တံတားဦးက ကြမ္းႏု၀ါ
ငျမွာက ေဆး။
ကြမ္းသီး ေတာင္ငူနဲ႔
ကိုင္းထံုးျဖဴ ု ျပည္ရွား
သာ၀ါးလို႔ေထြး။
ကၽြန္ေတာ္ ကြမ္းစားျခင္းအမႈကို(၃)ႏွစ္ေက်ာ္မွ် ျပဳခဲ႔သည္။ကြမ္းစားျခင္းသည္ မိမိတြက္လည္းအက်ိဳးမရွိ။ပတ္၀န္းက်င္ကိုလည္း ညစ္ႏြမ္းေစသည္႔အမႈ။ၾကာလာသည္ႏွင့္အမွ် ခံတြင္းကင္ဆာျဖစ္ဖို႔ရာ ႏႈန္းျပည္႔ေသခ်ာေပေတာ႔မည္။ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္လံုး၀စားသံုးျခင္း မျပဳေတာ႔ဟု စိတ္လံုးလံုးခ်ကာ ဒံုးျဖတ္ခ်လိုက္သည္။ ရက္ေပါင္းမ်ားစြာ ျပဳလုပ္ခဲ႔ေသာ အေလ႔အထ။ေတာ္ေတာ္ခံခက္လွသည္။
အစပိုင္းတြင္ ဘာမွမသိသာလွေသာ္လည္း ေနာက္ပိုင္းတြင္ ခႏၶာကိုယ္တြင္း ပဋိဇိ၀ေျပာင္းလဲမႈႏွင့္ သက္ေရာက္မႈမ်ားေတာ္ေတာ္ခံစားလိုက္ရသည္။ႏွစ္ေပါင္းအတန္ၾကာ ဆုပ္ယူ၀ါးၿမိဳလာေသာ နီကိုတင္းဓာတ္၏ ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳးကားေတာ္ေတာ္မ်ားလွသည္။ေနမထိထိုင္မသာျဖစ္ျခင္း၊
သြားရည္ထြက္ျခင္း၊၀မ္းတြင္း အပူမ်ားျခင္း၊ရင္ညႊန္႔တ၀ိုက္ ပူျခင္း၊မ်က္ႏွာတြင္ အဖု၊အပိန္႔ထြက္ျခင္း၊ေဒါသႀကီးလာျခင္း၊ စားခ်င္ေသာက္ခ်င္စိတ္ မရွိျခင္း၊အိပ္မေပ်ာ္ျခင္း စသည္တို႔ကို တစ္ပတ္ခန္႔မွ် ေက်ာေကာ့ေအာင္ ခံလိုက္ရသည္။
ဆိုလိုသည္မွာ လူတစ္ေယာက္အတြက္ အျပဳအမူ၊အေလ႔အထတစ္ရပ္ကို လြယ္လြယ္ႏွင့္ျဖတ္ေတာက္ရန္ခက္ခဲသည္ဆိုသည္႔အခ်က္ပင္ျဖစ္ၿပီး ေနာက္ဆက္တြဲေ၀ဒနာ
မ်ားလည္းအလူးအလ ဲခံလာရႏိုင္သည္ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။
ထိုနည္းတူ ။လူေပါင္းမ်ားစြာ၏ ေနာက္ခံသမိုင္း၊အေတြးအေခၚအယူအဆ၊ဓေလ႔စရိုက္ အမူအက်င့္ေပါင္းမ်ားစြာႏွင့္ ႏီွးေႏွာယွက္ႏြယ္ေနသည္႔ ႏိုင္ငံတစ္ခု၌ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အျမစ္တြယ္လာသည္႔ အရာတစ္ခုကိုေရာ လြယ္လြယ္ႏွင့္ ျဖတ္ေတာက္ဖို႔ ရ/မရ စဥ္းစားၾကည္႔မည္ဆိုလွ်င္ မ်ားစြာနက္နဲ ခက္ခဲမည္ဆိုသည္ကို ေတြးရႈႏိုင္ပါသည္။
ပမာခိုင္းႏႈိင္းရလွ်င္ တပ္မေတာ္သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္၌ သာမန္အႀကိတ္ အခဲမဟုတ္။ပံုမွန္ျပဳေနၾက အေလ႔အထလို ခနတျဖဳတ္ေအာင့္အီးသည္းခံၿပီး ပစ္ပယ္ျဖတ္ေတာက္ရန္ရေကာင္းေသာ အဖြဲ႔အစည္းမဟုတ္။ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ ထပ္တူထပ္မွ်က်စြာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ျဖစ္တည္လာခဲ႔သည္႔ ျမစ္ပြားနာကင္ဆာျဖစ္သည္။
တပ္မေတာ္သည္ လြတ္လပ္ေရးႏွင့္အတူ ေပၚေပါက္လာခဲ႔ၿပီး လြတ္လပ္ေရးႏွင့္အတူတကြ ထပ္တူနီးပါးက်စြာ ေတာခိုခဲ႔ၾကသည္႔ ေသာင္းက်န္းသူအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္လည္း ပက္ပင္းရင္ဆိုင္
တိုးခဲ႔ရသည္။ဦး၊ဗိုလ၊္သခင္တို႔၏စင္ၿပိဳင္ႏိုင္ငံေရးက်ားကြက္ေအာက္ ေရြ႔ကြက္ေပ်ာက္
သည္ႏွင့္လည္းႀကံဳဖူးသည္။၃ႀကိမ္မကေသာ ျပည္ပ်က္မတတ္ ေသြးေခ်ာင္းစီးျဖစ္ရပ္မ်ားတြင္လည္း ေဒြးေရာယွက္တင္ ပါ၀င္ခဲ႔ရသည္။
ဆိုရလွ်င္ တပ္မေတာ္သည္ ႏိုင္ငံေတာ္အာဏာကို မလႊဲမေရွာင္သာသည္႔ အခ်ိန္အခါမ်ိဳးမွသာ ၀င္ေရာက္ထိန္းသိမ္းရယူခဲ႔ပါ၏။တပ္မေတာ္သည္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး၌ကင္ဆာဆဲလ္တစ္ခုျဖစ္သည္ဆိုလွ်င္ အာဏာကို ငမ္းငမ္းတက္မက္ေမာ၍ ျဖစ္တည္လာေသာ ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳး အနာမ်ိဳးမဟုတ္။သမိုင္း၏ ေတာင္းဆိုမႈအရ၊ႏိုင္ငံ၏ လိုအပ္ခ်က္အရ ထဲထဲ၀င္၀င္ ပါ၀င္ခဲ႔ရသည့္ မ်ိဳးရိုးလိုက္ ျမစ္ပြားနာတစ္ခုသာ ျဖစ္သည္။
အစဥ္အလာအရ ဒို႔တာ၀န္အေရးသံုးပါးကို ဦးထိပ္ထားလ်က္ ကိုယ္မထိန္းလွ်င္ မၿငိမ္းႏိုင္သည္႔ အေျခေနမ်ိဳးတြက္ ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္ရျခင္းမ်ိဳးသာ ျဖစ္သည္။ယခုလည္း အရပ္သားအစိုးရလက္ထဲ အာဏာအ၀၀လႊဲလ်က္ ဒီမိုကေရစီပန္းတိုင္ဆီသို႔ တစ္ပါတည္းခ်ီတက္ေနပါ၏။
သည္ေနရာတြင္ လႊတ္ေတာ္အရပ္ရပ္၌ တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္ ၂၅% ရယူထားျခင္းကိစၥ၊တပ္မေတာ္သည္ အမ်ိဳးသားႏိုင္ငံေရး ဦးေဆာင္မႈအခန္းက႑၌ အစဥ္တစိုက္ဦးတည္သည္ ဆိုေသာကိစၥ၊ကာ/လံု ဖြဲ႔စည္းမႈကိစၥ စသျဖင့္ တပ္မေတာ္က ပါ၀င္ပတ္သက္ေနသည္႔ ႏိုင္ငံေရးအေျချပဳ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒပါ ကိစၥအ၀၀၌ ထိုးႏွက္တိုက္ခိုက္ေနသည္ကိုလည္း ျမင္ေတြ႔ၾကားသိေနရသည္။
လြတ္လပ္စြာ သေဘာထားကြဲလြဲပိုင္ခြင့္၊လြတ္လပ္စြာ သေဘာထားထုတ္ေဖာ္ပိုင္ခြင့္၊လြတ္လပ္စြာ ေရးသားထုတ္ေ၀ပိုင္ခြင့္တို႔သည္ ဒီမိုကေရစီ၏ အႏွစ္သာရျဖစ္သည္ဆိုၾကၿပီး တပ္မေတာ္အား သံပံုတီးေတာထုတ္ရန္ အေလာတႀကီးေဆာင္ရြက္စီမံလာသည္ကိုလည္း မေတြ႔ခ်င္အဆံုးပင္ျဖစ္သည္။
သည္ေနရာတြင္ ႏိုင္ငံေရးသမားဆိုသူမ်ား ခုန္ပ်ံေက်ာ္လႊားမ်က္စိေမွာက္မွားေနသည္လား မေျပာတတ္။ကိုယ္႔ဘက္ကိုယ္သာတြက္၍ သူမ်ားအတြက္ ခ်န္လွပ္ကာ စဥ္းစားသည္လားမဆိုႏိုင္။ဤသည္ကား တပ္မေတာ္၏ လားရာပန္းတိုင္ႏွင့္ ရည္မွန္းခ်က္မ႑ိဳင္ပင္ ျဖစ္သည္။
တပ္မေတာ္၏လားရာသည္ကား ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ လက္နက္ကိုင္ပဋိပကၡမ်ားအေရး၌ မၿပီးျပတ္ေသးသည္မ်ားကို (တရား၀င္)လႊတ္ေတာ္ေဘာင္အတြင္းက ေျဖရွင္းရန္ျဖစ္ၿပီး အဆိုပါ ကိစၥမ်ားအၿပီးတိုင္ခ်ဳပ္ၿငိမ္း၍ ႏိုင္ငံတာကာတပ္မေတာ္မ်ားနည္းတူ တစ္ေပါင္းတစ္စည္းတည္းေသာ ျပည္ေထာင္စုတပ္မေတာ္ ေဖာ္ေဆာင္ရန္ျဖစ္သည္။
တပ္မေတာ္အဓိက ရည္မွန္းခ်က္မွာ ဒို႔တာ၀န္အေရး(၃)ပါးအား ထာ၀ရကာကြယ္သြားရန္ျဖစ္ၿပီး မည္သို႔ေသာ အစိုးရတက္လာေစကာမူ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါအခ်က္မ်ားအတိုင္း တိက်စြာလိုက္နာ၍ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္သြားရန္ျဖစ္သည္။
ထို၂ခု၌ ရည္မွန္းခ်က္မ႑ိဳင္ အေျခခိုင္ေသာ္လည္း လားရာပန္းတိုင္ အေျခမခိုင္ေသးသမွ် အမ်ိဳးသားႏိုင္ငံေရး ဦးေဆာင္မႈအခန္းက႑၌ တပ္မေတာ္ပါ၀င္ေနရဦးမည္သာျဖစ္သည္။
ပုဂၢိဳလ္၊ပါတီ၊အဖြဲ႔အစည္း အသီးသီးက တပ္မေတာ္၏ေရွ႔ခရီးတြက္ ခိုင္မာေသာ အာမခံခ်က္မေပးႏိုင္သမွ် ပါ၀င္ေနရဦးမည္သာျဖစ္သည္။
ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳးမ်ားမည္႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ား( လူညီလွ်င္ ဤကိုကၽြဲဖတ္ျခင္း)
အလ်ဥ္းမရွိေတာ့သည္႔ အေျခေနတစ္ရပ္သို႔ေရာက္ခါ ႏိုင္ငံေတာ္မူ၀ါဒႏွင့္ လမ္းစဥ္ခိုင္မာသည္အထိ တပ္မေတာ္ပါရွိေနဦးမည္ျဖစ္သည္။
တပ္မေတာ္ဘက္က ဤသို႔ေသာအေျခေနမ်ိဳးေရာက္လွ်င္ သူ႔အလုပ္သူလုပ္ရံုသာ။လက္ရွိအရပ္သားအစိုးရ တာ၀န္ယူထားသည္႔ (၃)ႏွစ္ေက်ာ္ကာလအတြင္း တပ္မေတာ္၏ အထက္ပါစိုးရိမ္ျခင္းမ်ားကို လႊတ္ေတာ္တြင္း အဘယ္မည္ေသာပုဂၢိဳလ္တို႔က အဆိုတင္သြင္းဖူးၾကပါသနည္း။
ႏိုင္ငံေတာ္၏ ပိုင္နက္နယ္ေျမမွ တစ္စိတ္တစ္ေဒသ ဖဲ႔ေပးေကာင္းေပးရႏိုင္သည္႔ ဘဂၤလားေဒရွ္႔ႏွင့္ ေရပိုင္နက္ျပႆနာ၌ အစိုးရကေဘာင္အတြင္းမွေျဖရွင္း၊
တပ္မေတာ္က ေရတပ္ခ်င္း ထိပ္တိုက္ဆိုင္ျခင္းကိုသာ ေတြ႔လိုက္ရပါ၏။ကမာၻခံုရံုးက မွ်တစြာေဆာင္ရြက္ရန္္ ဦးေဆာင္လႈံ႔ေဆာ္တိုက္တြန္းေသာ ႏိုင္ငံေရးသမား ေပၚထြက္မလာ။
ရခိုင္ျပည္နယ္အေရး ျပႆနာအရႈတ္ေထြးေတြ ေပၚလာ၏။ကနဦးအစ၌ မသိက်ိဳးကၽြန္။ေနာက္ပိုင္း ရခိုင္သားခ်င္းတို႔ အလြန္ဆိုေသာ ႏိုဘယ္လ္ဆုရွင္ႏႈတ္ထြက္စကားက တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးတြက္ ဘယ္ေလာက္မ်ား အစြမ္းထက္ေစႏိုင္ပါသနည္း။အစိုးရပိုင္းက အမိန္႔အသီးသီးထုတ္ျပန္ကာ ထိန္းသိမ္းခဲ႔ရၿပီး တပ္မေတာ္ပင္ ၀င္ေရာက္တာ၀န္ယူရသည္ မဟုတ္ပါေလာ။
ျမစ္ဆံုေရကာတာကိစၥ အေၾကာင္းျပ၍ ေျမာက္ပိုင္းတစ္ေနရာက ျပႆနာမ်ား တျဖည္းျဖည္းႀကီးထြားလာ၏။အစိုးရမွ အေလွ်ာ႔ေပးရပ္ဆိုင္းလိုက္ေသာ္လည္း ကိုယ္ထင္ရာကိုယ္စိုင္းကာ လုပ္ခ်င္တိုင္းလုပ္ေနသည္႔ ေကအိုင္ေအအေပၚ သင့္ေတာ္ေသာ အေရးဆိုမႈ ဘာတစ္ခုမွ် မျပဳၾက။တပ္မေတာ္စစ္ေၾကာင္းမ်ား အထိနာလွ၍ အင္အားအတန္သင့္သံုးျခင္းအေပၚ လႊတ္ေတာ္၌ ဇြတ္ေအာ္ၾကသည္။
မတရားသျဖင့္လုပ္ေဆာင္ေနေသာ အဖြဲ႔အစည္းကို ဆန္႔က်င္ကန္႔ကြက္ရာ၌ ဦးလွေရႊအား ေထာက္ခံေသာ အမတ္မ်ားဘယ္ႏွစ္ပါးရွိပါသနည္း။
တပ္မေတာ္၏ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံ စီးပြားေရးအဖြဲ႔အစည္း ဦးပိုင္ကို အၿငိႈးတႀကီးထိုးႏွက္ၾက၏။
စစ္တပ္သည္ စီးပြားေရးလုပ္စရာမလို။သို႔ဆိုလွ်င္ တပ္မေတာ္သားမ်ား၏ ဘ၀၀မ္းစာမဖူလံႈမႈအတြက္ သူရဦးေရႊမန္းထက္ ပိုမိုေလးနက္ေသာ တိုက္တြန္းေတာင္းဆိုခ်က္ျဖင့္ ေစတနာရွင္ အမတ္မ်ား ဘယ္ႏွစ္ပါးရွိခဲ႔ပါသနည္း။
အစဆြဲထုတ္ရလွ်င္ ေထာင့္တစ္ညပံုျပင္မက ရွိေပမည္။တပ္မေတာ္အား လႊတ္ေတာ္မွ ဖယ္ထုတ္ရန္သာ စဥ္းစား၍ ျပကေတ႔အေျခအေန၌ တပ္မေတာ္မွ အားကိုးထိုက္သည္႔ ပုဂၢိဳလ္အနည္းအက်ဥ္းသာ။ တပ္မေတာ္ဘက္က မွ်ေ၀စာနာေပးသည္႔ ပုဂၢိဳလ္၊ပါတီ မရွိသေလာက္ျဖစ္သည္။
တပ္မေတာ္သား အစိတ္သားတို႔ ပါ၀င္ေနေသာ လႊတ္ေတာ္ပင္လွ်င္ ဤမွ်မပီမျပင္ျဖစ္ေနရာ အကယ္၍သာ ဤေနရာမွ တပ္မေတာ္ထြက္ခြာခဲ႔ပါက က်ီးစားစားေခြးထိုးထိုး သေဘာထားမ်ိဳးရွိသည္႔ ပုဂၢိဳလ္/ပါတီေပၚမလာဟု မည္သူမွ်မေျပာႏိုင္ပါ။
ႏိုင္ငံတြင္း၌ လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔အစည္း(၁၉)ဖြဲ႔ေက်ာ္ရွိ၍ ခန္႔မွန္းအင္အား(၃)သိန္းနီးပါးရွိႏိုင္သည္။
တစ္ႏိုင္ငံလံုး အပစ္ခတ္ရပ္ဆဲေရး အျပည္႔အ၀ လက္မွတ္ေရးထိုးၾကသည္႔တိုင္ ခိုင္မာေသာ အနာဂတ္အေျဖမရွိေသး။အလံုးစံုေပါင္းစည္းညီညြတ္ေရး ဘယ္သူေျဖရွင္းေပးမည္နည္း။
ဆိုရလွ်င္ တပ္မေတာ္သည္ ျမန္မာ႔ႏိုင္ငံေရး၌ ႏွစ္မ်ားစြာေနရာယူခဲ႔ရျခင္းသည္လည္းေကာင္း ၊လက္ရွိခ်ိန္တြင္ တစ္စံုတစ္ခုေသာ အတိုင္းတာတစ္ခုထိ ေနရာယူထားရျခင္းသည္လည္းေကာင္း ဆက္ေၾကာင္းမ်ားစြာ ရွိေနပါ၏။ဆက္ေၾကာင္းတိုင္း၌ ဆက္ထံုးဟူသည္ ရွိေနမည္သာ။ထိုဆက္ထံုးတို႔ ေျပေလွ်ာ႔ကာ အသစ္လဲလွယ္အစားထိုးရမည္႔ေန႔ မလြဲမေသြရွိလာပါလိမ္႔မည္။
ျမန္မာ႔ႏိုင္ငံေရး၌ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အျမစ္တြယ္လာေသာ တပ္မေတာ္သည္ ကင္ဆာဆဲလ္တစ္ခုႏွင့္ အလားသဏၭာန္တူသည္ဆိုပါက ယေန႔အေျခေနတြင္ ဓာတ္ကင္၍ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ေဆးစြမ္း၍ပဲျဖစ္ျဖစ္ အလြန္အမင္းစိုးရိမ္ရန္မလိုေသာ stage 1အေျခအေနသို႔ ျပန္လည္ေရာက္ရွိေနၿပီျဖစ္ပါသည္။
တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ ကိုယ္တိုင္က ေနာက္ျပန္မလွည္႔ပါဟု ကတိက၀တ္ျပဳထားၿပီး အစိုးရ၏မူ၀ါဒအတိုင္း လိုက္နာေဆာင္ရြက္မည္ဟု လူသိရွင္ၾကား ထုတ္ေဖာ္ေျပာၿပီးျဖစ္ပါသည္။
ျမန္မာ႔ႏိုင္ငံေရး ကလီစာထဲမွ တပ္မေတာ္ဟူေသာ အစိတ္အပိုင္းကို အေလာသံုးဆယ္ ခြဲထုတ္ရန္မလိုေသးခ်ိန္၌ ေဆးစားေဆးတိုက္ေလာက္သာ ျပဳသင့္ပါ၏။
သို႔မဟုတ္ဘဲ ဆန္႔က်င္ဘက္အေျခေနမွေန၍ ဖီလာကန္႔လန္႔တိုက္ကာ တပ္မေတာ္၏ အဓိကတာ၀န္၀တၱရားႏွင့္ လံုၿခံဳစိတ္ခ်မႈမ်ားကို ဇြတ္တင္းျဖတ္ေတာက္ရန္ ႀကိဳးစားပါက ၅၀…၅၀%ၾကား ျပန္လည္ေရာက္ရွိသြားႏိုင္ပါသည္။
ထိုအခ်က္ကို အားလံုးခ်င့္တြက္ဖို႔လိုပါသည္။
(ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးကို ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒႏွင့္အညီ တရား၀င္ေဆာင္ရြက္မႈကို ႀကိဳဆိုလ်က္)
Mhuu Yaw Da