Saturday, October 19, 2013

၂၀၀၈ ခုနွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေၿခခံဥပေဒ ၿပင္ဆင္ေရး ဥပေဒစကားဝိုင္း အပိုင္း(၃)

,

========================================
ေနၿပည္ေတာ္ ေအာက္တိုဘာ ၁၅

ဦးသန္းေအာင္။ ဟုတ္ကဲ့ပါခင္ဗ်ာ။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ေဒါက္တာ အင္ဒရူး ေဆြးေႏြး သြားလိုက္ေတာ့ သယံဇာတနဲ႔ ဘ႑ာေငြခဲြေဝမႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဘယ္လိုခဲြေဝ သင့္တယ္ ဆိုတဲ့ အၿမင္ေလးကို ကြ်န္ေတာ္တို႔ မၿမင္ေသးတဲ့ အပိုင္းေတြလည္း အမ်ားႀကီး ေတြ႔ရပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဖြဲ႔စည္းပံုအေၿခခံဥပေဒ ၿပင္ႀကမလား။ အသစ္ေရးႀကမလား ဝိဝါဒကဲြၿပားေနတဲ့ အေပၚမွာလည္း ဆရာအၿမင္ေလးကို ၿပက္ၿပက္ထင္ထင္ ၿမင္သာ တယ္ လို႔ ကြ်န္ေတာ္ ယူဆပါတယ္ဆရာ။ ဆက္္လက္ၿပီးေတာ့ ဆရာဦးေက်ာ္ဝင္း အေနနဲ႔ ၂ဝဝ၈ ခုနွစ္ ဖြဲ႔စည္းပံုအၿခခံ ဥပေဒမွာ ပါဝင္တဲ့ လႊတ္ေတာ္အသီးသီးမွာ တပ္မေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္၂၅ ရာခိုင္နႈန္းပါဝင္ေနမႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လက္ရိွအေနအထားအရ ထားရိွ ရမယ့္ သေဘာထား အၿမင္ေလးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာရဲ့အၿမင္ေလးကို ေဆြးေႏြးေပးေစ ခ်င္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ။

ဦးေက်ာ္ဝင္း ။ ကြ်န္ေတာ္ ဥာဏ္မီသေလာက္ ေဆြးေႏြးႀကည့္ပါမယ္။ ဒီကိစၥေၿပာရရင္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ တိုင္းၿပည္တစ္ခုတည္း ကြက္ၿဖစ္တာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။ တစ္ကမၻာ လံုး အတိုင္းအတာနဲ႔ ၿဖစ္တဲ့ကိစၥၿဖစ္ပါတယ္။ သမိုင္းနဲ႔ခီ်ၿပီး ေၿပာရရင္ ကမၻာေပၚမွာ ကမၻာ စစ္ႀကီးေတြ မတိုင္ခင္ကေတာ့ တပ္မေတာ္ဆိုတာ Professional Institution လြတ္လပ္ တဲ့ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုပါ။ Political Metric ရဲ့ အၿပင္ဘက္မွာလို႔ ေၿပာလို႔ရပါတယ္။ သို႔ေသာ္ လက္ေတြ႔မွာ ကမၻာေပၚမွာ ကမၻာစစ္ႀကီး နွစ္ႀကိမ္ၿဖစ္လိုက္ေတာ့ တိုင္းၿပည္တိုင္း အတြက္က လံုၿခံဳေရးသည္ပင္ နိုင္ငံေရး ၿဖစ္လာပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ တပ္မေတာ္ ကိုယ္တိုင္ကလည္း Political Institution အၿဖစ္ ေၿပာင္းသြားတာလည္း ရိွတယ္။

ဒါက ကြ်န္ေတာ္တို႔ ႀကိဳက္ၿခင္း၊ မႀကိဳက္ၿခင္းနဲ႔ သိပ္မဆိုင္ဘူးလို႔ ထင္တယ္။ အေၿခအေန ကိုက ဒီလိုၿဖစ္လာႀကတာ။ စစ္ၿပီးေခတ္ေရာက္တဲ့အခါ ဒီကိစၥက ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား အမ်ားႀကီး စဥ္းစားရမယ့္ကိစၥ ၿဖစ္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ နိုင္ငံေရးမက္ထရစ္ထဲမွာ ထဲထဲ ဝင္ဝင္ပါလာတဲ့ တပ္မေတာ္ကို ဘယ္လိုေနရာခ်ထားႀကမလဲ၊ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ သဟဇာတ ၿဖစ္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ႀကမလဲ၊ ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကြ်န္ေတာ္ လက္လွမ္းမီ သေလာက္ ပထမဦးဆံုး ထြက္တဲ့က်မ္း၊ ဒီက်မ္းလို႔ေၿပာနိုင္တဲ့ ၁၉၅၇ ခုနွစ္က ထြက္တဲ့ စာအုပ္ထဲမွာ အဲဒီမွာ ဂ်ပန္နဲ႔ ဂ်ာမနီသြားတဲ့ လမ္းေႀကာင္းၿဖစ္ပါတယ္။

သူကေတာ့ စစ္ဝါဒကို ၿပန္လည္ေခါင္းေထာင္မလာေရးဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ တပ္မေတာ္ကို Political Metric အၿပင္ဘက္မွာထားတဲ့၊ တတ္နိုင္သေလာက္ မဖြံ႔ၿဖိဳး ေအာင္ ရည္ရြယ္ခ်က္ရိွရိွ လုပ္ထားတဲ့ သေဘာရိွပါတယ္။ ေစာေစာက ဖက္ဆစ္ဝါဒ၊ စစ္ဝါဒ ၿပန္မေပၚေရးဆိုတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ ေအာင္ၿမင္ေပမယ့္ လံုၿခံဳေရးဘက္က ႀကည့္ရင္ ဂ်ပန္ေရာ၊ ဂ်ာမနီေရာဟာ စစ္ေအးေခတ္တစ္ေလွ်ာက္လံုးမွာ လံုၿခံဳေရး အားအနည္းဆံုး ၿဖစ္ေနတယ္။ ကိုယ္ပိုင္လံုၿခံဳေရး အင္အားမရိွဘဲနဲ႔ အေမရိကန္ ထီးရိပ္ကို တစ္ဖက္သတ္ မီွခိုေနရတဲ့ အေနအထားရိွပါတယ္။ အကိ်ဳးဆက္အေနနဲ႔ သူကစီးပြားေရးအရ ဆူပါပါဝါ အၿဖစ္ တတ္နိုင္ေပမယ့္ တကယ္ဆူပါ ပါဝါအဆင့္ နွစ္နိုင္ငံစလံုး ေရာက္မလာဘူး။

တပ္ကို လႊတ္လိုက္တဲ့ Autonomous Institution တစ္ခုအေနနဲ႔ ထားသင့္တယ္။ အဲဒီေဘာင္ထဲမွာပဲ အေမရိကန္ရဲ့ ေပၚလစီမွာ ဒီ Impact ေတြ ေတာ္ေတာ္ ပါတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။

ကြ်န္ေတာ္နားလည္သေလာက္ ေၿပာရရင္ အေမရိကမွာ Election နဲ႔ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ Official Organization အရ ခြင့္ၿပဳထားတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းသံုးခု ရိွတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ တစ္ကေတာ့ တပ္မေတာ္၊ ပင္တဂြန္ေပါ့။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ေရွ႕ေနခ်ဳပ္၊ ေနာက္တစ္ခုက ဗဟိုဘဏ္ဥကၠ႒၊ အဲဒါက အေမရိကန္ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈမွာ အားသာခ်က္လို႔ သံုးသပ္ႀက တာေတြလည္း ရိွတယ္။ ဒါက တပ္ကိုဘယ္လိုေနရာခ်ထားမလဲ ဆိုတဲ့ဟာေပါ့။ အဲဒီစာအုပ္ထဲမွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ လြတ္လပ္ခါစ ဖြံ႔ၿဖိဳးဆဲနိုင္ငံေတြအတြက္ တိုက္ရိုက္ သက္ဆိုင္တာ သိပ္မေတြ႔ဘူး။ ကြ်န္ေတာ္တို႔က်ေတာ့ ဒီ့ၿပင္နိုင္ငံေတြရဲ့ တပ္မေတာ္ေတြ နဲ႔ကို မတူဘူး။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ့ တပ္မေတာ္ေတြက အမ်ိဳးသား လြတ္လပ္ေရး လႈပ္ရွားမႈနဲ႔ အတူ ေပၚေပါက္လာတာေတြ မ်ားတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔နိုင္ငံရဲ့ တပ္မေတာ္ဆိုရင္ ၁၃ဝဝ ၿပည့္မွာ သေႏၶတည္တယ္၊ ဘီအိုင္ေအ ေခတ္မွာ စေမြးဖြားလာတယ္။

ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးနဲ႔အတူ အရြယ္ေရာက္တယ္။ စဖြဲ႔ကတည္းက Volunteer ပံုစံ ၿဖစ္တယ္။ လြတ္လပ္ေရး ရတဲ့အခါမွာလည္း ကြ်န္ေတာ္တို႔လို နိုင္ငံေတြမွာ ၿပည္တြင္းစစ္ ေတြနဲ႔ ႀကံဳရတယ္။ စစ္ၿဖစ္ေနတဲ့ တိုင္းၿပည္တစ္ၿပည္မွာဆိုရင္ တပ္မေတာ္ရဲ့ အခန္း က႑က အေရးႀကီးတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အိမ္နီးနားခ်င္းေတြ ၿပန္ႀကည့္ရင္ ထိုင္းပဲၿဖစ္ၿဖစ္၊ ေတာင္ ကိုရီးယားပဲၿဖစ္ၿဖစ္၊ အင္ဒိုနီးရွားပဲ ႀကည့္ႀကည့္၊ တိုင္းၿပည္ေတြရဲ့ အေၿပာင္းအလဲမွာ တပ္မေတာ္ရဲ့ အခန္းက႑က ထဲထဲဝင္ဝင္ ပါေနတာ ေတြ႔ရတယ္။ သူတို႔လည္း ဒီလိုပဲလို႔ ထင္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ၁၉၈၉ ခုနွစ္ ေနာက္ပိုင္း တိတိက်က် ေၿပာရရင္ ဘာလင္တံတိုင္း ၿပိဳၿပီး ေနာက္ပိုင္း ပညာရွင္ေတြ သတ္မွတ္တာက အေၿပာင္းအလဲ သံုးခုၿဖစ္လာတယ္၊ တစ္ကေတာ့ ဒီမိုကေရစီစနစ္ဟာ တစ္ကမၻာလံုး သေဘာေဆာင္လာတယ္၊ နိုုင္ငံ အားလံုးက ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို ဦးတည္လာတယ္။ နွစ္ကေတာ့ ဆိုဗီယက္ကြန္ၿမဴနစ္ ဝါဒ က်ဆံုးသြားတယ္။ သံုးက စစ္ေအးၿပီး သြားတယ္။

ဒီလို အေၿခအေနသစ္ေတြ ေအာက္မွာ တပ္ေတြဘယ္လိုၿပန္ၿပီးေတာ့ ေနရာခ်ႀကမလဲ ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ကလည္း Current Affair လို႔ထင္ပါတယ္။ တစ္ခိ်န္ကေတာ့ စစ္ေအးရဲ့ အထြတ္အထိပ္ ကာလေပါ့။ ၁၉၆ဝ ၿပည့္လြန္ နွစ္ကာလဆိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ နိုင္ငံေတြတင္ မကပါဘူး။ လြတ္လပ္ခါစ နိုင္ငံေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား နိုင္ငံေတြမွာ စစ္ဘက္ အာဏာသိမ္းမႈေတြ ရိွခဲ့တာကိုး။

သို႔ေသာ္ အခုစစ္ေအးလြန္ေခတ္ ေနာက္ပိုင္းေရာက္ေတာ့ တပ္ကို Professional Institution ၿဖစ္ေအာင္ ဘယ္လိုေနရာခ်ႀကမလဲ။ ဒီကိစၥေတြကလည္း အေတာ္ အေရးႀကီးလိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။ သိပ္မႀကာေသးခင္က ဖတ္ရတဲ့ စာအုပ္တစ္အုပ္ဆိုရင္ ဒါနဲ႔အမ်ားဆံုးသက္ဆိုင္ ပါတယ္။ အဲဒီ စာအုပ္ထဲမွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔နဲ႔ ေတာ္ေတာ္ အသြင္ သဏၭာန္တူတဲ့ အာရွနိုင္ငံေတြနဲ႔ လက္တင္အေမရိကနိုင္ငံေတြရဲ့ အေၿပာင္းအလဲေတြ လည္းပါတယ္။ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ တပ္ကို Professional Institution ၿဖစ္ေအာင္ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ သဟဇာတ ၿဖစ္ေအာင္ ဘယ္လိုေနရာခ်ထားႀကမလဲ ဆိုတဲ့ကိစၥေတြေပါ့။

အားလံုးသိတဲ့အတိုင္းပဲ ကြ်န္ေတာ္တို႔က တပ္မေတာ္အစိုးရ ကေနၿပီးေတာ့ အရပ္ဘက္ အစိုးရေၿပာင္းေရးအတြက္ လိုအပ္ခ်က္အရ ၂ဝဝ၈ ခုနွစ္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေၿခခံဥပေဒ ေပၚလာရ တာကိုး။ သို႔ေသာ္ အဲဒီမွာ အျငင္းပြားႀကတဲ့ ၿပႆနာတစ္ခုကေတာ့ ၂၅ ရာခိုင္နႈန္းေပါ့။ ဒါကလည္း ေစာေစာက ဟာေတြနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီးေတာ့ လိုအပ္ခ်က္အရကိုက တပ္က Political Institution ၿဖစ္တယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ကြ်န္ေတာ္တို႔ တိုင္းၿပည္မွာ အခုထိလည္း ၿပန္ေပၚေနတာ လက္နက္ကိုင္ အင္အားစုေတြထဲက အင္အားအႀကီးဆံုးလို႔ ဆိုရမယ့္ ဗမာၿပည္ ကြန္ၿမဴနစ္ပါတီေတာ့ မရိွေတာ့ပါဘူး။ အဲဒီအေနအထားမွာေတာင္ လက္နက္ကိုင္ အင္အားစု ေပါင္းလိုက္ရင္ တစ္သိန္းအထက္မွာ ရိွတယ္လို႔ ကြ်န္ေတာ္ ႀကားဖူးတယ္။ လူဦးေရနဲ႔ အခိ်ဳးခ်ႀကည့္ရင္ လက္နက္ကိုင္ တိုင္းရင္းသားေတြ ေတာ္ေတာ္ မ်ားေနေသးတဲ့ တိုင္းၿပည္ၿဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခိ်န္မွာ တပ္က လံုၿခံဳေရး အေႀကာင္းၿပခ်က္ဟာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ႀကိဳက္သည္ၿဖစ္ေစ၊ မႀကိဳက္သည္ၿဖစ္ေစ ဒါဟာမွန္းလို႔ ေတာ္ေတာ္ ခက္တယ္ေပါ့။ ေနာက္ၿပီး နွစ္ေပါင္းရာစုနွစ္ တစ္ဝက္ေလာက္ အဆက္ၿပတ္ေနတဲ့ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို ၿပန္အသက္သြင္းရတာ။ Constitution အသက္ဝင္တာ ကလည္း အခု နွစ္နွစ္ခဲြ ေလာက္ပဲ ရိွေသးတယ္။ လ ၃ဝ သာသာေလာက္ပဲ ရိွေသးတယ္။ အၿပည့္အဝ Function မၿဖစ္ေသးတာလည္း ဝန္ခံရမွာပဲ ထင္တယ္။

နိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီး ေၿပာတဲ့အထဲမွာလည္း ပါပါတယ္။ ဒီပြတ္တိုက္မႈေတြ ရိွေနဆဲဆိုတာ။ ကြ်န္ေတာ္တစ္ဦးခ်င္း အၿမင္အရေတာ့ Constitution ဟာ အၿပည့္အဝ Function မၿဖစ္ေသးတာနဲ႔ပဲ ဆိုင္မယ္ထင္ပါတယ္။ ဒါက ဒုတိယအခ်က္ေပါ့။ ေနာက္တစ္ခ်က္ ကေတာ့ ကုန္ခဲ့တဲ့လေပါင္း ၃ဝ ကိုပဲ ၿပန္ႀကည့္။ စိန္ေခၚခ်က္ေတြက ေမွ်ာ္မွန္း ထားတာထက္ အမ်ားႀကီးပိုမ်ားတယ္။ ဒီလိုအေၿခအေနမ်ိဳး ေအာက္မွာ တပ္မေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ၂၅ ရာခိုင္နႈန္းကို ဖယ္ရွားေရးဟာ ဘယ္လို စိန္ေခၚမႈေတြ ၿဖစ္ေစနိုင္မလဲ။ ေနာက္ Constitution ဆိုတာဟာ ေရးဆဲြတဲ့ ကာလတစ္ခုမွာရိွတဲ့ နိုင္ငံေရး အင္အားစု ေတြအားလံုး အလုပ္လုပ္လို႔ရေအာင္ ႀကားအေၿဖ တစ္ခုကို ထားရတဲ့ အေၿခအေန တစ္ခုလို႔ ထင္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီမိုကေရစီ နႈန္းစံေတြနဲ႔ ႀကည့္ရင္ေတာ့ လိုအပ္ခ်က္ေတြ ရိွေကာင္းရိွမွာေပါ့။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကိုပဲ မႀကည့္နဲ႔။ ဒီေန႔ ဒီမို ကေရစီ အရင့္က်က္ဆံုးဆိုတဲ့ အေမရိကန္ နိုင္ငံကိုပဲႀကည့္ရင္ ဒီမိုကေရစီ စံအရႀကည့္ရင္ အားနည္းခ်က္ေတြရိွမွာပဲ။ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ သိပ္မအပ္စပ္တဲ့ ကြ်န္စနစ္ေတာင္ ရိွသေလာက္ ရိွခဲ့ေသးတာ။

ဒါေႀကာင့္ ၂၅ ရာခိုင္နႈန္းေသာ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ကို ထည့္ထားတာလည္း လိုအပ္ခ်က္အရ ထည့္ထားတာလို႔ ၿမင္ပါတယ္။ တစ္သက္လံုး ရာသက္ပန္ထည့္မယ့္ အေန အထားမရိွဘူးလို႔ ကြ်န္ေတာ္နားလည္ထားတယ္။ ဘာေႀကာင့္လဲဆိုေတာ့ ၿပန္ဖတ္ႀကည့္ ေတာ့ ၿပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပံုထဲမွာ ၁၁ဝ ထက္မပိုေသာ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ဆိုၿပီး ပါထားတယ္။ ၂၅ ရာခိုင္နႈန္းထက္ မပိုေသာဆိုေတာ့ ဒါဟာ အလြန္ ဆံုးပါဝင္မႈပဲ၊ ဒီထက္ မပိုေတာ့ဘူး၊ လိုအပ္ရင္ ေလွ်ာ့ခ်င္ရင္ ေလွ်ာ့သြားမယ့္သေဘာလို႔ ယူလို႔ရမယ္ ထင္ပါတယ္။

အမ်ိဳးသား ညီလာခံ ကာလကလည္း ကြ်န္ေတာ္မွတ္မိေနတာ တစ္ခုခ်င္းက တစ္သီး ပုဂၢလ ကိုယ္စားလွယ္က တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ ၂၅ ရာခိုင္နႈန္း ဆိုတဲ့ဟာကို လက္ရိွေတာ့ လက္ခံၿပီးေတာ့ တၿဖည္းၿဖည္းနဲ႔ အေၿခအေနႀကည့္ၿပီးေတာ့ ေလွ်ာ့ခ်မယ္ ဆိုတာ ေဆြးေႏြးခဲ့တာ မွတ္မိေနပါတယ္။ သိပ္မႀကာေသးခင္က တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ကလည္း ဒီသေဘာေတြ ေၿပာခဲ့တာရိွေတာ့ ဒါေတြက တၿဖည္းၿဖည္းနဲ႔ ေလ်ာ့သြား မယ့္ အေၿခအေန ရိွတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ေလာေလာဆယ္ ေလွ်ာ့ခ်ဖို႔ ၿဖစ္နိုင္၊ မၿဖစ္နိုင္။ အခုလက္ရိွ အေၿခအေနအရေတာ့ သိပ္မ်ားေစာေနဦးမလား။ တစ္ခိ်န္မဟုတ္၊ တစ္ခိ်န္ ေတာ့ ရိွလာနိုင္ပါတယ္။ ေလွ်ာ့ခ်ဖို႔ဆိုရင္ ကြ်န္ေတာ္ စဥ္းစားမိသေလာက္ အခုရိွေနတဲ့ ၿပည္တြင္းစစ္ရပ္ဖို႔ လိုတယ္။ တိုင္းၿပည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရဖို႔လိုတယ္။ ဘာၿဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ နိုင္ငံေရးလိုအပ္ခ်က္ ညိွယူရတာ ေတာ္ေတာ္ေလ်ာ့သြားမယ္။ နံပါတ္နွစ္ကေတာ့ လက္ရိွ ဖြဲ႔စည္းပံုအေၿခခံဥပေဒ အၿပည့္အဝ Function ၿဖစ္ေအာင္ ဝိုင္းႀကိဳးစားရဦးမယ္ထင္တယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ယဥ္ေက်းမႈ အရႀကည့္ရင္ ယံုႀကည္မႈက အားနည္းေတာ့ ၿမန္မာ့နိုင္ငံေရး သမိုင္းမွာ မကဲြဘူးတဲ့ နိုင္ငံေရး ပါတီမရိွဘူး။ ဂိုဏ္းဂဏသေဘာ မကဲြႀကသည့္တိုင္ ပြတ္တိုက္မႈေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီး။ ဒီအခိ်န္မွာ Balancing Power အင္အားခိ်န္ခြင္လွ်ာ ထိန္းနိုင္တဲ့ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုရိွဖို႔ မလိုေပဘူးလား။

ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ ဒီမိုကေရစီ ရင့္က်က္လာတာနဲ႔အမွ်၊ Constitution Function ၿဖစ္လာတာနဲ႔အမွ် ဒီ ၂၅ ရာခိုင္နႈန္းေသာ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ ေလွ်ာ့ခ်ေရးဟာ ၿဖစ္ေကာင္းၿဖစ္နိုင္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ေလာေလာဆယ္က ေစာေသးတယ္လို႔ ထင္တယ္။ အၿခားမလိုလားအပ္တဲ့ ေဘးထြက္ဆိုးကိ်ဳးကို ဖိတ္ေခၚသလိုလည္း ၿဖစ္သြားနိုင္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဒါက ၂၅ ရာခိုင္နႈန္းနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ကြ်န္ေတာ္ရဲ့ နားလည္ခ်က္ပါ။ အိမ္နီးခ်င္းေတြ ၿပန္ႀကည့္ရင္လည္း ဒီသေဘာေတြ အမ်ားႀကီး ေတြ႔ရတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဥပမာ အင္ဒိုနီးရွားနိုင္ငံဆိုရင္ ၁၉၈၈ ခုနွစ္ေလာက္အထိ ၄ဝ ရာခိုင္နႈန္း ထားတယ္၊ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကမွ ၂၅ ရာခိုင္နႈန္းထားတယ္။ ၁၉၈၉ ခုနွစ္ေရာက္မွ ၂၅ ရာခိုင္နႈန္း ၿဖစ္သြားတယ္။ ဘယ္ေတာ့မွ အၿပီးေလွ်ာ့သလဲဆိုေတာ့ ၂ဝဝ၄ ခုနွစ္မွ ေလွ်ာ့တယ္။ အဲဒီမွာလည္း ၿပန္ႀကည့္ရင္ အာေခ်း ၿပႆနာၿပီးေတာ့မွ ၿဖစ္တယ္။ အခုကြ်န္ေတာ္တို႔က ၿပည္တြင္းစစ္က ရိွေနဆဲ။ အခု ၿပည္တြင္း စစ္ရပ္စဲေရးအတြက္ အစိုးရ သစ္လက္ထက္မွာ ထိထိေရာက္ေရာက္ ႀကိဳးစားေနတာလည္း အမွန္ပါ။ သို႔ေသာ္ တစ္ၿပည္လံုး အတိုင္းအတာနဲ႔ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး မၿဖစ္ေသးဘူး။

ၿပီးရင္လည္း နိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပဲြ လုပ္ရဦးမယ္။ အားလံုး သေဘာတူညီမႈ ရမရဆိုတာ ကံေသကံမ မေၿပာနိုင္ေသးဘူး။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ရဖို႔ေတာ့ ရိွပါတယ္။ အခုလို အေၿခ အေနမွာ အခုကိစၥကိုစဖို႔ မသင့္ေသးဘူးလို႔ေတာ့ ထင္ပါတယ္။

Constitution ဆိုတဲ့သေဘာကလည္း ဘယ္ Constitution မွ ၿပီးၿပည့္စံုတယ္လို႔ မရိွ ပါဘူး။ ဒီလိုပဲ ၿပင္ရင္းၿပင္ရင္းနဲ႔ ေကာင္းသြားႀကတဲ့ သေဘာရိွပါတယ္။ တစ္ခါၿပန္ႀကည့္ရင္ ကြ်န္ေတာ္ တို႔ရဲ့ Constitution မွ မဟုတ္ပါဘူး။ တၿခား Constitution လည္း ဒီအတိုင္းပဲ။ ၿပင္လိုက္ေပမယ့္ ၿပီးၿပည့္စံုသြားမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ သက္တမ္းအတြင္းမွာ လိုအပ္ခ်က္ေတြ အားလံုးၿပင္နိုင္သည္ပဲထားဦး၊ ကြ်န္ေတာ္တို႔ သားသမီးေတြလက္ထက္မွာ ေနာက္ထပ္ၿပင္စရာေတြ ေပၚေကာင္းေပၚလာမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ နားလည္ သေလာက္ကေတာ့ Constitution ဆိုတာ Generation အလိုက္ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ၿပင္ၿပင္ သြားႀကရတာမ်ိဳးလို႔ ထင္ပါတယ္။

ဒါေႀကာင့္လည္း Constitution ထဲမွာ တရားဝင္ၿပင္ဆင္ေရးဆိုတဲ့ အပိုဒ္ကို ထည့္ထားႀက ဟန္ တူပါတယ္။ အခုခက္ေနတာက ကြ်န္ေတာ္တို႔က ဘာမွ အသားမက်ေသးေတာ့ အလြန္နုနယ္ေသးတဲ့အခိ်န္မွာ လံုးဝဖ်က္၊ အသစ္ေရးဆိုေတာ့ ေတာ္ေတာ္အႏၲရာယ္ မ်ား တယ္လို႔ ထင္တယ္။ အဲဒီေတာ့ ဆရာတို႔က်ေတာ့ ဥပေဒပညာရွင္အေနနဲ႔ ဥပေဒ ရႈေထာင့္က ဘယ္လိုမ်ိဳး ဆိုးကိ်ဳးေတြ ေပၚနိုင္မလဲ။ ဒါေလးကို ဆရာတို႔က ဆက္ေဆြးေႏြး ေပးေစခ်င္ပါတယ္။


အပိုင္း ၄ ဆက္လက္တင္ျပပါမည္။

ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာမွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။

0 comments to “၂၀၀၈ ခုနွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေၿခခံဥပေဒ ၿပင္ဆင္ေရး ဥပေဒစကားဝိုင္း အပိုင္း(၃)”

Post a Comment