ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲေရး ဦးေဆာင္ေကာ္မတီ ဥကၠ႒ နိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ ၿပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႔ ဆပ္ေကာ္မတီ အသီးသီးမွ ဥကၠ႒မ်ား ၿဖစ္ႀကသည့္ ဒုတိယဝန္ႀကီးမ်ားအား ေတြ႔ဆံုအမွာစကား ေၿပာႀကား
ေနၿပည္ေတာ္ စက္တင္ဘာ ၂၇
ေနၿပည္ေတာ္ စက္တင္ဘာ ၂၇
ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲေရး ဦးေဆာင္ေကာ္မတီ ဥကၠ႒ နိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္သည္ ၿပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႔ ဆပ္ေကာ္မတီ (Cabinet Sub- Committee / Delivery Unit) အသီးသီးမွ ဥကၠ႒မ်ားၿဖစ္ႀကသည့္ ဒုတိယ ဝန္ႀကီးမ်ားအား ယေန႔နံနက္ ၁၁ နာရီတြင္ နိုင္ငံေတာ္သမၼတရံုး စီးပြားေရးရာေကာ္မတီ အစည္းအေဝးခန္းမ၌ ေတြ႔ဆံု၍ အမွာစကား ေၿပာႀကားသည္။
အခမ္းအနားသို႔ ဒုတိယသမၼတမ်ား ၿဖစ္ႀကေသာ ေဒါက္တာစို္င္းေမာက္ခမ္းနွင့္ ဦးဥာဏ္ထြန္း၊ သမၼတရံုး ဝန္ႀကီးဌာန ၿပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးမ်ား၊ ၿပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႔ ဆပ္ေကာ္မတီမ်ားမွ ဥကၠ႒မ်ားနွင့္ တာဝန္ရိွသူမ်ား တက္ေရာက္ႀကသည္။
အစည္းအေဝးတြင္ နိုင္ငံေတာ္သမၼတက အမွာစကားေၿပာႀကားရာ၌ ယေန႔အစည္းအေဝး သည္ ေရြးခ်ယ္ထားသည့္ ဒုတိယ ဝန္ႀကီး ၂၃ ဦးအား အသစ္ဖြဲ႔စည္းမည့္ Cabinet Sub- Committee / Delivery Unit ၂၆ ခုတြင္ အဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္မ်ားအၿဖစ္ တာဝန္ေပးအပ္မည့္ အစည္းအေဝး ၿဖစ္ပါေႀကာင္း။
ယင္းတာဝန္မ်ားကို မေပးအပ္မီ ယေန႔မိမိတို႔အစိုးရအဖြဲ႔ တာဝန္ယူအေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ယႏၲရား တစ္ရပ္လံုး၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား၊ ရည္မွန္းခ်က္ မ်ား၊ အစိုးရ၏ မူဝါဒမ်ားနွင့္ လုပ္နည္းကိုင္နည္းမ်ားကို ရွင္းရွင္း လင္းလင္း သေဘာေပါက္ နားလည္ထားရန္ အေရးႀကီးပါေႀကာင္း။
မိမိတို႔အစိုုးရ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ သန္း ၆ဝ ေသာ ၿပည္သူမ်ား၏ တူညီေသာ ဆႏၵၿဖစ္ၿပီး ယင္းဆႏၵမ်ား ၿပည့္ဝေအာင္ ေဆာင္ ရြက္ေပးေရးသည္ မိမိတို႔အစိုးရ၏ ရည္မွန္းခ်က္ၿဖစ္ ပါေႀကာင္း၊ ၿပည္သူမ်ား၏ တူညီေသာဆႏၵမွာ အဓိကအားၿဖင့္ နွစ္ခုၿဖစ္ၿပီး တစ္ခုမွာ ၿပည္သူမ်ား အေနၿဖင့္ မိမိတို႔နိုင္ငံကို တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းၿပီး တရားဥပေဒစိုးမိုးသည့္ နိုင္ငံ ၿဖစ္လိုႀက ပါေႀကာင္း၊ ေနာက္ တစ္ခုမွာ အဘက္ဘက္မွ ေနာက္က်က်န္ေနသည့္ လူမႈစီးပြား ဘဝ ၿမင့္မားတိုးတက္ လိုႀကပါေႀကာင္း၊ ထို႔ေႀကာင့္ ၿပည္သူမ်ား၏ ယင္းလိုအင္ဆႏၵမ်ားကို ေအာင္ၿမင္ေအာင္ ရည္မွန္းခ်က္ထားၿပီး မိမိတို႔အစိုးရအေနၿဖင့္ နိုင္ငံေရးၿပဳၿပင္ ေၿပာင္းလဲမႈ၊ စီးပြားေရး ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲမႈနွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲမႈမ်ားကို လက္ေတြ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ေနၿခင္း ၿဖစ္ပါေႀကာင္း။
နိုင္ငံေရးၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲမႈတြ
ဦးစားေပးလုပ္ငန္းအၿဖစ္ ၿပည္သူမ်ား အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ားမ်ား ရရိွနိုင္မည့္ အလုပ္ရံု၊ စက္ရံုမ်ားနွင့္ လုပ္ငန္းမ်ား၊ ၿပည္တြင္းထြက္ကုန္မ်ားကို တန္ဖိုးၿမွင့္တင္ ေပးနိုင္မည့္ အေသးစားနွင့္ အလတ္စား SMEs လုပ္ငန္းမ်ား၊ ေက်းလက္အထိ ဆက္သြယ္ ေရး လႊမ္းၿခံဳနိုင္မည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို အၿမန္ဆံုး အေကာင္အထည္ ေဖာ္နိုင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ ေနပါေႀကာင္း။
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအပိုင္းတြင္လည္း ဗဟိုက ဦးစီးခ်ဳပ္ကိုင္သည့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္အစား ၿပည္သူကို ဗဟိုၿပဳသည့္ ၿပည္သူ႔အုပ္ခ်ဳပ္ေရး စနစ္ကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္နိုင္ရန္အတြက္ ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္ေနပါေႀကာင္း။
ယင္းၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲမႈ လုပ္ငန္းမ်ားကို ကုန္လြန္ခဲ့သည့္ လေပါင္း ၃ဝ တြင္ မိမိတို႔ ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါေႀကာင္း၊ ဒီမိုကေရစီ အေတြ႔အႀကံဳ၊ ဒီမိုကေရစီ အေလ့အက်င့္ နည္းပါး ႀကေသးသည့္အတြက္ တစ္ခိ်ဳ႕လုပ္ငန္းမ်ားကို ေအာင္ေအာင္ၿမင္ၿမင္ ေဆာင္ ရြက္ နိုင္ခဲ့သည္မ်ား ရိွသကဲ့သို႔ အခ်ိဳ႕လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ အားနည္းခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္မ်ားလည္း ရိွခဲ့ပါေႀကာင္း၊ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲစ နိုင္ငံတိုင္းတြင္ ေတြ႔ႀကံဳရစၿမဲၿဖစ္သည့္ အခက္အခဲမ်ား၊ စိန္ေခၚမႈမ်ားနွင့္လည္း ရင္ဆိုင္ႀကံဳေတြ႔ေနရသည္ကို အားလံုးအသိပင္ ၿဖစ္ပါေႀကာင္း။
ယင္းအေတြ႔အႀကံဳမ်ား၊ အားသာခ်က္၊ အားနည္းခ်က္မ်ားကို သင္ခန္းစာ ရယူၿပီး က်န္ရိွ သည့္ လေပါင္း ၃ဝ အတြင္း တိုင္းၿပည္ နွင့္လူမိ်ဳးအတြက္ စိတ္ေစတနာ မွန္ကန္စြာထားၿပီး မိမိတို႔ အစိုးရအဖြဲ႔ အေနၿဖင့္ မည္ကဲ့သို႔ ဆက္လက္အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ႀက မည္ ဆိုသည္ကို ၿပီးခဲ့သည့္ ႀသဂုတ္ ၉ ရက္က က်င္းပခဲ့သည့္ အစည္းအေဝးတြင္ ေၿပာႀကားခဲ့ၿပီး ၿဖစ္ပါေႀကာင္း။
ယင္းအစည္းအေဝးတြင္ က်န္သည့္ လ ၃ဝ အတြင္း ဦးစားေပးေဆာင္ရြက္ရမည့္ လုပ္ငန္း မ်ားနွင့္ စပ္လ်ဥ္းၿပီး လုပ္ငန္း က႑အလိုက္ လက္ေတြ႔ေအာင္ၿမင္ ၿပီးေၿမာက္သည္အထိ ေပါင္းစပ္ညိွနိႈင္း ေဆာင္ရြက္ေပးမည့္ Delivery Unit / Taskforce မ်ားၿဖင့္ ေၿမၿပင္ ကြင္းဆင္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ဟု ထည့္သြင္း ေၿပာႀကားခဲ့ၿပီး ၿဖစ္ပါေႀကာင္း။
ဒုတိယသမၼတ၊ ဝန္ႀကီးမ်ား ဦးေဆာင္သည့္ Cabinet Committee မ်ား၏ ေအာက္တြင္ Cabinet Sub- committee / Delivery Unit ၂၆ ခု ဖြဲ႔စည္းေပးခဲ့ၿပီး ၿဖစ္ပါေႀကာင္း၊ ယခု ေတြ႔ဆံုသည့္ ဒုတိယဝန္ႀကီး မ်ားသည္ ယင္းဆပ္ေကာ္မတီမ်ား၏ အဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္၊ ဥကၠ႒မ်ားၿဖစ္သည့္အတြက္ နိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ အထူးတာဝန္ေပး Taskforce လက္ရံုးမ်ားအၿဖစ္ ယံုႀကည္အားကိုးစြာ တာဝန္ေပးအပ္လိုသည့္အတြက္ ယခုကဲ့သို႔ ေတြ႔ဆံုၿခင္း ၿဖစ္ပါေႀကာင္း။
မိမိတို႔အစိုးရအေနၿဖင့္ နိုင္ငံေတာ္ကို ေခတ္သစ္၊ စနစ္သစ္ ဒီမိုကေရစီနို္င္ငံအၿဖစ္ ၿပဳၿပင္ ေၿပာင္းလဲေပးရသည့္ တာဝန္နွင့္ နိုင္ငံဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး အေၿခခံ အုတ္ၿမစ္ခ်ေပးရသည့္ တာဝန္နွစ္ရပ္ကို ေဆာင္ရြက္လ်က္ရိွရာတြင္ နိုင္ငံေရးၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲ မႈကို ကမၻာက အသိ အမွတ္ၿပဳသည္အထိ သိသိသာသာ ေၿပာင္းလဲေပးနိုင္ခဲ့ၿပီ ၿဖစ္ေသာ္လည္း နိုင္ငံဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္ေရးနွင့္ ၿပည္သူတို႔၏ လူမႈစီးပြား တိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္သည့္ အပိုင္းတြင္မူ အရင္းအနီွး၊ နည္းပညာ ကြ်မ္းက်င္မႈ၊ စြမ္းေဆာင္ရည္ မ်ား မ်ားစြာ လိုအပ္ၿခင္းေႀကာင့္ စီးပြားေရးနွင့္ လူမႈေရးၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲေရး မဟာဗ်ဴဟာ အေၿခခံမူေဘာင္ (Framework for Ecomonic and Social Reforms - FESR) နွင့္အညီ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ေန ေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕က႑မ်ားတြင္ သိသိသာသာ တိုးတက္ေသာ္ျငား အခ်ိဳ႕က႑မ်ားကိုမူ ဆက္လက္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ရအံုးမည့္ အေနအထား ရိွေနပါေႀကာင္း။
ဤေနရာတြင္ မိမိတို႔အစိုးရယႏၲရား၏ စြမ္းေဆာင္ရည္နွင့္ ပုဂၢလိကက႑၏ စြမ္းေဆာင္ရည္သည္ နိုင္ငံဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ရန္ အဓိက က်သည့္အတြက္ ေကာင္းမြန္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ စနစ္ရိွသည့္ သန္႕ရွင္းေသာအစိုးရ ယႏၲရားၿဖစ္ေအာင္ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲေန သကဲ့သို႔ လူမႈ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား အပါအဝင္ ပုဂၢလိကက႑ အားေကာင္းၿပီး စြမ္းအားၿမင့္မားလာေအာင္ အားေပး ၿမႇင့္တင္ေရး မူဝါဒကို ခ်မွတ္ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရိွပါေႀကာင္း၊ ယင္းသို႔ေဆာင္ရြက္ ရာတြင္ အစိုးရပိုင္းက ဦးေဆာင္ၿပီး ပုဂၢလိကက႑ လူမႈ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားနွင့္ နီးကပ္စြာ ညိွနိႈင္းပူးေပါင္းကာ နိုင္ငံ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးနွင့္ ၿပည္သူတို႔၏ လူမႈစီးပြား လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို လက္ေတြ႔အေကာင္အထည္ေဖာ္ နိုင္ေရးအတြက္ ယခုကဲ့သို႔ ဒုတိယဝန္ႀကီးမ်ားနွင့္ ဌာနစံု ပါဝင္ေသာအဖြဲ႔က ေၿမၿပင္တြင္ အခိ်န္ေပးညိွနိႈင္း ေၿဖရွင္းေဆာင္ရြက္ရန္ စီစဥ္ၿခင္း ၿဖစ္ပါေႀကာင္း။
ၿပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးမ်ားနွင့္ ဌာနအသီးသီးသည္ မူလပံုမွန္ တာဝန္မ်ားနွင့္ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒ၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္း ၿပင္ဆင္ေၿပာင္းလဲရသည့္ လုပ္ငန္းတာဝန္မ်ားေႀကာင့္ သီးၿခားကြင္းဆင္းရန္ အခိ်န္မေပးနိုင္ၿခင္း၊ အခိ်န္ေပးပါကလည္း တစ္ရက္နွစ္ရက္အၿပင္ ပို၍ ေအာက္ေၿခတြင္ ထိေတြ႔ေဆာင္ရြက္နိုင္သည့္ အေၿခအေန မေပးၿခင္း၊ အစိုးရ၏ ရံုးလုပ္ငန္း စနစ္ မ်ားကို ေခတ္နွင့္အညီ လ်င္ၿမန္သြက္လက္စြာ ေဆာင္ရြက္နိုင္ရန္နွင့္ ၿပည္သူမ်ား၏ Mind Set နွင့္ လုပ္နည္း လုပ္ဟန္မ်ားကို အခိ်န္ယူၿပီး ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲရန္ လိုအပ္ၿခင္းတို႔ေႀကာင့္ ဒုတိယဝန္ႀကီးမ်ားကို Delivery Unit / Taskforce အၿဖစ္ မူလသမားရိုးက် လုပ္နည္းလုပ္ဟန္မွ ခဲြထြက္ၿပီး ပိုမို၍ အကိ်ဳးရိွ ထိေရာက္ေအာင္ လ်င္ၿမန္စြာ ေဆာင္ရြက္နိုင္ေရးအတြက္ ဦးတည္တာဝန္ေပးၿခင္း ၿဖစ္ပါေႀကာင္း။
ထို႔ေႀကာင့္ ဒုတိယဝန္ႀကီးမ်ား အေနၿဖင့္ မိမိတို႔လုပ္ေနက် ရံုးလုပ္ငန္း သမားရိုးက်ပံုစံအစား သြက္သြက္လက္လက္၊ ထက္ထက္ၿမက္ၿမက္ တီထြင္ႀကံဆ၊ ေတြးေခၚေၿမာ္ၿမင္ၿပီး လုပ္ငန္း က႑အလိုက္ သိသိသာသာ တိုးတက္ေအာင္ ပုဂၢလိက အသင္းအဖြဲ႔မ်ား၊ လူမႈအဖြဲ႔ အစည္းမ်ား၊ ၿပည္တြင္း ၿပည္ပ ပညာရွင္မ်ား၊ ၿပည္သူမ်ားနွင့္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးၿပီး သက္ဆိုင္ရာ တိုင္းေဒသႀကီး/ ၿပည္နယ္ အစိုးရ Delivery Unit / Taskforce မ်ားနွင့္ ေၿမၿပင္ကြင္းဆင္းထိေတြ႔ကာ ရလဒ္ေကာင္း ရရိွမည့္ နည္းလမ္းနွင့္ အစီအမံမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ႀကရန္ အေလးထားတိုက္တြန္း မွာႀကားလိုပါေႀကာင္း။
Delivery Unit / Taskforce မ်ားကို အစိုးရအဖြဲ႔ ဆပ္ေကာ္မတီတာဝန္ကိုပါ ေပးအပ္ ရၿခင္းမွာ လႊတ္ေတာ္ေကာ္မတီ အသီးသီးက ဆိုင္ရာက႑အလိုက္ ဥပေဒၿပဳစုၿခင္းနွင့္ အစိုးရဌာနမ်ား၏ လုပ္ငန္းက႑မ်ား ေဆြးေႏြးညိွနိႈင္းၿခင္းတို႔ ၿပဳလုပ္ ရာတြင္ ဌာနကိုယ္စားလွယ္ အခ်ိဳ႕သာ သြားေရာက္ေဆြးေႏြးခဲ့ၿပီး ၿပန္လည္တင္ၿပ အေကာင္အထည္ ေဖာ္မႈ အပိုင္းတြင္ အားနည္းလ်က္ ရိွသည့္အတြက္ လြႊတ္ေတာ္ေကာ္မတီမ်ားက ေဆြးေႏြးရန္ ဖိတ္ႀကားသည့္အခါတြင္ က႑အလိုက္ ဌာနစံု ပါဝင္သည့္ အစိုးရအဖြဲ႔ ဆပ္ေကာ္မတီမ်ားက အဖြဲ႔စနစ္ၿဖင့္ သြားေရာက္ေတြ႔ဆံုၿခင္းအားၿဖင့္ အစိုးရနွင့္ လြႊတ္ေတာ္ ဆက္ဆံ ေဆာင္ရြက္မႈ ပိုမိုအဆင္ေၿပ ေခ်ာေမြ႔ေစရန္လည္း ရည္ရြယ္ၿခင္း ၿဖစ္ပါေႀကာင္း။
လႊတ္ေတာ္ေကာ္မတီမ်ားနွင့္ ေဆြးေႏြးၿပီးသည့္အခါတြင္ ၿပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးမ်ား ပါဝင္ ဖြဲ႔စည္းထားသည့္ အစိုးရ အဖြဲ႔ ေကာ္မတီမ်ားထံသို႔ ၿပန္လည္တင္ၿပေဆြးေႏြးၿခင္းအားၿဖ
ယခုဆိုလ်င္ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲေရး ဦးေဆာင္ေကာ္မတီ ဖြဲ႔စည္းေပးထားၿပီး လုပ္ငန္းက႑ အလိုက္ ေပါင္းစပ္ညိွနိႈင္းေရး တာဝန္မ်ားကို သမၼတရံုးဝန္ႀကီးဌာန ၿပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး မ်ားအား တာဝန္ေပးအပ္ထားၿပီး ၿဖစ္သည့္္အတြက္ အစိုးရအဖြဲ႔ ဆပ္ေကာ္မတီမ်ား အေနၿဖင့္ အစိုးရအဖြဲ႔ ေကာ္မတီ၊ သက္ဆိုင္ရာဝန္ႀကီးဌာနမ်ားသို႔ အသိေပးတင္ၿပတိုင္း ေပါင္းစပ္ ညိွနိႈ္င္းေရး တာဝန္ခံ ဝန္ႀကီးမ်ားထံသို႔လည္း အၿမဲသတင္းပို႔ တင္ၿပၿခင္းၿဖင့္ နိုင္ငံေတာ္သမၼတ အေနၿဖင့္ ခ်က္ခ်င္းလမ္းညႊန္စရာ ရိွသည္ကို လမ္းညႊန္ေဆာင္ရြက္ ေပးသြားနိုင္မည္ ၿဖစ္ပါေႀကာင္း၊ ေပါင္းစပ္ညိွနိႈင္း ေဆာင္ရြက္ၿပီး၍ အတည္ၿပဳ ထုတ္ၿပန္ရန္ ရိွသည့္ အခ်ိဳ႕ကိစၥရပ္မ်ားကိုလည္း အမ်ားၿပည္သူ သိရိွေအာင္ ထုတ္ၿပန္ေႀကညာ ေပးသြားရန္ မွာႀကားလိုပါေႀကာင္း။
နိဂံုးခ်ဳပ္အားၿဖင့္ ယခုကဲ့သို႔ ဒုတိယဝန္ႀကီးမ်ားကို အထူးတာဝန္မ်ား ေပးအပ္ၿပီး လႊတ္ေတာ္ နွင့္ အစိုးရအႀကား၊ တိုင္းေဒသႀကီး/ ၿပည္နယ္အစိုးရနွင့္ ၿပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီးဌာနမ်ား အႀကား၊ ၿပည္တြင္း၊ ၿပည္ပပညာရွင္မ်ား၊ ပုဂၢလိက အသင္းအဖြဲ႔မ်ား၊ လူမႈအဖြဲ႔အစည္း မ်ားနွင့္ နိုင္ငံတကာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား အႀကားတြင္ အဓိကေနရာမွ ပင္တိုင္ဦးေဆာင္ လႈပ္ရွား၊ ညိွနိႈင္းေဆာင္ရြက္ႀကရမည္ ၿဖစ္သည့္အတြက္ မိမိကိုယ္တိုင္နွင့္ မိမိအဖြဲ႔ဝင္ ဌာနဆိုင္ရာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအားလံုး ဘာသာရပ္ ကြ်မ္းက်င္မႈ၊ စြမ္းေဆာင္ရည္ ၿပည့္ဝမႈရိွေအာင္ ေလ့လာႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္ႀကရန္၊
ေပါင္းစပ္ညိွနိႈင္း ေၿဖရွင္းေဆာင္ရြက္မႈ ၿပဳရာတြင္ ဆက္ဆံေရး ေၿပၿပစ္ေကာင္းမြန္ၿပီး မိမိတို႔ေႀကာင့္ အစိုးရတစ္ဖြဲ႔လံုး ဂုဏ္သိကၡာ မထိခိုက္ေစဘဲ မိမိတို႔ အစိုးရတစ္ဖြဲ႔လံုးအေပၚ ၿပည္သူက ယံုႀကည္အားကိုးလာေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႀကရန္၊
မိမိတို႔ ေဆာင္ရြက္ႀကမည့္ လုပ္ငန္းက႑မ်ားအလိုက္ လ ၃ဝ အတြင္း ဦးစားေပး ညိွနိႈင္းေဆာင္ရြက္ရမည့္ လုပ္ငန္းမ်ားသည္ မိမိတို႔ဝန္ႀကီးဌာန မ်ားအတြက္ သာမက မိမိနိုင္ငံ၊ မိမိတို႔ၿပည္သူအတြက္ ၿဖစ္သည္ဟူေသာ စိတ္ေစတနာၿဖင့္ အစြမ္းကုန္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ ရြက္ႀကရန္၊
လုပ္ငန္းက႑အလိုက္ ေဆာင္ရြက္ႀကရာတြင္ တည္ဆဲဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒ၊ လုပ္ထံုး လုပ္နည္းမ်ားသည္ ေၿမၿပင္ တြင္ လက္ေတြ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ အခက္အခဲ ရိွေနပါက ၿပန္လည္တင္ၿပၿပီး ေခတ္စနစ္နွင့္ ဆီေလ်ာ္၍ ေၿမၿပင္တြင္ လက္ေတြ႔ က်င့္သံုးနိုင္မည့္ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒ၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ား ၿပင္ဆင္ရန္ လိုအပ္ပါက ၿပန္လည္ တင္ၿပေဆာင္ရြက္ ႀကရန္၊
မိမိတို႔ ကြင္းဆင္းေဆာင္ရြက္ရသည့္ ကိစၥရပ္မ်ားသည္ တည္ဆဲ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒ၊ လုပ္ထံုးလုပ္ နည္းမ်ားေႀကာင့္ မဟုတ္ဘဲ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားနွင့္ အမိန္႔ ညႊန္ႀကားခ်က္ အေဟာင္းမ်ားေႀကာင့္ အတားအဆီး၊ အခက္အခဲ ၿဖစ္ေနပါက သက္ဆိုင္ရာ အစိုးရအဖြဲ႔ ေကာ္မတီသို႔ ခ်က္ခ်င္းတင္ၿပၿပီး လ်င္ၿမန္စြာ ေၿဖရွင္း ေဆာင္ရြက္သြားႀကရန္၊
မိမိတို႔ ေဆာင္ရြက္သမွ်သည္ ၿပည္သူမ်ား၏ လူမႈစီးပြားေရး လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ၿဖည့္ဆည္းရန္နွင့္ ၿပည္သူ႔အသံ၊ ၿပည္သူ႔ဆႏၵမ်ားကို အေလး ထား ေဆာင္ရြက္သည့္ ၿပည္သူဗဟိုၿပဳ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး လုပ္ငန္းၿဖစ္သည့္ အားေလ်ာ္စြာ ၿပည္သူမ်ား၏ အႀကံၿပဳ ခ်က္မ်ားကိုလည္း အေလးထားလက္ခံၿပီး ေၿဖရွင္းေဆာင္ရြက္ ေပးႀကရန္၊ ဌာနဆိုင္ရာ အခ်ိဳ႕တြင္ အမိန္႔ရမွ လုပ္တတ္သည့္ အေၿခအေနမွ ေအာက္ေၿခတြင္ ေဆာင္ရြက္သင့္၊ ေဆာင္ရြက္ထိုက္သည္မ်ားကို ဥပေဒနွင့္အညီ တာဝန္သိမႈ၊ တာဝန္ယူမႈၿဖင့္ ရဲရဲဝံ့ဝံ့ေဆာင္ရြက္တတ္သည့္ အေလ့အက်င့္ေကာင္းကို အစိုးရယႏၲရား၊ ဌာနဆိုင္ရာမ်ားအႀကား အစိုးရအဖြဲ႔ ဆပ္ေကာ္မတီ မ်ားက နိုင္ငံေတာ္ သမၼတ၏ တိုက္ရိုက္အထူး တာဝန္ေပးအပ္သည့့္ အဖြဲ႔မ်ား ပီပီ စံနမူနာၿပ ေဆာင္ရြက္ႀကရန္ ၿဖစ္ေႀကာင္းၿဖင့္ မွာႀကားသည္။
ၿပည္ေထာင္စုအစိုးရ ဆပ္ေကာ္မတီမ်ားအၿဖစ္ နိုင္ငံၿခားေရးရာ မူဝါဒဆိုင္ရာ ဆပ္ေကာ္မတီ၊ ခရီးသြားလုပ္ငန္း ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ဆပ္ေကာ္မတီ၊ ပို႔ေဆာင္ ဆက္သြယ္ေရးနွင့္ ေဆာက္လုပ္ေရး ဆပ္ေကာ္မတီ၊ လယ္ယာ၊ သားငါး၊ သစ္ေတာက႑ ဆပ္ေကာ္မတီ၊ ေမြးၿမဴေရးနွင့္ ေရလုပ္ငန္းဆိုင္ရာ ဆပ္ေကာ္မတီ၊ ဘ႑ာေရး၊ ေငြေရးေႀကးေရး၊ စီးပြားေရး ပူးေပါင္းညိွနိႈင္းေရး ဆပ္ေကာ္မတီ၊ အခြန္အေကာက္ဆိုင္ရာ ဆပ္ေကာ္မတီ၊ စြမ္းအင္သယံ ဇာတနွင့္ ဓာတ္သတၲဳဆိုင္ရာ ဆပ္ေကာ္မတီ၊ စီမံကိန္း နွင့္ ရင္းနီွးၿမႇဳပ္နံွမႈဆိုင္ရာ ဆပ္ ေကာ္မတီ၊ အာဆီယံစီးပြားေရး အသိုက္အဝန္းဆိုင္ရာ ဆပ္ေကာ္မတီ၊ အေသးစားနွင့္ အလတ္စားလုပ္ငန္းမ်ား ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး အေထာက္အကူၿပဳ ဆပ္ေကာ္မတီ၊ ေက်းလက္ ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳးေရးဆိုင္ရာ ဆပ္ေကာ္မတီ၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရးနွင့္ လူမႈဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ဆပ္ ေကာ္မတီ၊ ေတာင္သူလယ္သမား၊ အလုပ္သမားနွင့္ လူငယ္ေရး ရာ ဆပ္ေကာ္မတီ၊ အာဆီယံလူမႈေရးနွင့္ ယဥ္ေက်းမႈ အသိုက္အဝန္းဆိုင္ရာ ဆပ္ေကာ္မတီ၊ ရပ္ရြာ ေအးခ်မ္း သာယာေရးနွင့္ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရး ဆပ္ေကာ္မတီ၊ ဥပေဒႀကမ္းဆိုင္ရာ ဆပ္ေကာ္မတီ၊ နိုင္ငံသားမ်ား မူလအခြင့္အေရး၊ ဒီမိုကေရစီေရးနွင့္ လူ့အခြင့္အေရးဆိုင္ရာ ဆပ္ေကာ္မတီ၊ တိုင္းရင္းသားေရးရာနွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဖာ္ေဆာင္မႈ ဆပ္ေကာ္မတီ၊ ကာကြယ္ေရးဆိုင္ရာ ဆပ္ေကာ္မတီ၊ ၿပည္သူ႕ေရးရာ စီမံခန္႔ခဲြမႈ ဆပ္ေကာ္မတီ၊ တိုင္းရင္းသားေရးရာ ဆပ္ေကာ္ မတီ၊ အလုပ္သမားေရးရာ နွင့္ ေတာင္သူလယ္သမားေရးရာ ဆပ္ေကာ္မတီ၊ အမိ်ဳးသမီးနွင့္ ကေလးသူငယ္ဆိုင္ရာ ဆပ္ေကာ္မတီ၊ ေၿမအသံုးခ်မႈဆိုင္ရာ စီမံခန္႔ခဲြမႈ ဆပ္ေကာ္မတီ၊ ပုဂၢလိကက႑ ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး ဆပ္ေကာ္မတီဟူ၍ ဆပ္ေကာ္မတီ ၂၆ ခုကို ဖြဲ႔စည္း ထားရိွေႀကာင္း သိရိွရသည္။