skip to main |
skip to sidebar
သတိႀကီးႀကီး ထားၿပီးေမာင္းမွ လိုရာခရီးေရာက္မယ္
4 October 2013 at 12:54
အခုတေလာ ဖြဲ ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရး
အသစ္ေရးဆြဲေရး အသံေတြ ကို မီဒီယာ ေတြမွာ ေသာေသာညံေအာင္ ၾကားလာ
ဖတ္လာရပါတယ္။ ဖြဲ ့စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ လို ့ဆိုတာနဲ ့
မ်က္စိထဲေျပးျမင္မိတာက ရန္ကုန္ -မႏၲေလး အျမန္လမ္းသစ္ ၾကီးပါဘဲ။ ဒီလမ္းၾကီး
ေဖါက္လုပ္ထားပံု က နိုင္ငံတကာ ဘယ္အျမန္လမ္းမ စံႏႈံးနဲ
့မွကိုက္ညီျပည့္စံုျခင္းမရွိပါဘူး ။ဒါေပမဲ့ သြားလို ့ မရဘူးလားဆိုေတာ့လည္း
ရလို ့သြားေနၾကတာပါဘဲ။ သတိမထားရင္ ကြ်မ္းက်င္မႈမရွိ ရင္ အေတြ ့
အၾကံဳနည္းရင္ ယာဥ္ၾကံ့ခိုင္မႈ မေကာင္းရင္ ကိုယ့္ရဲ့အေတြ႕အၾကံဳနဲ႕
ကြ်မ္းက်င္မႈအေပၚယံုၾကည္မႈ လြန္ကဲစြာနွင့္ေမာင္းရင္ ဒီလမ္းေပၚမွာ ဘဝေတြ
အသက္ေတြကို ေပးဆပ္ၾကခဲ့ရပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ ့ ကေတာ့ဒီလမ္း
ေဖါက္စဥ္ကလုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြ အခြင့္အေရးေတြရျပီး အဆင္ေျပ ဘဝေျပာင္းခဲ့ၾကတဲ့သူေတြရွိသလို အလုပ္အကိုင္ အေျပာအဆိုမတတ္လို႕ ျဖဳတ္ထုတ္ ျပဳတ္သြားရတဲ့သူေတြလည္း ရွိခဲ့ၾကပါတယ္။ စဖြင့္စက ေနာက္ျပန္ေကြ႕လိုရတဲ့လမ္းေပါက္
ေတာ္ေတာ္နည္းခဲ့သလို လမ္းရဲ့ဘယ္ညာကို ခြဲထြက္လို႕ရတဲ့လမ္းခြဲေတြ လည္း
အေတာ္နည္းခဲ့ပါတယ္။ ခုခ်ိန္မွာေတာ့ ေနာက္ျပန္လွည့္နိုင္တဲ့လမ္းေၾကာင္းေတြ ေရာ ဘယ္ညာကို ခြဲထြက္နိုင္ေသာ လမ္းခြဲေတြေရာ မ်ားလာပါျပီ။ စတင္အသံုးျပဳခြင့္ေပးစဥ္ကာလ က လမ္းတေလ်ွာက္မွာ ရပ္နားစားေသာက္နိုင္ေသာေနရာ က်န္မာေရးကိစၥေျဖရွင္းနိုင္ေသာေနရာ မိမိေျပာလိုရာကို ေျပာခ်င္တဲ့သူထံေျပာခ်င္တဲ့အခ်ိန္ေျပာနိုင္ေသာ ဆက္သြယ္ေရးစနစ္ ေတြ လမ္းတစ္ေလ်ွာက္မီးေရာင္မရွိဘဲေမွာင္မိုက္ေနတာေတြ ဒုကၡေရာက္အကူအညီလိုတဲ့အခါ ဘယ္သူထံေတာင္းရမွန္းမသိတာေတြ
လမ္းတေလ်ွာက္လံုျခံဳေရး မျပည့္စံုတာေတြ စသည္ျဖင့္ မသပ္မရပ္ စနစ္မက်
မျပည့္စံုတာေတြ အေတာ္ေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။ ခုေရာျပည့္စံု ျပီလားလို ့ေမးရင္
မျပည့္စံုေသးပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အရင္ကထက္ေတာ့ တိုးတက္မႈရွိလာတယ္ဆိုတာ
ဝန္မခံခ်င္လို႔ မရပါဘူး။အေဝးကၾကည့္ရင္ ေျဖာင့္ျဖဴးေနတယ္ထင္ ရေသာ္လည္း
အနီးကပ္မွာေတာ့ လမ္းအနိမ့္အျမင့္ မညီဘဲလိႈင္းထေနတာ အေကြ႕ေတြမေျပျပစ္တာ
တံတားအဝင္လမ္းက်ဥ္းေတြကို အေကြ႕ထိပ္မွာ ဘြားကနဲ ေတြ႕ရတာ စသည္ျဖင့္ ခ်ိဳ႕
ယြင္းအားနည္းခ်က္ေတြ အထင္းသားျမင္လာရပါတယ္။ လမ္းရဲ့သတိေပးဆိုင္းပုဒ္ေတြ
မိုင္တိုင္ အမွတ္အသားေတြ ကလည္း မၾကာခဏေျပာင္းလဲေနပါတယ္။ အရင္ကသတိေပး
ဆိုင္းပုဒ္ေတြမွာ ေသြးသံရဲရဲ နဲ ့ျဖစ္စဥ္ဓါတ္ပံုေတြ ေဖၚျပျပီး
လူေတြကိုေၾကာက္ျပီး လိုက္နာေအာင္လုပ္ခဲ့တာေတြရွိခဲ့ေသာ္လည္း
ခုခ်ိန္မွာ နားဝင္ခ်ိဳေသာ ေျပပစ္ေသာ အေရးအသား သတိေပးဆိုင္းပုဒ္ေတြ ေတြ
့လာရပါျပီ။ အရွိန္ႏံႈးတိုင္းတဲ့ကရိယာ ေတြ ထားျပီး
သတ္မွတ္မိုင္နႈံထက္ေက်ာ္လြန္မေမာင္းနိုင္ေအာင္ေဆာင္ရြက္လာပါတယ္
သို႕ေသာ္ အေရအတြက္ကေတာ့ နည္းေနပါေသးတယ္။ ဒီလမ္းရဲ့အဓိက အားနည္းခ်က္ကေတာ့
အျမန္လမ္းဆိုေသာ္လည္း အျမန္ေမာင္းလို႕မရေသးဘဲ သတ္မွတ္မိုင္ႏံႈးနဲ႕သာ
ေမာင္းနိုင္တာပါဘဲ။
တျခားအားနည္းခ်က္ေတြထဲမွာ ဘာမွဒီလမ္းအေၾကာင္းဘာမွမသိတဲ့ မစဥ္းစားတဲ့ လမ္းအသံုျပဳသူ သာမန္ျပည္သူေတြနဲ႕လမ္ေဘးရြာေတြက ေမြးျမဴထားေသာ ကြ်ဲႏြားေခြးေတြပါဘဲ။ သူတို႕လည္း ဒီလမ္းအတြက္မေမ်ာ္လင့္ထားေသာ
ျပသနာေတြ ေပးလာပါတယ္။ အမွတ္မဲ့လမ္းျဖတ္ကူးတာ ဆိုင္ကယ္ တက္ေမာင္းတာ ညမွာဆို
လမ္းေျပာင္းျပန္ေမာင္းတာ ကြ်ဲႏြားေခြးေတြ လမ္းေပၚေရာက္လာတာ စသည့္ျဖင့္
လမ္းေပၚကကားေတြကို ျပသနာေတြ မေတာ္တဆျဖစ္မႈေတြ ေပးတယ္ဗ်။ တစ္ခ်ိဳ႕ယာဥ္ေတြနဲ႕
ခရီးသည္ေတြ အေတာ္အထိနာၾကတယ္။ နာမည္ၾကီးယာဥ္လိုင္းအခ်ိဳ႕လည္း ပါတာေပါ့ဗ်ာ။ ဒီလမ္းၾကီး လိုအပ္တဲ့လမ္းအဂၤါရပ္ေတြ မျပည့္စံုတာ ခိ်ဳ ့ယြင္းခ်က္ေတြရွိေနတာ ျပင္ရမည့္ေနရာေတြရွိေနတာကို သမၼတ ၾကီးလည္းသိတယ္ဗ် ။ဒါေၾကာင့္ အေမရိကန္ သမၼတအိုဘာမားကို အကူအညီေတာင္းတယ္ေလ။ ဟိုတေလာေလးကေတာ့ အေမရိကန္ တစ္ဖြဲ႕လာျပီးလမ္းကိုၾကည့္ၾက
ဘာေတြကို ဘယ္လိုျပင္ရင္ေကာင္းမလည္း ဘယ္လိုအကူအညီေတြ ေပးရင္ေကာင္းမလည္း
စဥ္းစားေနၾကတယ္။ ျမင္သာေပမဲ့ ထိေရာက္တဲ့ကူညီမႈေတာ့ သိပ္မျမင္ရေသးဘူး။
ဂ်ပန္အဖြဲ႕ေတြလည္း လာေန ကူညီေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ သူတို႕ကေတာ့
ဒီလမ္းဝန္ေပါ့ေစေရး မီီးရထားလမ္း အဆင့္ျမွင္ေရး သီလဝါ ဆိပ္ကမ္းဘက္ေတြ
ပိုစိတ္ဝင္စာေနပံုရတယ္။ လမ္းေကာင္းရင္ေတာ့ ကားပိုသံုးမွာဆိုျပီး
ကားစက္ရံုေတြ ေဆာက္ရန္ျပင္ဆင္ေနေလရဲ့။ တရုတ္ၾကီးကေတာ့ ဒီလမ္းထက္
ေက်ာက္ျဖဴ-ကူမင္း ရထားလမ္းေဖၚက္ျပီး သူရဲ ့သမုဒၵရာနွစ္စင္းေပၚလစီကို
အေကာင္အထည္ ေဖၚရန္ က်ားကုတ္က်ားခဲ ၾကိဳးစာေနတယ္ေလ။ သူလည္းကူေတာ့ကူညီပါရဲ့
ဒါေပမဲ့ အတိုးမ်ားတယ္ဗ်။ အတိုးေၾကာင့္ဝန္မပိေအာင္ေတာ့
စဥ္စားတတ္ရမယ္ မဟုတ္ရင္ ကိုယ္လုပ္သမ်ွသူ႕အတြက္ သာျဖစ္ေနရင္ မေကာင္းဘူး
အိမ္နီျခင္းဆိုေတာ့ မဆက္ဆံလို႕ ေတာ့မျဖစ္ဘူး။ ထိုင္းေတြကေတာ့ ဒီလမ္းကို
ျမဝတီကဝင္ျပီး ဘုရားၾကီးျဖတ္တက္ရန္ ၾကိဳးစာေနျပီ။ လမ္းသစ္ေတာင္စေဖါက္ေနျပီ။
ျပီေတာ့ ဘုရားသံုးဆူလမ္း ထားဝယ္ေရနက္ဆိမ္ကမ္း ျမိတ္ေမာေတာင္လမ္း စသည္ျဖင့္
လမ္းမ်ားစြာေဖါက္ရန္ျပင္ေနၾကျပီ ။သူနဲ႕ကေတာရန္ျဖစ္လိုက္ျပန္ခ်စ္လိုက္ေပါ့။ အိႏၵိယကလည္း ကေလး ကတဆင့္ မံုရြာ မႏၲေလးကေန ဒီလမ္းသံုးရန္ၾကိဳးစားလာတယ္။ သူကလည္း အိုင္တီေကာင္းတာရယ္ ေစ်းကြက္ၾကီးတာရယ္ေၾကာင့္ေမ့ထားလို ့မရျပန္ဘူး။ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ကေတာ့ ရခိုင္ဘက္ကေန လမ္းေပၚတက္လာရန္ၾကိဳးစားေနတယ္ လမ္းမေကာင္းေတာ့အဆင္သိပ္မေျပဘူး။ သူ႕ရဲ့လူဦးေရကလည္း ကိုယ့္အတြက္ေစ်းကြက္ျဖစ္လာနိုင္သလို စည္းကမ္းေတြ စနစ္ေတြနဲ ့ ထိန္းေၾကာင္းမႈအားနည္းရင္ေတာ့
စည္းကမ္းမဲ့တဲ့လူအုပ္နဲ႕ ဒီလမ္းေပၚတက္လာနိုင္တယ္။ ေတာ္ေတာ္သတိထားမွရမယ္
လူမ်ားေတာ့ အသံကလည္းက်ယ္ပါ့ ျပီးေတာ့သနားေအာင္ ငိုျပတတ္ေသးတယ္။နဂိုတည္းက
အလွဴခံနဲ႕လုပ္စားေနတတ္တာဆိုေတာ့ေလ။ လာအိုကေတာ့ တာခ်ီလိတ္ကေနဝင္လာမွာ တရုတ္ၾကီးေနာက္ကေန လိုက္လာမယ္လို႕လည္း ထင္မိတာပါ။
အိမ္နီးခ်င္းေတြ အေၾကာင္းေရာက္သြားေတာ့ လမ္းေၾကာင္းလြဲေတာ့မလို႕။ ဒီလမ္းေပၚကဇာတ္လမ္းေတြကလည္း စိတ္ဝင္းစားစရာေကာင္းလို႕ေျပာရဦးမယ္။
လမ္းဖြင့္စက အျမန္လမ္းဆိုျပီး ဘုမသိဘမသိ အျမန္တက္ေမာင္းၾကတာ မေတာ္တဆမႈေတြ
ေတာ္ေတာ္ျဖစ္ၾကတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း ငါတို႕ေဖါက္တဲ့လမ္း ငါတို႕ ကြ်မ္းတယ္
ငါ့ကားကလည္း ေကာင္းတယ္ဆိုၿပီး တအားေမာင္ၾကေတာ့ ကိုယ္ေဖါက္တဲ့လမ္းမွာ
ကိုယ္တိုင္ထိခိုက္မႈေတြ ျဖစ္လာၾကတယ္။ တခ်ိဳ႕ဆို ကိုယ့္ေသြးသားေတြေတာင္မွ
ထိခိုက္ဆံုးရႈံၾကတယ္။ ထိခိုက္မႈအမ်ားစုကေတာ့ ယာဥ္ေမာင္းကို ယံုၾကည္လို
ပံုအပ္ခဲ့ၾကတဲ့ သာမန္ခရီးသြား ျပည္သူေတြဘဲဗ်။ အေၾကာင္းအေပါင္းေကာင္းလို႕
ဒီလမ္းေပၚမွာဂိတ္ဖြင့္ျပီး လမ္းေၾကးေကာက္ခံခြင့္ရသြားတဲ့
ကုပၼဏီၾကီးလည္းရွိတယ္ဗ်။ လမ္းေဖါက္စဥ္က လမ္းေၾကာင္းေဖၚရာမွာ
သစ္ခုတ္ခြင့္ရျပီး ခ်မ္းသာသြားၾကသူ ေတြလည္းရွိတယ္ဗ်။ ရပ္နားစခန္းေတြမွာ
ဆိုင္ဖြင့္ျပီးလုပ္စားခြင့္ ပိုရလာတဲ့သူေတြလည္းေတြလာရပါတယ္။ လမ္းျဖတ္သန္းခေတြ တခ်ိဳ ့ေနရာေတြမွာျမင့္တက္လာေနတာေတြ႕လာရပါတယ္။
ဒီလမ္းေပၚက လက္လုပ္လက္စား သာမန္ျပည္သူေတြရဲ႕ ဘဝကေတာ့ ဘာမွေသခ်ာ ေရရာတဲ႕
တိုးတက္မႈ ခံစားရမႈေတြ မေတြ႕ရေသးပါဘူး။ မၾကာခင္က ေတာင္ ၁၁၅
မိုင္ယာဥ္ရပ္နားစခန္းက လမ္းေဘးဆိုင္ေတြ ရွင္းထုတ္လိုက္တာ ၾကားရေသးတယ္။
စနစ္တက်ေနရာသက္မွတ္ လုပ္စားခြင့္ေပးရင္ေတာ့ သူတို႕လည္း
တိုးတက္ခြင့္ရၾကမွာပါ။ လမ္းေဖါက္ရာမွာ အဓိကပါဝင္သူေတြနဲ႕ သားသမီးေျမျမစ္ေတြ
ျဖတ္သန္းခမေပးဘဲ ခပ္တည္တည္ျဖတ္သန္းခြင့္ ရေနတာေတြလည္း ရွိေနပါေသးတယ္။
လမ္းေပၚကျဖတ္ရင္အႏၲရယ္ မ်ားတယ္ဆိုျပီး ဟယ္လီေကာ္ပတာဝယ္ေပးတယ္ ဆိုတာေတာင္
ၾကားလိုက္မိပါေသးတယ္။ အနုပညာရွင္တစ္ေယာက္ကေတာ့ ဒီလမ္းေပၚမွာ
ေရႊမန္းသူကားငွားျပီးသရဲကား
ရိုက္ခဲ့ပါေသးတယ္။အရင္က ျပသခြင့္ အပိတ္ခံရျပီး ခုေတာ့ျပသခြင့္
ျပန္ရသြားပါျပီ။ အရက္မူးျပီးကားေမာင္းတာ လူတိုက္မိျပီး အတိုက္ခံရသူက
သရဲဘဝနဲ႕ ျပသနာျပန္ရွာတာေပါ့ဗ်ာ။ သူစီးတဲ့ကား ကလိုင္စင္မဲ့ကားလို႕ၾကားလိုက္ေသးတယ္ ေနာက္ဆက္တြဲ ဇာတ္လမ္းေတာ့ မၾကားရေတာ့ဘူးဗ်။သစ္ပင္ခုတ္ခြင့္ရသြားသူကလည္း
သူခုတ္တာလက္လြန္သြားလို ့ ျပန္စိုက္ျခင္းနဲ႕ ေပးဆပ္မယ္လို႕ၾကားမိျပီး
ဘာပင္ေတြစိုက္မယ္ ဘယ္ေလာက္စိုက္မယ္ ဘယ္ေတာ့ေလာက္မွ
ရွင္သန္ၾကီးထြားအရိပ္ျပန္ရမယ္ဆိုတာ ေစာင့္ၾကည့္ရပါဦးမယ္။
ေျပာဘို႕က်န္ေနေသးတာက ရခိုင္ဘက္ကဆင္းလာတဲ့ၾကြက္အုပ္ၾကီး
လမ္းေပၚျဖတ္တဲ့ အေၾကာင္းဗ်။ အရင္ကလည္းျဖတ္ေနခဲ့မွာပါ။
ဒီလမ္းၾကီးေဖါက္ျပီးမွ အုပ္လိုက္ျဖတ္ေတာ့ ဟိုးဟိုးေက်ာ္ သြားတာေပါ့ဗ်ာ။
ၾကြက္အုပ္ျဖတ္ခ်ိန္ကားအခ်ိဳ႕
ျမန္ႏႈံးျမင့္နဲ႕ ေမာင္းေတာ့ျဖတ္ၾကိတ္မိျပီး ၾကြက္ေတြေသတာၾကားေတာ့
တိရစာၦန္ခ်စ္သူေတြရဲ့ အသံေတြက်ယ္က်ယ္ေလာင္ ၾကားရေသးတယ္ဗ်။ ကားတစ္ခ်ိဳ႕
ကေတာ့ရပ္ေပးတယ္ၾကားရတယ္။ လြတ္သြားတဲ့ၾကြက္ေတြ ရန္ကုန္ေရာက္တဲ့ၾကြက္ေတြရွိသလို တခ်ိဳ႕ၾကြက္ေတြက ေမာ္လျမိဳင္ ဖားအံကတစ္ဆင့္ ထိုင္း မေလးရွားဘက္ထိေရာက္သြားၾကသလို ေနျပည္ေတာ္ေရာက္သြားတဲ့ၾကြက္
နွစ္ေကာင္ သံုးေကာင္ကေတာ့ အေဆာက္အဦးၾကီးၾကီးမွာ အသိုက္ေဆာက္ေနတယ္လို
့လည္းၾကားေနရတာဘဲ။ တခ်ိဳ႕ၾကြက္ေတြကေတာ့ ရခိုင္ကေန ေျမာက္ဘက္ကို တက္ၿပီး
ခ်င္းျပည္နယ္ နဲ႕ စစ္ကိုင္းတိုင္း ေဒသၾကီးအထိ ေရာက္သြားလို႕
ျပည္သူေတြဝိုင္းဝန္း ဖမ္းဆီးမိတဲ႕အေၾကာင္း ၾကားခဲ႕ရေသးတယ္။ အညာ
ေက်ာက္ပန္းေတာင္းကေတာ့ ထန္းရည္ေပါလို႕လားမသိဘူး လာသမ်ွၾကြက္ ေၾကာ္ျပီး
ထန္းရည္နဲ႕ျမည္းလို႕ ၾကြက္မရွိဘူးဆိုျပီး ေၾကြးေၾကာ္ေနသံလည္း ၾကားေနရပါ၏
ဒီလမ္းမၾကီးအေၾကာင္းက ေျပာမကုန္ဘူးဗ် ဒီလမ္းမမွာေမာင္းခြင့္ မရေသးလို႕ လမ္းေဟာင္းမွာေမာင္းေနၾကတဲ့ ကုန္ကားၾကီးေတြလည္းရွိေသးသဗ်။သူတို
့လည္း လမ္းေဟာင္းမွာ တိုက္ၾကခိုက္ၾကတာ ၾကားေနရေသးတယ္ဗ်။ အခြင့္ရလို႕
အဆင္ေျပရင္သူတို႕ လည္းေမာင္းခ်င္ပါတယ္လို႕ ေျပာသံေတြလည္း ၾကားလာရပါတယ္။
ၿပီေတာ့ဒီလမ္းၾကီးက ျပည္နယ္ နဲ႕တိုင္းေဒသၾကီး အားလံုးကိုမျဖတ္ေတာ့
ခ်ိတ္ဆက္လာျပီး ဒီလမ္းကို တက္ေမာင္းနိုင္ရန္ ၾကိဳးစားေနတာ
မြန္ျပည္နယ္နဲ႕ကရင္ျပည္က ကားေတြကေတာ့ ဘုရားၾကီးက တဆင့္ ဒီလမ္းေပၚတက္လာၾကတယ္
သူတို႕ဘက္ကလမ္းမၾကီးေတြလည္းေကာင္းလာ
တယ္လို ့ၾကားမိတယ္။ အဲ့ဒီဘက္ လမ္းေတြေဖါက္ခြင္ရတဲ့ ေရႊသံလြင္လည္း
အဆင္ေျပေန၏ရွမ္းျပည္နယ္နဲ႕ ကယားျပည္နယ္ကလည္း ပင္ေလာင္းလမ္း ကေလာ
ေအာင္ပန္းလမ္းေတြက ေနဒီလမ္းနဲ႕ ခ်ိတ္ဆက္လာတာ အဆင္ေျပလာတယ္လို႕ေျပာတာဘဲ
အရင္ကထက္လြယ္လာတယ္ေျပာတာပါ လံုးဝေကာင္းမြန္ျပည့္စံုတာေတာ့မဟုတ္ေသးဘူးေပါ့။အဲ့ဒီဘက္မွာ
လမ္းလုပ္ငန္းလုပ္ခြင့္ရတဲ့ ကေမ႓ာဇ တို႕ေအးရွာဝါးတို႕လည္း အဆင္ေျပေနၾကတာ
ေတြ႕ရတယ္။ ကခ်င္ျပည္နယ္ကေတာ့ ခ်ိတ္ဆက္ရန္ၾကိဳးစားဆဲ မနၲေလး ေရႊဘို
ျမစ္ၾကီးနားလမ္း ကိုေကာင္းေအာင္အရင္လုပ္ရဦးမယ္
ဒါမွအဆင္ေျပမွာ ရထာလမ္းကခ်ိတ္ဆက္ေတာ့လည္း လမ္းခဏခဏ ေခ်ာ္တယ္ေလ။
ခ်င္းျပည္နယ္ကေတာ့ မံုရြာ ကေလးလမ္း ပခုကၠဴ ဂန္႕ေဂါလမ္းက တက္လာမယ္တဲ့။
ရခိုင္ဘက္ကလည္းျပည္ဘက္က ဧရာဝတီတိုင္းဘက္ လွည့္တက္လာမယ္တဲ့။ ေတာင္ထူျပီး
ရိုးမေတာင္တန္းေတြရွိေတာ့ နည္းနည္းေတာ့ခက္တာေပါ့။
ဒါေပမဲ့ယံုၾကည္မႈရွိရင္ျဖစ္လာမွာေပါ့ေလ။
ဒီလမ္းၾကီးကို ဒီနွစ္ကုန္ sea game မွာနိုင္ငံျခားသားေတြပိုသံုးလာၾကမွာ လံုျခံဳ ေဘးကင္းရန္အတြက္ လမ္းျပင္ဆင္ထိန္းသိမ္းေရး ကိုဂရုစိုက္လုပ္ၾကရမွာ ကိုယ့္ေဆြမ်ိဳးအေၾကာင္းကိုသိေတာ့ စိတ္ပူသားဗ်။ 2014 အာဆီယံဥကၠ႒ ျဖစ္ရင္လာမည့္သူေတြကေတာ့ ေလယာဥ္နဲ႕လာျပီး ဒီလမ္းမၾကီးကို အျမင့္ကေနၾကည့္ျပီးသံုးသပ္ၾကမွာ။
ေရးတာေတြလည္းမ်ားျပီဆိုေတာ့နိဂံုးခ်ဳပ္ပါေတာ့မယ္။မၾကာခင္ကာလဒီလမ္းေပၚမွာမေတာ္တဆျဖစ္မႈ မ်ားလာေတာ့လမ္းကို အဆင့္ျမွင့္ျပင္ဆင္ရမယ္ဆိုျပီး အသံေတြထြက္လာေတာ့ တာဝန္ရွိသူေတြကလည္းျပင္ရမယ္လို ့သေဘာတူလက္ခံျပီး ေကာ္မတီဖြဲ ့ေပးပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ကလည္း
လမ္းအသစ္ေဖါက္ရမယ္ဆိုတဲ့ အသံေတြထြက္လာပါတယ္။ စဥ္းစားၾကေပါ့ဗ်ာ လမ္းသစ္ေဖါက္ရင္ ေျမသိမ္းခံရဦးမယ္ ေျမပိုင္တဲ့လယ္သမားေတြဘဝပ်က္ၾကရဦးမယ္
အခ်ိန္ကုန္မယ္ လုပ္အားေတြ အရင္းအနီွးေတြ လိုမယ္ ရွိျပီသားလမ္းကို
အေကြ႕ေတြေျပပစ္ေအာင္လုပ္ လမ္းက်ဥ္း တံတားက်ဥ္းေတြခ်ဲ႕ နိုင္လြန္ကတၲရာ
ထပ္ပိုးလႊာခင္း အခ်ိန္ၾကာလာတာနဲ႕အမ်ွ ပိုအဆင္ေျပလာ မယ္လို႕ထင္ပါတယ္။
သာမန္ျပည္သူတစ္ေယာက္ အေနနဲ႕ေျပာတာပါ။ လမ္းျပင္ရင္ေတာ့
ကြ်မ္းက်င္သူပညာရွင္ေတြလိုတာေပါ့ဗ်ာ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ ေကာင္းရံုနဲ႕ေတာ့မလြယ္ေလာက္ဘူး။ စုေပါင္းေဆြးေႏြးအေျဖရွာရမွာေပါ့။ တစ္ခုသတိထာမိတာက ဒီလမ္းေပၚမွာတပ္အမွတ္အသားနဲ႕ ယာဥ္ေတြမေတာ္တဆျဖစ္တာနည္းသဗ်။ ကြ်န္ေတာ္မသိတာလည္းျဖစ္နိုင္ပါတယ္။ တပ္ကလူေတြ အရပ္ဝတ္ ဝတ္ၿပီးကိုယ္ပိုင္ယာဥ္နဲ႕သြားသူေတြ မေတာ္တဆျဖစ္ျပီး ထိခိုက္ ဒဏ္ရာရတာေတာ့ ရွိတယ္ဗ်။ ဘယ္လိုဘဲျဖစ္ျဖစ္ပါေလ ဒီလမ္းေပၚတက္ေမာင္းမယ္ဆိုရင္ေတာ့
ခုခ်ိန္မွာ သတိၾကီးၾကီးထား ေမာင္းၾကမွ အထိအခိုက္ နည္းၾကမွာေလ။
ဒါကကြ်န္ေတာ့အေတြးပါ ခင္ဗ်ားတို႕အျမင္ အေတြးေတြ ၾကားခ်င္ပါေသးတယ္။
ေနာက္မွထပ္ေရးပါဦးမယ္။
Credit = AungNaing Moe