Sunday, October 20, 2013

၂၀၀၈ ခုနွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေၿခခံဥပေဒ ၿပင္ဆင္ေရး ဥပေဒစကားဝိုင္း အပိုင္း(၅) နိဂုံး

,

========================================
ေနၿပည္ေတာ္ ေအာက္တိုဘာ ၁၅

ဦးသန္းေအာင္။ ဟုတ္ကဲ့ပါခင္ဗ်ာ၊ ဆရာ ၿဖည့္စြက္ေဆြးေႏြးသြားတဲ့ အတြက္လည္း ေက်းဇူး တင္ပါတယ္။ ဆရာ ေဒါက္တာ မနန္တူးဂ်ာအေနနဲ႔ေရာ ဘာမ်ားၿဖည့္စြက္ ေဆြးေႏြးခ်င္တာ ေလးေတြရိွဦးမလဲ ခင္ဗ်။

ေဒါက္တာမနန္တူးဂ်ာ။ ကြ်န္ေတာ္နည္းနည္း ၿဖည့္စြက္ေဆြးေႏြးခ်င္တာက တိုင္းရင္းသား အခြင့္အေရးမွာ ယခင္ၿပ႒ာန္းခဲ့တဲ့၊ သံုးစဲြခဲ့တဲ့ အေၿခခံဥပေဒမ်ားမွာမပါတဲ့ တိုင္းရင္းသား အခြင့္ အေရးတစ္ရပ္လို႔ ဆိုလို႔ရတဲ့ အခ်က္တစ္ခု ဒီလက္ရိွအေၿခခံဥပေဒမွာ ပါေနတယ္။ အဲဒါ ဘာလဲဆို တိုင္းရင္းသားေရးရာဝန္ႀကီး ခန္႔အပ္နိုင္တဲ့ အခ်က္တစ္ခု ၿဖစ္ပါတယ္။ ဒါလည္း ထူးၿခားတဲ့ တိုင္းရင္းသား အခြင့္အေရးတစ္ရပ္လို႔ မွတ္ယူလို႔ ရပါတယ္ဆိုတာကို ကြ်န္ေတာ္ ၿဖည့္စြက္ ေၿပာႀကားလိုပါတယ္။

ဦးသန္းေအာင္။ ဟုတ္ကဲ့ပါခင္ဗ်ာ။ ေဒါက္တာ အင္ဒရူးအေနနဲ႔ေရာ ဘာမ်ား ၿဖည့္စြက္ေဆြးေႏြး ခ်င္တာေလးေတြ ရိွေသးလဲခင္ဗ်။

ေဒါက္တာအင္ဒရူးငြန္က်ံဳးလ်န္။ သဘာဝသယံဇာတ အရင္းအၿမစ္ ဝင္ေငြခဲြေဝေရး၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ေက်းလက္နဲ႔ ၿမိဳ႕ၿပဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ ကြာဟခ်က္ေတြကို ေလွ်ာ့ခ်နိုင္ေရးအတြက္ ဒီသဘာဝတစ္ခုကိုပဲ မႀကည့္ဘဲနဲ႔ ထပ္ၿပီးေတာ့ တစ္ဆင့္ႀကည့္ဖို႔က လူသားအရင္းအၿမစ္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးပဲ ၿဖစ္ပါတယ္။ ဒီကိစၥမွာ လက္ရိွ ၂ဝဝ၈ အေၿခခံဥပေဒမွာ ပညာေရးနဲ႔ က်န္းမာေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ဟာေတြ အမ်ားစုဟာ ၿပည္ေထာင္စုရဲ့ ဥပေဒၿပဳခြင့္၊ ဒါမွမဟုတ္ လက္ရိွတည္ဆဲဥပေဒအရ ၿပည္ေထာင္စုအစိုးရ အဆင့္ကေန ကိုင္တြယ္တဲ့ဟာေတြ မ်ားပါ တယ္။ အဲဒီေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္ အၿမင္မွာေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ့ အေနအထားနဲ႔ကိုက္ညီတဲ့ တိုင္းရင္းသားေတြ၊ ေက်းလက္မွာေနတဲ့ လူေတြရဲ့ တိုင္းေဒသႀကီးနဲ႔ ၿပည္နယ္ထဲကလူေတြ တၿဖည္းၿဖည္းနဲ႔ ဒီဟာကို အခုခိ်န္ကေန ေၿပာင္းၿပီးေတာ့ ဥပေဒၿပဳဇယား (၂) ထဲမွာ ေၿပာင္း၊ ဒါမွမဟုတ္လို႔ရိွရင္ တိုင္းေဒသႀကီးနဲ႔ ၿပည္နယ္ရဲ့ လုပ္ပိုင္ခြင့္ထဲမွာ တၿဖည္းၿဖည္း ၿပန္ၿပီးေတာ့ ႈ Incrementally ေပးသင့္တယ္လို႔ ကြ်န္ေတာ္ယူဆပါတယ္။ အဲဒီလိုမလုပ္လို႔ရိွရင္ ၿမိဳ႕ၿပနဲ႔ ေက်းလက္ေဒသက ဆင္းရဲခ်မ္းသာကြာဟမႈ၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ ကြာဟမႈေတြကို တိုက္ဖ်က္နိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။

ဒုတိယအခ်က္အေနနဲ႔ ေၿပာခ်င္တာက ဇယား(၁)၊ ဇယား(၂)မွာ ဇယား (၂)ကို တိုင္းေဒသ ႀကီးနဲ႔ ၿပည္နယ္ေတြကို လုပ္ပိုင္ခြင့္ပိုၿပီးေတာ့ ေပးသင့္တယ္လို႔ ယူဆတဲ့အခ်က္ေတြ ၿဖစ္ပါ တယ္။ အဲဒီလို မေပးခင္မွာလည္း ခုနက ဒီလိုေပးၿပီးေတာ့ တကယ္တမ္း အလုပ္မလုပ္နိုင္တဲ့ ဟာေတြကိုလည္း အလုပ္မၿဖစ္ေအာင္ အဟန္႔အတားၿဖစ္ေနတဲ့ တည္ဆဲဥပေဒေတြကိုပါ တစ္ခါတည္း နွစ္ခုစလံုး အေၿခခံဥပေဒလည္း ၿပဳၿပင္ရင္း၊ လိုတိုးပိုေလွ်ာ့လုပ္ရင္းနဲ႔လည္း တစ္ဖက္မွာ တည္ဆဲဥပေဒကို အေနွာင့္အယွက္ေပးေနတဲ့ ဒီဥပေဒေလးေတြကိုလည္း ၿပဳၿပင္ရင္း၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဇယား(၅)မွာလည္း တိုင္းေဒသႀကီးနဲ႔ ၿပည္နယ္ေတြက ေကာက္ခံ နိုင္တဲ့ အခြန္အတုတ္ေတြကိုလည္း သူတို႔ဘ႑ာေငြ ပိုၿပီးေတာ့တိုးလာေအာင္ နည္းနည္း ၿပန္တိုးေပးဖို႔ေတာ့ လိုပါတယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။ အဲဒီလို တၿဖည္းၿဖည္းနဲ႔ သြားတယ္ဆိုလို႔ရိွရင္ ၂ဝဝ၈ အေၿခခံဥပေဒကေန ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို ခင္းေပးထားတဲ့ ဒီမိုကေရစီလမ္းေႀကာင္းဟာ ဆက္ၿပီးေတာ့ လမ္းေႀကာင္းမွန္ ေလွ်ာက္နိုင္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ အဲဒီလို မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ဒီလမ္းေႀကာင္းကို ၿဖတ္ေတာက္ၿပီးေတာ့ ေနာက္လမ္းေႀကာင္း အသစ္တစ္ခု ထြင္မယ္ဆိုလို႔ ရိွရင္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔မွာ ေတာ္ေတာ္ႀကီးမားတဲ့ ၿပႆနာတို႔၊ စိန္ေခၚမႈတို႔၊ အခက္အခဲတို႔
ႀကံဳေတြ႔ရလိမ့္မယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။

ဦးသန္းေအာင္။ ဆရာ ၿဖည့္စြက္ေဆြးေႏြး သြားတာလည္း ေကာင္းပါတယ္ ခင္ဗ်။ ဆက္ၿပီး ေတာ့ ဆရာဦးေက်ာ္ဝင္း ဘာမ်ားေဆြးေႏြးခ်င္တာေလးမ်ား ရိွေသးလဲခင္ဗ်။

ဦးေက်ာ္ဝင္း။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ နားလည္သေလာက္္ ဆိုရင္ေပါ့။ အေၿခခံ ဥပေဒတစ္ခုနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ လက္ေတြ႔ အလုပ္လုပ္ႀကည့္ရင္းနဲ႔ ေရွ႕ဆက္ဖို႔ အဟန္႔အတားၿဖစ္ေနတယ္၊ အခက္အခဲ ရိွေနတယ္ဆိုတာမ်ိဳးေတြ ေတြ႔ရင္ေတာ့ ညႇိနိႈင္းၿပင္ဆင္သင့္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ ဥာဏ္မီသေလာက္ စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ သြားေနတဲ့အေၿပာင္းအလဲက သံုးပြင့္ဆိုင္ေပါ့၊ နိုင္ငံေရး ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲမႈ၊ စီးပြားေရး ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲမႈနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ၿဖစ္စဥ္ေပါ့။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ၿဖစ္စဥ္ ေရွ႕ဆက္ဖို႔ဆိုရင္ေတာ့ ဆရာ ေဒါက္တာတူးဂ်ာတို႔၊ ေဒါက္တာအင္ဒရူးတို႔ ေၿပာတဲ့ ထဲလည္း ပါၿပီးပါၿပီ။ ၿပည္နယ္နဲ႔ ဗဟိုအစိုးရအႀကား Power Sharing တို႔ Resourse Sharing တို႔ ဒါေလးေတြကိုေတာ့ အေက်အလည္ ညႇိၿပီးေတာ့ သေဘာထားႀကီးႀကီးနဲ႔ ညႇိနိႈင္းၾကရင္ ပိုၿပီး အဆင္ေခ်ာမယ္ ထင္ပါတယ္။

တပ္ကိစၥက်ေတာ့ ဒီေန႔သြားေနတဲ့ အေၿပာင္းအလဲကို ကတိမ္းကပါးၿဖစ္ေစတဲ့ အဟန္႔အတား ၿဖစ္ေစတဲ့ အၿပဳအမူေတြ ကြ်န္ေတာ္လည္း အခုထိေတာ့ မေတြ႔ဘူး။ အထူးသၿဖင့္ ကြ်န္ေတာ္ သတိၿပဳမိတာက ဒါလည္း လႊတ္ေတာ္ထဲ ေရာက္ၿပီးမွပါ။ တပ္က တပ္ရဲ့ရပ္တည္မႈက ဘယ္ နိုင္ငံေရး ပါတီတစ္ခုနဲ႔မွ သိပ္မပတ္သက္ဘူး။ သူ႔မူနဲ႔သူ သြားေနသလိုပဲ။ အဲဒါလည္း လြတ္လပ္တဲ့ Professional Institution ၿဖစ္ဖို႔အတြက္က် အလားအလာေကာင္း တစ္ခုလို႔ ၿမင္ပါတယ္။ ခ်ဳပ္လိုက္ရင္ေတာ့ ေလာေလာဆယ္ တပ္ကိစၥ ၂၅ ရာခိုင္နႈန္းကိစၥက အေဆာတလ်င္ ကိုင္စရာလည္း မလိုေသးဘူး။ ကိုင္လည္း မကိုင္သင့္ဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။ အကုန္လံုး ခ်ဳပ္လိုက္ရင္ေတာ့ ဒါေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တစ္ဦးခ်င္းနဲ႔ပဲ ဆိုင္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ တစ္သက္တာအတြက္ေတာ့ အခုႀကံဳေနတဲ့ အေၿပာင္းအလဲလို စိတ္ကူးေတြနဲ႔ ေမွ်ာ္လင့္လို႔ ရတာမ်ိဳးကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေၿပာရရင္ ကြ်န္ေတာ္တစ္ခါမွ မႀကံဳဖူးဘူး။ အဲဒီေတာ့ ဒီဟာေလး ကိုေတာ့ တန္ဖိုးထားေစခ်င္ပါတယ္။ အထူးသၿဖင့္ ဒီအေၿပာင္းအလဲကို ကတိမ္းကပါး မၿဖစ္ ေစခ်င္ဘူး။ ဘာကိုပဲဆံုးၿဖတ္ဆံုးၿဖတ္၊ လက္ရိွအေၿပာင္းအလဲကို ကတိမ္းကပါး မၿဖစ္ေစဖို႔ ဆိုတဲ့ဟာေလးကို သတိခ်ပ္ထားရင္ ပိုေကာင္းမယ္ထင္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး ကြ်န္ေတာ္ ဖတ္ဖူးတဲ့ စာသားတစ္ခုပါ။ ဒီမိုကေရစီ အေၿပာင္းအလဲမွာ ၿပႆနာမ်ားနိုင္တဲ့၊ မေသခ်ာမေရရာနိုင္တဲ့ ကိစၥေတြကို သိပ္အာရံု မၿပဳမိပါေစနဲ႔၊ ဒါေတြကမစပါနဲ႔၊ အက်ိဳးရလဒ္ ေသခ်ာေပါက္ ရနိုင္မယ့္ ကိစၥေတြကို အာရံုစိုက္ပါ။ ဒါကစတာ ပိုသင့္ေလ်ာ္ ပါတယ္ဆိုတဲ့ စကားပါ။ ကြ်န္ေတာ္ အဲဒါေလးကိုလည္း ဖ်တ္ခနဲသတိရမိတယ္။ အဲဒီေတာ့ သေဘာထား ႀကီးႀကီးနဲ႔ အေၿမာ္အၿမင္ႀကီးႀကီးနဲ႔ လုပ္ႀကရင္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေမွ်ာ္လင့္သလို ၿဖစ္မယ္ ထင္ပါတယ္။

ဦးသန္းေအာင္။ ေဆြးေႏြးသြားတာေတြ ႀကားလိုက္ရတဲ့အခါက်ေတာ့ ဆရာတို႔ေဆြးေႏြးတဲ့ အေပၚမွာ ဘာသြားထပ္ၿပီး ေတြ႔လိုက္သလဲဆိုေတာ့ အားလံုးၿခံဳႀကည့္လိုက္ရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ နိုင္ငံမွာ ဖြဲ႔စည္းပံုအေၿခခံဥပေဒဟာ ဒီေန႔ထိဆိုရင္ သံုးခုရိွသြားပါၿပီ။ ၁၉၄၇ ခုနွစ္ ဖြဲ႔စည္း အုပ္ခ်ဳပ္ပံုအေၿခခံ ဥပေဒကလည္း သူ့အေႀကာင္းတရားနဲ႔သူ လြတ္လပ္ေရး ရရိွဖို႔အတြက္ ေရးဆဲြခဲ့တဲ့ ဥပေဒပါ။ ၁၉၇၄ ခုနွစ္ ဥပေဒကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔နိုင္ငံကို ဆိုရွယ္လစ္စနစ္နဲ႔ ခီ်တက္မယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ေရးဆဲြခဲ့တဲ့ဥပေဒပါ။ အခု ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေၿခခံဥပေဒကေတာ့ လူေတြက ဆိုရွယ္လစ္စနစ္ကို မႀကိဳက္ႀကေတာ့ဘူး။ လက္မခံႀကေတာ့ဘူး။ ဒါေႀကာင့္ ပါတီစံု ဒီမိုကေရစီစနစ္နဲ႔ သြားမယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ေရးဆဲြခဲ့ႀကတာပါ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔နိုင္ငံ သမိုင္းကို ၿပန္ႀကည့္လိုက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ ဖြဲ႔စည္းပံုအေၿခခံဥပေဒ သံုးခုစလံုးဟာ သူ႔အေႀကာင္းတရား နဲ႔သူ ၿပည္သူေတြကေန ေၿပာင္းလဲခ်င္တဲ့စိတ္ေတြ ေပၚလာၿပီး စနစ္တစ္ခုကေန တစ္ခုကို ေၿပာင္းခ်င္တဲ့ ဆႏၵေတြေပၚလာၿပီးေတာ့ ေၿပာင္းလာတဲ့ အေနအထား၊ အသစ္ေရးလိုက္ရတဲ့ အေနအထားမ်ိဳး ၿဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၄၇ ခုနွစ္ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေၿခခံဥပေဒဆိုရင္ (၁၅) နွစ္ ေလာက္ လက္ခံက်င့္သံုး လိုက္ရပါတယ္။ (၇၄) ခုနွစ္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေၿခခံဥပေဒ ဆိုရင္လည္းပဲ (၁၄) နွစ္ေလာက္ လက္ခံက်င့္သံုးလိုက္ရပါတယ္။ အခု ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေၿခခံဥပေဒက သံုးနွစ္ေတာင္ မၿပည့္ေသးပါဘူး။ အမွန္အတိုင္း ေၿပာရရင္ေတာ့ ဒီမိုကေရစီ လမ္းေႀကာင္းေပၚ မွာ စၿပီးေတာ့ ေလွ်ာက္လွမ္းေနစ၊ နိုင္ငံဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းေနတဲ့ သံုးနွစ္မၿပည့္ ေသးတဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္နဲ႔ တူပါတယ္။ သံုးနွစ္ဆိုတာဟာ လမ္းေလွ်ာက္တတ္ခါစ အရြယ္ပါ။

အခုအခိ်န္မွာ ဒီဖြဲ႔စည္းပံုအေၿခခံဥပေဒကို ဖ်က္လိုက္ၿပီး အသစ္ေရး လိုက္မယ္ဆိုရင္ သံုးနွစ္ သား လမ္းေလွ်ာက္တတ္ခါစ ကေလးတစ္ေယာက္ရဲ့ ေၿခေထာက္ကို ရိုက္ခိ်ဳးလိုက္သလိုမ်ား တူသြားမလားလို႔ စိုးရိမ္ပါတယ္။ ေစာေစာကလည္း ဆရာတို႔လည္း အဲဒါကို ေၿပာသြားပါတယ္။ ဖြဲ႔စည္းပံုအေၿခခံဥပေဒနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အဓိကက ဒီဖြဲ႔စည္းပံုအေၿခခံဥပေဒမွာပါတဲ့ ၿပ႒ာန္းခ်က္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဒီေန႔အထိ အၿပည့္အဝအနွစ္ သာရေပၚလြင္ေအာင္ အေကာင္အထည္ မေဖာ္ရေသးဘူးလို႔ပဲ ကြ်န္ေတာ္ ၿမင္ပါတယ္။ အခုမွ လုပ္ကိုင္တုန္း အေနအထားပဲ ရိွပါတယ္။ ဖြဲ႔စည္းပံုအေၿခခံဥပေဒကို အေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့ အဖြဲ႔အစည္း ေတြ အေနနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းပံု အေၿခခံဥပေဒမွာ ပါတဲ့အခ်က္ေတြကို ၿပည့္ၿပည့္ဝဝနဲ႔ အေကာင္အထည္ ေဖာ္မွလည္း ဒီ ဖြဲ႔စည္းပံု အေၿခခံဥပေဒရဲ့ အနွစ္သာရဟာ ေပၚလြင္ပါတယ္။ နိုင္ငံနဲ႔ၿပည္သူ အတြက္လည္း အက်ိဳးရိွပါတယ္။

အဓိကကေတာ့ ဖြဲ႔စည္းပံုအေၿခခံဥပေဒကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ႀကတဲ့ အဖြဲ႔ အစည္းေတြ အေနနဲ႔ ဒီဖြဲ႔စည္းပံု အေၿခခံဥပေဒမွပါတဲ့ ၿပ႒ာန္းခ်က္ေတြကို အတိအက် လိုက္နာၿပီးေတာ့ ေဆာင္ရြက္ဖို႔ လိုပါတယ္။ မဆန္႔က်င္မိဖို႔လည္း လိုပါတယ္။ ဒါကေတာ့ နိုင္ငံတိုင္းကို ၿပန္ႀကည့္လိုက္ရင္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေၿခခံဥပေဒကို အေၿခအေန အခိ်န္အခါအေလ်ာက္
လိုအပ္လာရင္ ၿပင္ရတာခ်ည္းပါပဲ။ မၿပင္ရတဲ့နိုင္ငံဆိုတာ မရိွပါဘူး။ ၿပင္သင့္ရင္ေတာ့ ၿပင္ရမွာပါ။ အသစ္ေရးတယ္ဆိုတာဟာ အႏၲရာယ္အလြန္ႀကီးပါတယ္။ ၿပင္ဆင္ၿခင္းအားၿဖင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔နိုင္ငံဟာ လက္ရိွေလွ်ာက္လွမ္းေနတဲ့ ဒီမိုကေရစီလမ္းေႀကာင္းေပၚမွာ တည္တည္ ၿငိမ္ၿငိမ္၊ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္သြားနိုင္မယ့္ အေနအထား ေတြ အမ်ားႀကီး ေတြ႔ေနရပါတယ္။

အခုဆိုရင္လည္း ဒီေခါင္းစဥ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဆရာတို႔ဝိုင္းဝန္း ေဆြးေႏြးခဲ့ႀကတာဟာ ေတာ္ေတာ္ေလးလည္း စံုသြားပါၿပီ။ ၿပည္သူေတြ အေနနဲ႔လည္း ဖြဲ႔စည္းပံု အေၿခခံဥပေဒနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ မသိေသးတာကိုလည္းသိ၊ ဗဟုသုတေတြလည္း တိုးပြားရရိွႀကမယ္လို႔ ယံုႀကည္ပါတယ္။ ဒီလို မအားလပ္တဲ့ႀကားထဲက လာေရာက္ၿပီးေတာ့ ေဆြးေႏြးေပးႀကတဲ့ ဆရာဦးေသာင္းညြန္႔၊ ေဒါက္တာမနန္တူးဂ်ာ၊ ေဒါက္တာအင္ဒရူးနဲ႔ ဆရာဦးေက်ာ္ဝင္းတို႔ကို ေက်းဇူးအထူးတင္ ရိွပါေႀကာင္း ေၿပာႀကားလိုပါတယ္။

ဖြဲ႔စည္းပံုအေၿခခံဥပေဒဆိုသည္မွာ နိုင္ငံတစ္နိုင္ငံ၏ အသက္ၿဖစ္ပါသည္။ ၿပည္သူမ်ားအားလံုး အေၿခခံဥပေဒအေႀကာင္း က်ယ္က်ယ္ၿပန္႔ၿပန္႔ သိရိွေစရန္အတြက္ ဥပေဒစကားဝိုင္းကို ေရြးခ်ယ္ ေဆြးေႏြးတင္ၿပၿခင္း ၿဖစ္ပါသည္။

ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာမွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။

0 comments to “၂၀၀၈ ခုနွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေၿခခံဥပေဒ ၿပင္ဆင္ေရး ဥပေဒစကားဝိုင္း အပိုင္း(၅) နိဂုံး”

Post a Comment