ ။ ကိုယ္အမွန္အတိုင္း ဝန္ခံရရင္ ေနာက္သက္တမ္းဆိုတာကို မစဥ္းစားထားဘူး။
ကိုယ္ဥကၠ႒ ျဖစ္လာတယ္ဆိုတာလည္း မလႊဲမေရွာင္သာ၊ မျဖစ္မေန ဒီတာဝန္ကို
ကိုယ္ယူမွ ျဖစ္မယ္ဆိုတဲ့ အေျခအေန ေရာက္လာလို႔သာ ကိုယ္ကလက္ခံၿပီး
ရယူလိုက္ရတာ။ ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာ ဥကၠ႒ႀကီး လုပ္မယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ လည္း ရွိမေနဘူး။
ဒါေပမဲ့ တစ္ခုရွိတာက ေလာကေကာင္းေစခ်င္တဲ့ စိတ္ေတာ့ ကိုယ့္မွာအျပည့္အဝ
ရွိတယ္။ ဒါ မွန္ေသာသစၥာပါ။ ကိုယ့္ထက္ ေလာကအက်ဳိးကို ပိုလုပ္ႏိုင္တဲ့သူ၊
ဘယ္သူမဆိုေပါ့ ကိုယ္အၿမဲ တမ္း ဖိတ္ေခၚတယ္။
Voice ။ ။ ‘မမၿပံဳး ၿပံဳးစမ္းပါ’ ဇာတ္ကားကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဒါ႐ိုက္တာ
ၫြန္႔ျမန္မာညီညီေအာင္ကို ႐ိုက္ကူးခြင့္ သံုးလ ရပ္ဆိုင္းလိုက္တာေရာ
ဘယ္သူေတြရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္နဲ႔လဲ။
L.M ။ ။ ဒါလည္း CEC အစည္းအေဝး ဆံုးျဖတ္ခ်က္နဲ႔ပဲ။ အဲဒါကလည္း ဒီလိုပါ။
ဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေဝဖန္ သံေတြလည္း ေတာ္ေတာ္ၾကားရပါတယ္။
အရင္အစိုးရလက္ထက္က ပိတ္ပင္တားဆီးမႈမ်ဳိး ကိုယ္တို႔လက္ ထက္မွာ လည္း
လုပ္ေနတယ္ေပါ့။ အျပင္ပန္းၾကည့္ရင္ ဒီေဝဖန္ခ်က္က မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့
အဲ့ဒီေနာက္မွာ ကိုယ္တို႔ရဲ႕ ေစတနာေတြက အမ်ားႀကီးရွိတယ္။
ကိုယ္ဆိုလိုတာက ဒါ႐ိုက္တာ ၫြန္႔ျမန္မာ ညီညီေအာင္ဆိုတာ နာမည္ပ်က္ လည္း
မရွိဘူး။ အႏုပညာ အရ လည္း သိကၡာရွိတဲ့ အႏုပညာသမား စစ္စစ္ တစ္ေယာက္
ေနာက္တစ္ခု ကိုယ္တို႔ အင္မတန္ေလးစားရတဲ့ အခ်က္က ဒီ ‘မမၿပံဳး ၿပံဳးစမ္းပါ’
ဇာတ္ကားကိစၥမွာ သူကလည္း ႀကိဳတင္ႀကံစည္မႈ မရွိဘဲ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ
အခက္အခဲေတြေၾကာင့္ သူတစ္ခ်ိန္က ႐ိုက္ခဲ့တဲ့ ဇာတ္ၫႊန္း အေဟာင္းကို
ျပန္႐ိုက္မိတာ။
႐ိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ တစ္ဖက္ကလည္း ႐ိုက္ၿပီးသား ျဖစ္တဲ့အတြက္
စာေရးသူအေနနဲ႔ကလည္း ေငြေၾကးေနာက္ ကိုလိုက္ၿပီး ဟိုကိုေရာင္း၊ ဒီကိုေရာင္း
လုပ္တယ္ ျဖစ္မွာစိုးလို႔ ကိုယ္တို႔အစည္းအ႐ံုးကို အေၾကာင္းၾကား ထားတာပဲ
ရွိတယ္။ အဲ့ဒီ အေပၚမွာ ဒါ႐ိုက္တာက ဘယ္သူ႔မွာမွ တာဝန္မရွိဘူး။
သူ႔ရဲ႕ေပါ့ေလ်ာ့မႈေၾကာင့္ သူ႔မွာပဲ တာဝန္ရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ အျပစ္ေပးရင္လည္း
ေပးပါ၊ အႏုပညာ လုပ္ကိုင္ခြင့္ ပိတ္ပင္ရင္လည္း ပိတ္ပင္ပါဆိုၿပီး
သူကိုယ္တိုင္ သူ႔ရဲ႕အမွားတစ္ခုအတြက္ တာဝန္ယူၿပီး ကိုယ္တို႔အစည္း အ႐ံုးကို
ေတာင္းဆို လာတာ။တကယ္ေတာ့ ဒီေခတ္ႀကီး မွာ ေရပန္းစားတဲ့ စကားလံုးေတြျဖစ္တဲ့
တာဝန္ယူျခင္း၊ တာဝန္ခံျခင္း ဆိုတဲ့ စကားေတြကို လူေတြ
လက္ေတြ႕က်င့္ႀကံႏိုင္ဖို႔ ခက္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီဒါ႐ိုက္တာက ကိုယ့္တာဝန္
ကိုယ္အျပည့္အဝ ယူျပတာ။
အဲဒီအေပၚ ကိုယ္တို႔က သံုးလရပ္စဲေၾကာင္း စာကို ထုတ္ျပန္လိုက္တာ။ စာထုတ္ျပန္
လိုက္ေပမယ့္လည္း ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ပဲ တစ္ဖက္ကားက ဒါ႐ိုက္တာနဲ႔ ထုတ္လုပ္သူကို
ညႇိႏိႈင္းေပးၿပီးသား။ ေျပလည္း ေျပ လည္ေတာ့မွာ။ ထုတ္လုပ္သူဘက္ကလည္း
ေငြေၾကးမ်ားစြာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ ထားတဲ့ ကားတစ္ကားက ဒီအခက္အခဲေလး
တစ္ခုေၾကာင့္ အခ်ိန္မ်ားစြာ ၾကန္႔ၾကာတယ္ဆိုတဲ့ နစ္နာမႈ ကလည္း ရွိတယ္။
အဲဒါေၾကာင့္ ဒီစာကို ထုတ္ၿပီးတာနဲ႔ တစ္ဖက္ကလည္း ကိုယ္ကိုယ္တိုင္
ညႇိႏိႈင္းေဆြးေႏြးၿပီး သား ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ေျပလည္သြားတာနဲ႔အတူ ဒီဇာတ္ကားကို
ဘာမွတားဆီးစရာ မရွိဘူး။ Class Pass လုပ္႐ံုပဲ။ ဒါ႐ိုက္တာ ၫြန္႔ျမန္
မာညီညီေအာင္ ကိုလည္း သံုးလပိတ္ပင္ထားတာ ေျဖေလွ်ာ့လိုက္႐ံုပဲ။ စာထုတ္လုိက္
တာပဲရွိတာ။ ဘယ္သူမွ ထိခိုက္နစ္နာေအာင္ေတာ့ ကိုယ္တို႔ မလုပ္ပါဘူး။
Voice ။ ။ ဒါဆို ‘မမၿပံဳး ၿပံဳးစမ္းပါ’ ဇာတ္ကားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဒါ႐ိုက္တာ
ၾကည္ျဖဴသွ်င္နဲ႔ ဒါ႐ိုက္တာ ၫြန္႔ျမန္မာညီညီေအာင္ရဲ႕ ဇာတ္ကား ဘယ္သူ႔ကားက
အရင္ထြက္ခြင့္ရမလဲ။
L.M ။ ။ ေရွ႕မွာျဖစ္ခဲ့ဖူးတဲ့ အစဥ္အလာေတြအရ ဇာတ္လမ္းေတြ တူၾကတယ္ဆိုတာ
ဗီဒိယိုေတြက ဇာတ္လမ္းႀကိဳတင္စရာ မလိုဘူး။ ဇာတ္လမ္းတူတာေတြ၊ ဇာတ္လမ္း
ထပ္တာေတြ ေရွ႕မွာအမ်ားႀကီး လည္း ျဖစ္ခဲ့ဖူးတယ္။ အဲ့ဒီလိုတူတာ၊
ထပ္တာျဖစ္လာခဲ့ရင္ အရင္တုန္း ကေတာ့ ဆင္ဆာနံပါတ္ေစာတဲ့သူက အရင္ျဖန္႔။
ျဖန္႔ၿပီးတာနဲ႔ ေနာက္ကား က ေျခာက္လၾကာမွ ျဖန္႔ဆိုၿပီး ေရွ႕အစဥ္ အဆက္မွာ
လုပ္ခဲ့ဖူးတယ္။
အခုတခ်ဳိ႕ ဗီဒီယိုကားေတြဆို ႏိုင္ငံျခားကားေတြကို မွီျငမ္းၿပီး ႐ိုက္ၾကေတာ့
ဇာတ္လမ္းခ်င္း တစ္ထပ္တည္း တူၿပီး ထြက္တာမ်ဳိးေတြ ရွိတယ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္
နယ္ပရိသတ္ေတြရဲ႕ ေဝဖန္ခံရတာမ်ဳိးေတြ ရွိတယ္။ ဒီကိစၥက်ေတာ့ ႐ိုက္တာ ကိုက
မေရွးမေႏွာင္း၊ ေရွ႕ဆင့္ ေနာက္ဆင့္ေလး သြားျဖစ္ေနတယ္။ တစ္ဖက္ ကားကလည္း
ေသေသခ်ာခ်ာ နည္းလမ္းတက် ဝယ္ယူၿပီး ဂ်ာနယ္ေတြ၊ မဂၢဇင္းေတြမွာ ေဖာ္ျပၿပီး
႐ိုက္ထားတာဆိုေတာ့ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္ မွန္မွန္နဲ႔ ႐ိုက္ထားတာေပါ့။
ကိုညီညီေအာင္ရဲ႕ ကားက် ေတာ့ လည္း ႐ိုက္မယ့္ရက္က်မွ ဇာတ္ၫႊန္း
ႏွစ္ပုဒ္ေလာက္နဲ႔ အဆင္မေျပလို႔ ႀကိဳတင္ ႀကံစည္မႈမရွိဘဲ သူလည္း ႐ိုက္မယ္
မထင္လို႔ေပါ့ေနာ္၊ တစ္ခ်ိန္က ႐ိုက္ခဲ့တဲ့ ဇာတ္ကားကို ျပန္႐ိုက္မိရင္း
အလြဲအေခ်ာ္ ေလးတစ္ခု ျဖစ္သြားတာေပါ့။
Voice ။ ။ ကိုလူမင္း အစည္းအ႐ံုး ဥကၠ႒ လက္ထက္မွာ သိသာထင္ရွားတဲ့
ႀကိဳးပမ္းမႈျဖစ္တဲ့ အမ်ားပိုင္ ႐ုပ္ရွင္ကုမၸဏီ ဖြဲ႕စည္းျဖစ္တဲ့
အေၾကာင္းအရင္းေလး သိပါရေစ။
L.M ။ ။ အဲဒါကလည္း ကိုယ္တို႔ ေဆာင္ရြက္ေနဆဲပါပဲ။ လုပ္ျဖစ္တာကေတာ့
အစိုးရမူဝါဒ အေျပာင္း အလဲတစ္ခု အေပၚမွာ ကိုယ္တို႔ ေလာကသားေတြ
ရသင့္ရထိုက္တဲ့ဟာက ဒီလိုပံုစံနဲ႔မွ ရႏိုင္မယ့္ အေျခ အေနရွိလို႔
ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ တတ္ကြၽမ္းနားလည္တဲ့ ပညာရွင္ေတြရဲ႕ အႀကံဉာဏ္နဲ႔ လုပ္တာပါ။
ကိုယ့္ရဲ႕ Idea နဲ႔ လုပ္တဲ့ အစီအစဥ္ မဟုတ္ပါဘူး။
Voice ။ ။ ဒီအဖြဲ႕အစည္းကို ဖြဲ႕တဲ့အခါမွာ အားလံုးကို အေၾကာင္းမၾကားဘဲ
နီးစပ္ရာလူေတြနဲ႔ ဖြဲ႕လိုက္ တယ္လို႔ ေဝဖန္မႈေတြလည္း ရွိတယ္။ ဒီအေပၚမွာေရာ
ဘာေျပာခ်င္ပါသလဲ။
L.M ။ ။ ဒါကအခ်ိန္တိုတို အတြင္းမွာ အျမန္လုပ္ရမယ့္ ကိစၥျဖစ္တယ္။ လုပ္တယ္
ဆိုတာလည္း ေလွ်ာက္လႊာတို႔၊ ေဖာင္တို႔တင္တဲ့အဆင့္ပဲ ရွိေသးတယ္။
ၿပီးရင္အားလံုးကို အသိေပးမွာ။ ဒါ ေလာကသား အားလံုး ပါဝင္ခြင့္ရမယ့္
ကိစၥမို႔လို႔လုပ္တာ။ အခုအခ်ိန္မွာ ေလာကသားအားလံုး သိေအာင္ ႏွံ႔စပ္ေအာင္
ရွင္းျပၿပီးမွ လုပ္မယ္ဆို ကိုယ္တို႔ေနာက္က်သြားလိမ့္မယ္။
Voice ။ ။ ဒီအမ်ားပိုင္ကုမၸဏီ ဖြဲ႕ၿပီးရင္ေရာ အႏုပညာေလာကအတြက္ ဘယ္လို ေကာင္းက်ဳိးေတြ ရႏိုင္မယ္လို႔ထင္လဲ။
L.M ။ ။ ကိုယ္တို႔႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုး ဆိုတာ NGO အဖြဲ႕ေလ။ NGO အဖြဲ႕အေနနဲ႔
လုပ္ပိုင္ခြင့္မရွိတဲ့ စီးပြားေရးဆန္တဲ့ ကိစၥလိုမ်ဳိးေတြ၊ ႏိုင္ငံျခားနဲ႔
ဖက္စပ္လုပ္မယ့္ ကိစၥေတြကို လုပ္ခြင့္ရၿပီးေတာ့ ကိုယ္တို႔ ေလာကသားတိုင္း၊
ထုတ္လုပ္သူ၊ မင္းသား၊ မင္းသမီးကအစ၊ မီးထိုး၊ မွန္ထိုးေတြ
အကုန္ခံစားႏိုင္မယ့္ အခြင့္အေရးမို႔လို႔ ဒီလမ္းေၾကာင္းကို ေရြးတာပါ။
Voice ။ ။ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးကေန ႏိုင္ငံျခားဇာတ္ကားေတြ တင္သြင္းျပသဖို႔ လုပ္ေနတယ္လို႔ ၾကားတယ္။ ဒီအေၾကာင္းေလး ေျပာျပေပးပါဦး။
L.M ။ ။ ဒီကိစၥအတြက္ ကိုယ္တို႔ကုမၸဏီတစ္ခုနဲ႔ MoU ထိုးထားတာေပါ့ေနာ္။ အဲဒါက
ဘာလဲဆိုေတာ့ ႏိုင္ငံျခားကားေတြကို ကိုယ္တို႔က တိုက္႐ိုက္ဝယ္ ယူခြင့္ရေအာင္
ႀကိဳးစားေပးတာ။ အဲဒီရည္ရြယ္ခ်က္က ကိုယ္တို႔ဆီ မွာ ႏိုင္ငံျခားကားေတြ
ျပသဖို႔ဆို ႏွစ္ဆင့္ခံေလာက္ ဝယ္ယူတင္သြင္းရတယ္။ တိုက္႐ိုက္ ဝယ္ယူခြင့္ရရင္
တစ္အခ်က္ ေစ်းႏႈန္းသက္သာမႈေတြ ရွိမယ္။ ၿပီးေတာ့ အခ်ိန္နဲ႔ တစ္ေျပးညီ
ၾကည့္႐ႈခြင့္ရတဲ့ အက်ဳိးေက်းဇူးေတြ၊ ပရိသတ္ေတြ ခံစားရမယ္။
ေငြေၾကးအားျဖင့္လည္း သက္သာမႈေတြ ရမယ္။ အဲဒီကရတဲ့ အက်ဳိးအျမတ္ ၈၀
ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္က ေလာကသားေတြ တိုးတက္ရာ၊ တိုးတက္ေၾကာင္းေတြျဖစ္တဲ့
ဒစ္ဂ်စ္တယ္ ႐ုပ္ရွင္႐ံုေတြ ေပၚလာဖို႔၊ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ ႐ုပ္ရွင္ကားေတြ ထြက္ဖို႔၊
ပညာေတာ္သင္ေတြ ေစလႊတ္ ဖို႔ အဲဒီလိုကိစၥေတြမွာ သံုးမယ္။ ဒီလို
ကိုယ့္အႏုပညာေလာကအတြက္ အက်ဳိးရွိမယ့္ ကိစၥေတြရွိလို႔ လုပ္တာ ပါ။
Voice ။ ။ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ကား ေတြထက္ နည္းပညာပိုင္း ျမင့္မားၿပီး
႐ိုက္ကူးမႈပိုင္းလည္း သာလြန္တဲ့ ႏိုင္ငံျခားဇာတ္ကားေတြကို ႏိုင္ငံတကာနဲ႔
တစ္ေျပးညီ ျပသမယ္ဆိုရင္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေလာက အေပၚ ဘယ္လိုထိခိုက္မႈေတြ
ရွိလာႏိုင္လဲ။
L.M ။ ။ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေလာက က်ဆင္းတယ္ဆိုတာ ျပစရာ႐ံုေတြ မရွိလို႔ပါ။
႐ုပ္ရွင္႐ံုေတြ ေပၚလာေအာင္ ရွင္သန္ႏိုင္ေအာင္ လုပ္ရမယ္။ ႐ုပ္ရွင္႐ံုေတြမွာ
ျပစရာကားေတြ ရွိေနမွ ႐ုပ္ရွင္႐ံုဆိုတာလည္း ရွိမယ္။ ကိုယ္တို႔လုပ္တာက
ႏိုင္ငံျခားကားေစ်းကြက္ ရွင္သန္ေရး လုပ္ေနတာ မဟုတ္ဘူး။ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ေတြ
ရွင္သန္ ႀကီးထြားေရးက နံပါတ္တစ္ပဲ။ အဲဒီဟာကို လံုးဝအထိခိုက္ မခံဘူး။
Voice ။ ။ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုး ဥကၠ႒ တာဝန္ကိုလည္း ယူထားရေတာ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ ဘက္အပိုင္းကိုေရာ အခ်ိန္ဘယ္လိုေပးျဖစ္လဲ။
L.M ။ ။ ကိုယ့္အႏုပညာအလုပ္ ကေတာ့ ကိုယ္အရင္ေလွ်ာက္ခဲ့တဲ့ ပံုစံအတိုင္းပါပဲ။
အစည္းအ႐ံုးအလုပ္ေတြ လုပ္သလို တစ္ဖက္ကလည္း ကိုယ့္အႏုပညာဘက္ကို
မလစ္ဟင္းေအာင္ ပိုၿပီးေတာ့ ႀကိဳးစားၿပီး လုပ္ပါတယ္။
ကိုယ့္ရဲ႕လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ ဒါ႐ိုက္တာေတြ၊ ထုတ္လုပ္သူေတြ အားလံုးက
ကိုယ့္ကိုအမ်ားႀကီး ကူညီၾကပါတယ္။
Voice ။ ။ ကိုယ့္ရဲ႕အသက္အရြယ္နဲ႔ လုိက္ဖက္တဲ့ ဇာတ္လမ္းမ်ဳိးက်ေတာ့ ဘယ္လိုေရြးျဖစ္လဲ။
L.M ။ ။ ထုတ္လုပ္သူနဲ႔ တိုင္ပင္ၿပီး ထုတ္လုပ္သူ ေရြးခ်ယ္ေပးတဲ့ဇာတ္ကို
႐ိုက္တာလည္း ရွိတယ္။ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ႏွစ္ၿခိဳက္ၿပီးေတာ့ ေရြးခ်ယ္ၿပီး
႐ိုက္တာမ်ဳိးလည္း ရွိတယ္။ အဓိကကေတာ့ ကိုယ့္အသက္ အရြယ္နဲ႔ လိုက္ဖက္ဖို႔ပါပဲ။
Voice ။ ။ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုး ဥကၠ႒အျဖစ္ တာဝန္ယူၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ
ႀကံဳေတြ႕လာရတဲ့ ေဝဖန္မႈေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကိုလူမင္း ေျပာခ်င္တာရွိရင္
ေျပာေပးပါဦး။
L.M ။ ။ ႐ုပ္ရွင္သမိုင္းမွာ မႀကံဳဖူးတဲ့ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုကို ႀကံဳရတာေပါ့။
ကိုယ့္အေနနဲ႔ကေတာ့ အတိုက္အခံဆိုတာ ရွိမွာပဲဆိုတဲ့ သဘာဝတရားကို လက္ခံထားတယ္။
လူဆိုတာ အတိုက္အခံရွိမွ တိုးတက္ တာေလ။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္ေလာက တိုးတက္ရာ
တိုးတက္ေၾကာင္းအတြက္ ကိုယ္လုပ္ေနတဲ့ အလုပ္ေတြကို လည္း ဒီကိစၥေတြေၾကာင့္ေတာ့
မရပ္တန္႔ႏိုင္ဘူး။ ကိုယ္လုပ္စရာ ရွိတာေတြေတာ့ ဆက္လုပ္မွာပဲ။ အခုဆို BC
နဲ႔ေပါင္းၿပီး ႏိုင္ငံတကာဆရာေတြ လာသင္တဲ့ ဇာတ္ၫႊန္းသင္တန္း
ကိုယ္ဖြင့္ေနတယ္။ ဒါၿပီးရင္ ကြန္ပ်ဴတာသင္တန္းတို႔၊ သ႐ုပ္ေဆာင္သင္တန္းတို႔
ေလာကသားေတြအတြက္ ကိုယ္ဖြင့္ဦးမယ္။ ၿပီးရင္ ကင္မရာသမားေတြကို မေလးရွားကို
ပညာေတာ္သင္ ေစလႊတ္ဖို႔လည္း ရွိတယ္။ ဆိုခ်င္တာကေတာ့ ကိုယ္လုပ္စရာ
ရွိတာေတြေတာ့ လုပ္ဦးမယ္။ အခက္အခဲ ျပႆနာေတြကို ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းတာက
တစ္ပိုင္း ပဲ။ ကိုယ့္အႏုပညာေလာက တိုးတက္ရာ တိုးတက္ေၾကာင္းအတြက္ လုပ္စရာ
ရွိတာေတာ့ လုပ္ရမွာပဲ။
(သန္႔ဇင္ဦး)
The Voice Weekly