ထိုင္ခံုေတြကိုတည္႕မတ္စြာထာ းေပးဖို႕ ေျပာတဲ့ စကားသံေတြကို လူတိုင္းၾကားဖူးၾကမယ္ထင္ပါတ ယ္ ..
တရုတ္လိုုပဲေျပာေျပာ ..
ေလယာဥ္ျပဴတင္းေပါက္မွန္ကာေတ ြကိုု အေပၚထိတင္ထားေပးဖို႕ ..ခါးပတ္ပတ္ထားဖို႕ ..ေလယာဥ္ပ်ံစီးတိုင္း က်မ အသည္းတယားယားနဲ႕ ၾကံဳရတဲ့ ကိစၥေလးေတြပါ ..ေလယာဥ္ေပၚတက္ျပီဆိုတာနဲ႕ .. ေလယာဥ္ထြက္ခါနီးျပီဆိုရင္ ..ဒါမွမဟုတ္လဲ ေလယာဥ္ဆင္းခါနီးျပီဆုိရင္ ..ေလယာဥ္အမႈထမ္းေလးေတြ က .. electronic ပစၥည္းေတြကိုုပိတ္ထားလိုက္ဖ ို႕ ..ကိုယ္ေရွ႕ က စားပြဲငယ္ေလးေတြကို တည္႕မတ္စြာထားေပးဖို႕ .. သူတို႕ဘာသာသူတို႕ ဘိုလိုပဲ ေျပာေျပာ .. ကုလားလိုပဲေျပာေျပာ ..
လူတိုင္းကိုယ္စီ ကိုယ့္အသိစိတ္ဓါတ္ေလးနဲ႕ ကိုယ္ျပင္သစ္လိုပဲ ေျပာေျပာဒါေလးေတြဟာ မေျပာရင္ေတာင္
လိုက္နာသင့္တဲ့ အခ်က္ေလးေတြ မဟုတ္ဘူးလား ..
စီးရလြန္းလို႕ရိုးေနပါျပီဆိုတဲ့အိုက္တင္ကိုပဲ ျပခ်င္တာလား..တခါတေလက်မၾကံဳေတြ႕ေနရတဲ့ ေလယာဥ္စီး
ခရီးသြားတခ်ိဳ႕ ဟာေလယာဥ္ပ်ံကို ပဲ မစီးဖူးတာလား ..
အင္း .. ဒါေလးမ်ား ဘာျဖစ္မွာမို႕ လို႕ လဲ ဆိုတဲ့အရြဲ႕တိုက္ ကတ္သတ္ခ်င္တာမ်ိဳးလားေတာ့ မသိပါဘူး ..
ခရီးတေလ ွ်ာက္သက္ေတာင့္သက္တာ ျဖစ္ေအာင္ေနာက္ကို မွီ ျပီး လွန္ခ်ျပီး ထုိင္ထားတဲ့ ထိုင္ခံု ကိုု ျပန္မတည္႕မတ္တာေတြယူမလား ..ခါးပတ္ကိုု ေလ်ာ့တိေလ်ာ့ရဲ ပတ္ထားတာမ်ိဳး ယူမလား .PH ကိုု power off မလုပ္လုိက္ဘဲ .. အာပတ္လြတ္ .. Airplane mood ေလးပဲ ေျပာင္းထားလိုက္တာမ်ိဳး ယူမလား ..
ေလယာဥ္ဝန္ထမ္းေလးေတြ က အနားကိုလာျပီးတကူးတကမေျပာမခ်င္းကို ေခါင္းမာ ေနတတ္တဲ့သူမ်ိဳးေတြ ကို က်မ ခဏခဏ ၾကံဳဖူးပါတယ္ ..
တကယ္ေတာ့ ေလယာဥ္ေမာင္ ေလယာဥ္မယ္ေလးေတြဆိုတာလဲ ..
သူတို႕လဲ အသက္နဲ႕ပါပဲေလ ..ေလယာဥ္က တက္ေတာ့မယ္ ေျပးလမ္းေၾကာင္းမွာ အရွိန္ရေနျပီ ..
ဒါမွ မဟုတ္လဲ ဆင္းေတာ့မယ္ .. ေပါ့
ေလယာဥ္မႈး က " Cabin crews ready to landed .. " တို႕
" Cabin Crews ready to take off" တို႕ ေျပာေနျပီ ..
အလိုက္မသိတဲ့ အဲလို ခရီးသြားေတြ ပါလာျပီဆိုရင္ .. သူတို႕ ခမ်ာ သူတို႕ထိုင္ရမဲ့ ေနရာမွာ မထိုင္ႏိုင္ရွာပါဘူး ..
ဒယီးဒယိုင္ နဲ႕ .. အဲလို လူေတြဆီေရာက္ေအာင္သြားျပီးလိုအပ္တာ လုပ္ေပးဖို႕ ေတာင္းဆိုေနရတာျမင္ရင္ ..
" ကြ်တ္ .. ငါသာဆို ေခါင္းကိုု ၂ ခ်က္ေလာက္ ပိတ္ေခါက္လိုက္တယ္ကြာ" လို႕ က်မကေတာ့ အားမလိုအားမရ အျမဲတမ္းေတြးမိပါတယ္ ..
က်မ စဥ္းစားမိပါတယ္ ..
ကိုယ့္ တိုင္းျပည္ က ကိုယ္လူမ်ိဳးေတြ ဝန္ေဆာင္မႈေပးတဲ့အဲလိုေတြ ကိုု လုပ္ေနရတာသူတို႕ အတြက္ ဘာမ်ား အက်ိဳးရွိသြားသလဲ လို႕ေလ ..
ကိုယ္ ႏိုင္ငံပိုင္ ေလေၾကာင္းလိုင္းဆို ဘာအေရးလဲ ..
ႏိုင္ငံျခားတိုင္းျပည္ က နိုင္ငံျခားသား ေလယာဥ္အမႈထမ္းေတြ နဲ႕ ၾကံဳေတြ႕ရတဲ့ အခ်ိန္မွာ ..
သတိေပးခံရသူဟာ ကိုယ္ျဖစ္လို႕ေနရင္ ..
" ဟင္ ဒီ ျမန္မာလူမ်ိဳး .. က လဲ .. ဒါေလးေတာင္ နားမလည္ဘူးလား" ဆိုတဲ့ အေတြး သူတို႕ နိုုင္ငံျခားသားေတြ မေတြးဘူးလို႕ ..
ဘယ္သူ အာမခံနိုင္မတဲ့လဲ ..
မျဖစ္မေန Jet star line နဲ႕ ျပန္လာရတဲ့အေခါက္မွာေပါ့ေလ ..က်မ ကိုယ္တိုင္ .. ၾကံဳခဲ့ဖူးလို႕ပါ ..singapore ကေန ရန္ကုန္ ကို .Jet Star က MAI နဲ႕ share code လုပ္ထားတဲ့ Flight ေပၚမွာေပါ့ ..
Changi ေလဆိပ္က စထြက္တည္း က ေျပာလိုက္ရတာဆိုတာ ..
ေခါင္းေပၚ အကန္႕ထဲ က ပစၥည္းေတြယူပါလို႕
မဂၤလာဒံုေလဆိပ္ကို ေလယာဥ္လဲဆင္းေရာ ..ေလယာဥ္ေသခ်ာရပ္မွ ခါးပတ္ျဖဳတ္ပါ ..
ေသေသခ်ာခ်ာ ေျပာထားပါလ်က္နဲ႕ ..
တခ်ိဳ႕ ေသာ ျမန္မာမ်ားဟာ ..
မႏၱေလး ရန္ကုုန္ အေဝးေျပးကားမ်ား .. ဂိတ္ဆံုုး ကားဝင္းထဲ ဝင္စျပဳတာနဲ႕
လႈပ္ လႈပ္ လႈပ္ လႈပ္ ျဖစ္ျပီး ေခါင္းေပၚက အကန္႕ထဲမွာ ထည္႕ထားတဲ့ ပစၥည္းေတြၾကိဳတင္ဆြဲခ်သလို ..
ေလယာဥ္ဘီးက ေျမျပင္ ကို ထိျပီ ဆိုတာနဲ႕ ..
ေျပးလမ္းမွာ အရွိန္မသတ္ႏိုင္ေသးခင္ ..
ခါးပတ္ေတြျဖဳတ္ .. ပစၥည္းေတြ ဖြင့္ယူလုိက္ၾကတာ ..
ထိပ္က ခရီးသည္ေတြကိုု မ်က္နွာျပဳျပီး သူ႕ ထိုင္ခံုမွာ ခါးပါတ္ပတ္ျပီး ထိုင္ေနတဲ့ ေလယာဥ္မယ္ က ..
သူ႕ေဘးနားက မိုက္ကရိုဖုန္း ကို ထိုင္ေနရာကေန လွမ္းယူျပီး .. ေအာ္ဟစ္တားျမစ္ .. ရတဲ့ အထိ ျဖစ္သြားပါတယ္ ..
ေလယာဥ္ၾကီးကလဲ ေျပးလမ္းေပၚမွာ အရွိန္မသတ္နိုင္ေသးဘူး ..
ဒါလဲ ေလယာဥ္စီးခရီးသည္မ်ား က ဘယ္အသံကိုမွ ဂရုမစိုက္ပါဘူး ..
ဒီေတာ့ ေလယာဥ္မယ္ေလး က ဘာလုပ္သလဲ ဆိုရင္ ..
လက္ထဲမွာ အဆင္သင့္လိပ္ကိုင္ထားတဲ့ သတင္းစာတေစာင္ ကိုု ..
သူ႕ေဘးမွာ ရွိတဲ့ နံရံကို တဖ်န္းဖ်န္းရိုက္ျပီး " Sit Down " ဆိုျပီး
အသံနက္ၾကီးနဲ႕ ေအာ္လိုက္ပါတယ္ .. ( ၾကည္႕ရတာ သူ အၾကိမ္ၾကိမ္
ၾကံဳထားဖူးျပီထင္ပါတယ္ )
ျပီးေတာ့ ျမန္မာေလယာဥ္ေမာင္ေလး ကို ..
" Pls tell your people on your own" လို႕ ေျပာျပီး Mic ကို ထိုးေပးလိုက္ပါတယ္ ..
ေလယာဥ္ေမာင္ေလး ခမ်ာ မ်က္စိပ်က္ မ်က္နွာပ်က္ နဲ႕ ..
ျမန္မာလုိ သတိေပးရပါတယ္ ..
အဲဒီအခ်ိန္မွာ က်မရဲ႕ ခံစားခ်က္ က .. .. စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ ျဖစ္ေနရာကေန ..
"ေအာ္ .. ငါတို႕ လူမ်ိဳးေတြရယ္" ဆိုျပီး ဝမ္းနည္းပက္လက္ ကို ျဖစ္လို႕ သြားပါတယ္ ..
က်မ ခရီးေပါင္းမ်ားစြာ ကို ေလယာဥ္နဲ႕သြားဖူးပါတယ္
က်မ ကို တခါမွ ေလယာဥ္အမႈထမ္းေတြက
"အမ ဒီလိုေလး လုပ္ေပးပါေနာ္" လို႕ လာေျပာတာမခံရဖူးပါဘူး ..
လိုအပ္တာမို႕ လိုက္နာသင့္လို႕ ထုတ္ျပန္ထားတဲ့ စည္းကမ္းခ်က္ေတြကို က်မ တေသြမတိမ္းလိုက္နာပါတယ္ ..
ေလယာဥ္တက္ျပီး စိတ္ခ်ရတဲ့ အေျခအေနေရာက္လို႕
ခါးပတ္ကို ျဖဳတ္ထားခ်င္ရင္ ျဖဳတ္ထားလို႕ ရပါျပီဆိုတဲ့ sign ေလး
တင္ကနဲ အခ်က္ေပးသံနဲ႕ေပၚလာတာေတာင္ ..
တခါမွ ခါးပတ္ျဖဳတ္ျပီး မေနရဲခဲ့ပါဘူး ..
ခရီးဘယ္ေလာက္ေဝးေဝး ( ၁၅ နရီၾကာတဲ့ ခရီးစဥ္မွာေတာင္ )
တခါဖူးမွ .. နွစ္နွစ္ျခိဳက္ျခိဳက္ အိပ္မေပ်ာ္ဖူးပါဘူး ..
သမီးတို႕ ပါလာရင္ ပိုဆိုးပါတယ္ ..
ကေလးေတြပါလာရင္ ..
က်မ မ်က္လံုး .. က်မ နား .. က်မ အသိစိတ္ေတြအကုန္လံုး ကို
က်မ standby အေနအထားမွာ အျမဲရွိေနေစပါတယ္ ..
အေပ်ာ္ခရီးပဲျဖစ္ျဖစ္ .. အပန္းေျဖခရီးပဲျဖစ္ျဖစ္ ..
အဲဒီလို standby စိတ္မ်ိဳးဟာ ..
က်မ ကို အေတာ္အတန္စိတ္ပင္ပန္းေစတာအမ ွန္ပါ ..
ေလယာဥ္ပ်ံစီးျပီး ခရီးသြားတဲ့ လုပ္သားျပည္သူမ်ားရွင္ ..
က်မ တခုေလာက္ ေမတၱာရပ္ခံပါရေစ ..
ေလယာဥ္ပ်ံစီးတဲ့အခါမွာ ..
ေလယာဥ္တက္ခါနီး ဆင္းခါနီးတိုင္း ေလယာဥ္စည္းကမ္းစည္းမ်ဥ္းအရ ..
လုိက္နာပါလို႕ ေျပာထားတဲ့ ကန္႕သတ္ခ်က္ေလးေတြကို လိုက္နာေပးၾကည္႕ၾကပါလားရွင္ ..
ဒါဆို .. ေလယာဥ္အမႈထမ္းေလးေတြလဲ ..
အလုပ္ရႈပ္ သက္သာသလို ..
က်မ နဲ႕ တခရီးတည္းသြားျဖစ္ခဲ့ရင္လဲ ..
" ကေတာက္ .. ဒင္း ကို ငါေခါင္းေခါက္ခ်င္လိုက္တာ" ဆိုျပီး ..
က်မ အသည္းတယားယား မျဖစ္ရေတာ့ဘူးေပါ့ ..
တပိုင္တနိုင္ေလးေတြ နဲ႕ စမ္းသပ္ၾကည္႕ရေအာင္လားရွင္ ..
ဒါဆို ေတာ္ရံုတန္ရံု ..
" ဟင္ ဒီလိုျဖစ္ေနမွာေပါ့ .. သူတို႕ က ျမန္မာေတြကိုး" ဆိုတဲ့ ..
ႏွိမ့္ခ်တဲ့ အၾကည္႕ေတြနဲ႕လဲ အၾကည္႕မခံရေတာ့ဘူးေပါ့ ..
တကယ္ေတာ့ ျမန္မာ ဆိုတာ ..
နွိမ္ခ်ခံ လူတန္းစား ျဖစ္ရေလာက္တဲ့အထိ .. အေတြးအျမင္ အသိေတြ ေအာက္က် ေနာက္က်ေသးတာမွ မဟုတ္တာ ..
ေသးေသးဖြဲဖြဲေလးပါပဲ ..
ဒါေပမဲ့ ဒီလို ေသးေသးေလးေတြကေန ..
ဟိုး ၾကီးၾကီးျမတ္ျမတ္ေတြအထိ ..
က်မ တို႕ ျမန္မာေတြ တေန႕ တက္လွမ္းနိုင္ၾကမွာပါ ..
ပန္းတိုင္ဆိုတာ ေရာက္ဖို႕ ..
ေျခလွမ္းတလွမ္းကေနပဲ အစျပဳၾကရတာမဟုတ္လား ..
တေန႕ေန႕ ေတာ့ .. က်မတို႕ လဲ ပန္းတိုင္ ကို ေရာက္ၾကရမွာေပါ့ ..
ဟုတ္ကဲ့ ..
က်မ ကဥၨနာ ပါ ရွင္