ကိုၾကီးေသာင္း
၂၀၁၃ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ ၂၆ ရက္ေန႔ထုတ္ေ၀ေသာ ျပည္သူ႕ေခတ္ဂ်ာနယ္၊ အတြဲ ၄၊ အမွတ္ ၁၆၄ တြင္ ေဒါက္တာသိန္းလြင္ေရးသားထားေသာ ဒီမိုကေရစီ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ ပညာေရးဥပေဒမေရးမီ ပညာေရး မူ၀ါဒကို ဦးစြာေဆြးေႏြးသင့္ပါသည္ ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးကိုဖတ္မိျပီးေသာအခါ ပညာေရးအေပၚစိတ္၀င္စားေသာ ကိုၾကီးေသာင္းတစ္ေယာက္ ပညာေရးအတြက္ ေတာ္ေတာ္ေလးစိတ္ပူမိသြားပါတယ္။ ႏွစ္ေပါင္းငါးဆယ္နီးပါး ေရစုန္ေမ်ာခဲ့ရတဲ့ ျမန္မာပညာေရးဟာ ျပန္လည္ဦးေမာ့ဖို႔အတြက္ သက္ဆိုင္သူအားလုံးက စိတ္ေရာကိုယ္ပါ ႏွစ္ျပီးေဆာင္ရြက္ေနၾကတာကိုလည္း ၀မ္းသာအားရျဖစ္မိပါတယ္။ ပညာေရးတိုးတက္မႈမရွိသမွ် တိုင္းျပည္ အတြက္ေရာ တိုင္းျပည္အတြင္းမွာ မွီတင္းေနထိုင္သူအားလုံးေရာ ဘ၀အာမခံခ်က္မေရရာဘူး ဆိုတာလည္း သိၾကေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတၾကီးကိုယ္တိုင္က ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈလုပ္ကိုလုပ္ရမယ္ဆိုတာကို မိန္႔ခြန္းထဲမွာ ညႊန္ျပေျပာဆိုခဲ့ေတာ အတိုင္းအဆမရွိ၀မ္းေျမာက္ခဲ့ရတယ္။ ေဆာင္းပါးေရးသားသူ ေဒါက္တာ သိန္းလြင္ဟာ ပညာေရးဆိုင္ရာပါရဂူဘြဲ႕ကို အေနာက္ႏိုင္ငံတစ္ခုမွရယူထားသလို ၄င္းဦးေဆာင္ျပီးေဆာင္ရြက္ ေနတဲ့ ပညာေရးစနစ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏိုင္ငံလုံးဆိုင္ရာကြန္ယက္( Nationational Network for Education Reform-NNER)မွာလည္း အမ်ိဳးသားပညာေရးမူ၀ါဒ(မူၾကမ္း) ကို ပညာေရးဆိုင္ရာပါရဂူဘြဲ႔ႏွင့္ပညာေရး ဆိုင္ရာဘြဲ႕အသီးသီးရရွိထားျပီး ေသာ ရူပေဗဒပါရဂူ ပါေမာကၡေဒါက္တာတင္လႈိင္၊ ေဒါက္တာသန္႔လြင္ေမာင္၊ ေဒၚသူသူမာ တို႔ႏွင့္အတူ ဦးေဆာင္ေရးဆြဲခဲ့တယ္လို႔သိရပါတယ္။ ၄င္းတို႔အားလုံးဟာ ပညာေရးျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈကို ေဖာ္ေဆာင္ရန္ ဦးေဆာင္သူမ်ားထဲတြင္လည္း ထင္ရွားသူမ်ားျဖစ္ၾကပါျပီး အဖဲြ႕၀င္ေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာျဖင့္ ႏိုင္ငံလုံးအႏွံ႔ ပညာေရးေဆြးေႏြးပြဲမ်ားက်င္းပကာ အမ်ိဳးသားပညာေရးမူ၀ါဒ(မူၾကမ္း) ကို ေရးဆြဲျပီး ဇြန္လ ၁၈ ရက္ေန႔မွာ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၊ လႊတ္ေတာ္ဥကၠဌမ်ားႏွင့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ပညာေရးျမင့္တင္မႈေကာ္မတီသို႔ တင္သြင္း ခဲ့ျပီးလို႔ ဆိုပါတယ္။
NNER ကေရးဆြဲခဲ့တဲ့ မူၾကမ္းကိုေထာက္ခံၾကတယ္တဲ့
ေဆာင္းပါးရွင္ကေဖာ္ျပထားရာမွာ ၄င္းတို႔ေရးဆြဲထားေသာ အမ်ိဳးသားပညာေရးမူ၀ါဒ(မူၾကမ္း) ကို ပညာေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ စာေပႏွင့္ယဥ္ေက်းမႈအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီအခ်ိဳ႕၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢ၊ မသန္စြမ္းသူ မ်ား၏ ပညာေရးေဆာင္ရြက္ေသာအဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ လူပုဂၢိဳလ္အခ်ိဳ႔မွ ေၾကညာခ်က္ထုတ္လည္းေကာင္း၊ ႏႈတ္အားျဖင့္လည္းေကာင္းေထာက္ခံခဲ့တယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ ကုလသမဂၢအဖြဲ႕အစည္းအသီးသီးႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကလည္း ခ်ီးမြမ္းေျပာဆိုၾကတယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ ယခုေရးဆြဲထားေသာ အမ်ိဳးသားပညာေရး မူ၀ါဒ(မူၾကမ္း)ဟာ ကေလးသူငယ္ပညာသင္ၾကားေရးမွ အဆင့္ျမင့္ပညာအထိက႑ ၁၃ခုတြင္ မူ၀ါဒခ်မွတ္ရန္ အၾကံျပဳခ်က္မ်ားပါတယ္လို႔ဖတ္ရပါတယ္။ ဒါေပမည့္ ကိုၾကီးေသာင္း စိတ္ထဲမွာ မခ်င့္မရဲျဖစ္ရတာကေတာ့ ဇြန္လကတည္းကေရးဆြဲျပီး သက္ဆိုင္ရာအသီးသီးကို တင္ျပခဲ့တဲ့မူၾကမ္းကို ေလးလေလာက္ၾကာခဲ့ျပီ ကိုၾကီးေသာင္းတို႔ ျပည္သူျပည္သားမ်ား အခုအခ်ိန္အထိ ေစ့ေစ့ငုငုမသိရေသးတာပါဘဲ။ တကယ္ဆိုရင္ မီဒီယာမ်ားအားေကာင္းေသာကာလမွ သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္၊ အသီးသီးမွ အခန္းဆက္ေဖာ္ျပႏိုင္ခဲ့ရင္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ စာအုပ္စာတမ္းရိုက္ႏွိပ္ျဖန္႔ေ၀လွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္းသိပ္ေကာင္းမွာဘဲလို႔ ေတြးမိတယ္။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ ပညာေရးဆိုတာ လူတိုင္းနဲ႔သက္ဆိုင္တယ္မဟုတ္လား။ အခုေတာ့ ကိုၾကီးေသာင္း တို႔ျပည္သူျပည္သားမ်ားမွာ ဘယ္သူေတြက ေကာင္းတယ္တဲ့၊ ဘယ္အဖြဲ႔အစည္းကေကာင္းလြန္းလို႔ ေထာက္ခံတယ္စတဲ့ၾကားဖူးနား၀ေလးေတြ၊ ေရးျပတာေလးေတြနဲ႔ဘဲ ေက်နပ္ေနရတာေတာ့ စိတ္ထဲမွာ မခ်င့္မရဲျဖစ္မိတယ္။ တကယ္ဆိုျဖစ္သင့္ တာကေတာ့ တစ္ႏိုင္ငံလုံးကို ခ်ျပျပီး အမ်ိဳးသားပညာေရး မူ၀ါဒ(မူၾကမ္း) က႑ ၁၃ ခုမွာ ဘယ္အခန္းက႑က ဘာအတြက္၊ ဘယ္္အခန္းက႑က ဘာေကာင္းတာ ဆိုတာေလးေတြကို တိတိက်က်ေလးေရးသား ေျပာဆို ႏိုင္ရင္ေတာ့ ၀မ္းသာအားရျဖစ္မိမွာပါ။ ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ ျပည္တြင္းပညာေရးအဖြဲ႕အစည္းအသီးသီး၊ ပုဂၢိဳလ္အသီးသီးက ၀မ္းသာအားရေက်နပ္ေထာက္ခံခဲ့ေသာ အမ်ိဳးသားပညာေရး မူ၀ါဒ(မူၾကမ္း)ကို အတည္ျပဳခဲ့ရင္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ၾကမည့္ ပညာေရး၀န္ၾကီးဌာနမွ အဆင့္ျမင့္ေရာ၊ အေျခခံပညာမွ ဆရာဆရာမမ်ားလုံး၀မသိရေသးေတာ့ ပုံႏွိပ္ျပီးအျမန္ျဖန္႔ေ၀ေပးရင္ ဒီထက္ပိုေကာင္းတဲ့ အၾကံျပဳခ်က္ေတြ ရလိမ့္မယ္လို႔ ယုံၾကည္ပါတယ္။
အျပန္အလွန္ေလးစားမႈရွိၾကရမယ္
ေဆာင္းပါးရွင္ကေဖာ္ျပရာမွာ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဇြန္လမွာ ျဗိတိသွ်ေကာင္စီက ၾကီးမွဴးက်င္းပခဲ့တဲ့ အဆင့္ျမင့္ ပညာေရးေဆြးေႏြးပြဲမွာ ပညာေရးမွ ဒု၀န္ၾကီး၊ ပါခ်ဳပ္၊ ပါေမာကၡေတြ၊ လႊတ္ေတာ္ပညာေရးဆိုင္ရာ အဖြဲ႔ေတြ၊ တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႔မ်ားႏွင့္ NNER အဖြဲ႔သားေတြလည္းတက္ေရာက္ျပီး ၄င္းတို႔ေရးဆြဲထားေသာ အမ်ိဳးသားပညာေရး မူ၀ါဒ(မူၾကမ္း)တြင္ပါ၀င္သည့္ အဆင့္ျမင့္ပညာေရးဆိုင္ရာမူ၀ါဒကို ရွင္းလင္းတင္ျပရာမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အပါအ၀င္ အဂၤလန္၊ ၾသစေတးလ်ႏိုင္ငံမ်ားမွတက္ေရာက္လာေသာ ပါေမာကၡမ်ားက ေထာက္ခံၾကျပီး ၊ ပညာေရး၀န္ၾကီးဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက၀င္ေရာက္ေဆြးေႏြးမႈမရွိဘူလို႔သိရပါတယ္။ အလြန္ ၀မ္းနည္းစရာေကာင္းတဲ့ကိစၥပါ။ တိုင္းျပည္ပညာေရး ခၽြတ္ျခဳံက်ေနတဲအေျခအေနမွ ျပန္လည္ျပဳျပင္ဖို႔ ေဆာင္ရြက္ေနသူအခ်င္းခ်င္း သူ၊ ငါဆိုတာ ခြဲေနစရာမလိုပါဘူး။ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္၊ တစ္ဖြဲ႕ႏွင့္တစ္ဖြဲ႕ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈမရွိျခင္းဟာ ျမန္မာ့ဓေလ့လို႔ေတာင္ဆိုရမလိုပါဘဲ။ ဒါဟာလည္း ပညာေရးနိမ့္က်ခဲ့ရျခင္းရဲ႕ အေမြတစ္ခုလို႔ဆိုရမွာပါဘဲ။ ဒီထက္ပိုဆိုးတာကေတာ့ ၂၀၁၃ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လမွာ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတၾကီး ဦးသိန္းစိန္မွ NNER အဖြဲ႕ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို ဖိတ္ေခၚျပီး ပညာေရး၀န္ၾကီး၊ ဒု၀န္ၾကီးႏွင့္ သမၼတရုံး ၀န္ၾကီးမ်ားျဖစ္ၾကေသာ ဦးစိုးသိန္း၊ ဦးေအာင္မင္းတို႔ႏွင့္အတူေတြ႕ဆုံတဲ့ေနရာမွာ သမၼတၾကီးက အမ်ိဳးသား ပညာေရးမူ၀ါဒ(မူၾကမ္း)ကို သူဖတ္ျပီးျပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ အားလုံးေကာင္းေၾကာင္းႏွင့္ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈကို ပညာေရး၀န္ၾကီးဌာနႏွင့္ညႈိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္ရန္ေျပာၾကားတယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ NNER အဖြဲကလည္း ဦးစားေပး ေဆာင္ရြက္ရန္အခ်က္မ်ားကိုတင္ျပျပီး ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတၾကီးက ၀န္ၾကီးမ်ားအား ဘာေျပာရန္ရွိသလဲ ဟုေမးရာ ၀န္ၾကီးမ်ားက ေျပာရန္မရွိပါေၾကာင္း၊ နားေထာင္ရန္အတြက္သာလာျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ဆိုတာေလးကို ေဆာင္းပါးရွင္ ေရးျပလိုက္ေတာ့ ျမန္မာပညာေရးအတြက္ ႏိုင္ငံသားမ်ားအခ်င္းခ်င္း၊ အစိုးရနဲ႔ျပည္သူ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ မရွိျခင္းဟာ ေကာင္းေသာလကၡဏာမဟုတ္ဘူးဆိုတာေတာ့ ထင္ရွားေစပါတယ္။
NNER အတြက္ သမၼတၾကီးေပးေသာအၾကံ
ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးပြဲအျပီးမွာ ႏိုင္ငံေတာ္သမတၾကီးမွNNER အဖြဲ႕၏ အမ်ိဳးသားပညာေရး မူ၀ါဒ(မူၾကမ္း)ကို NLD လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားမွ တစ္ဆင့္ လႊတ္ေတာ္တြင္ေဆြးေႏြးရန္ အၾကံျပဳတယ္လို႔ ေဆာင္းပါးမွာ ဖတ္ရပါတယ္။ NNER အဖြဲ႕ကလည္း သမၼတၾကီးအၾကံျပဳခ်က္ကို NLD ဗဟိုအလုပ္အမႈေဆာင္အဖြဲ႕ကို တင္ျပရာမွာ အမ်ိဳးသားပညာေရး မူ၀ါဒ(မူၾကမ္း)ကို NLD မွ စတင္ေဆြးေႏြးရန္ကိစၥကို အလ်င္စလိုမလုပ္ရန္ ဆုံးျဖတ္တယ္လို႔ေရးတာဖတ္လိုက္ရေတာ့ ကိုၾကီးေသာင္း တို႔ျပည္သူေတြဟာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မွန္သမွ် သဲထဲေရသြန္ျဖစ္ရပါတယ္။ ျမန္မာ့ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔ အခ်ိန္ႏွင့္အမွ် အေရးၾကီးေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ဒီလိုျဖစ္ရျခင္းဟာ ဒီအမ်ိဳးသားပညာေရး မူ၀ါဒ(မူၾကမ္း)ကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ တစ္ေယာက္တည္း ကဘဲႏွစ္သက္ျပီး က်န္ေသာဗဟိုဦးစီးအဖြဲ႕ေတြက မႏွစ္သက္လို႔လား(သို႔တည္းမဟုတ္) NNER ကေရးဆြဲ ထားတဲ့ အမ်ိဳးသားပညာေရး မူ၀ါဒ(မူၾကမ္း)ဟာ သူတို႔ပါတီမူ၀ါဒနဲ႔မကိုက္ညီလို႔လား။ NLD ပါတီက အေၾကာင္းျပခ်က္ေပးတာကေတာ့ ပညာေရး၀န္ၾကီးဌာန၏ သေဘာထား မသိရျခင္း၊ လႊတ္ေတာ္အတြင္းတြင္ ကိုယ္စားလွယ္နည္းျခင္းဆိုတာပါ။ ကိုၾကီးေသာင္းအျမင္မွာေတာ့ မွန္ကန္တဲ့အေၾကာင္းျပခ်က္မဟုတ္ပါဘူး။ NLD ပါတီအေနနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္နည္းတာ၊ မ်ားတာတစ္ပိုင္း၊ ေထာက္ခံတာ၊ ကန္႔ကြက္တာကတစ္ပိုင္း၊ ျမန္မာတစ္မ်ိဳးသားလုံးရဲ႕ ဘ၀ေတြနဲ႔သက္ဆိုင္တဲ႔ အမ်ိဳးသားပညာေရး မူ၀ါဒ(မူၾကမ္း)ကို လႊတ္ေတာ္ကို အျမန္ဆုံးတင္ျပရမွာပါ။ ဒီလိုေဆာင္ရြက္လို႔ ရႈံးသည္ျဖစ္ေစ၊ ႏိုင္သည္ျဖစ္ေစ သမိုင္းမွတ္တမ္းအရအမ်ိဳးသားေရးတာ၀န္ ေက်ျပြန္တာပါဘဲ။ ဒါေပမည့္ ကိုၾကီးေသာင္းစဥ္းစားမိတာ တစ္ခုေတာ့ရွိပါတယ္ သမၼတၾကီးေျပာသည့္အထဲမွာလည္း ပညာေရး၀န္ၾကီးဌာနႏွင့္ ညွိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္ၾကပါ လို႔ေျပာသလို၊ NLD ပါတီကလည္း ပညာေရး၀န္ၾကီးဌာနရဲ႕ သေဘာထားသိမွလို႔ ဆိုသည္႔အတြက္ အမ်ိဳးသား ပညာေရး မူ၀ါဒ(မူၾကမ္း) ကိုေရးဆြဲတဲ့ေနရာမွာ လက္ေတြ႕ အေကာင္အထည္ ေဖာ္မည့္ လက္ရွိပညာေရး ၀န္ထမ္းမ်ားရဲ႕ အတြင္းက်က်ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈမပါေသးတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္လို႔ သုံးသပ္မိပါတယ္။ ေျပာရရင္ေတာ့ ပညာေရးရဲ႕အဆိုး၊ အေကာင္း၊ အက်ိဳး၊ အေၾကာင္းကို လက္ရွိတာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနေသာ ပညာေရး၀န္ထမ္းမ်ားက ပိုသိမယ္ဆိုတာကေတာ့ မလြဲပါဘူး။ တခါတခါ မူ၀ါဒေကာင္းပင္ ေကာင္းေသာ္ျငား လည္း လက္ေတြ႕မွာအေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ခက္ခဲတတ္တယ္ဆိုတာ ကိုယ္တိုင္တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ဘူးသူ မ်ားမွ သိႏိုင္တာပါ။
စီးခ်င္းထိုးၾကျပီ
ေဆာင္းပါးေရးသူ ေဒါက္တာသိန္းလြင္က ဆက္လက္ေဖာ္ျပရာမွာ NNER ကတင္သြင္းထားတဲ့ အမ်ိဳးသားပညာေရး မူ၀ါဒ(မူၾကမ္း) ကို မေဆြးေႏြးဘဲ ေဒါက္တာေမာင္သင္းေရးသားျပဳစုတဲ့ အမ်ိဳးသားပညာေရး မူ၀ါဒ(မူၾကမ္း) ကိုေတာ့ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ပညာေရးျမင့္တင္မႈေကာ္မတီမွာ စတင္ေဆြးေႏြးေနျပီလို႔ ေဖာ္ျပပါတယ္။ ဆက္လက္ျပီး ေဒါက္တာေမာင္သင္းေရးသားတဲ႔ အမ်ိဳးသားပညာေရး မူ၀ါဒ(မူၾကမ္း) ရဲ႕ အားနည္းခ်က္မ်ားကို ဆက္လက္ေထာက္ျပျပီး တကၠသိုလ္ႏွင့္ ေက်ာင္းမ်ား၏ ပညာေရးလြတ္လပ္ခြင့္မရွိဘူး၊ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ ပညာေရးလြတ္လပ္ခြင့္မရွိဘူး။ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား၏ ပညာေရး လြတ္လပ္ခြင့္မရွိဘူး။ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏အရည္အေသြးျမင့္တင္မႈနဲ႔ စာေမးပြဲစနစ္ေျပာင္းလဲမႈမရွိေသးဘူး။ တားျမစ္ခ်က္မ်ားတယ္။ ယခင္စစ္အစိုးရလက္ထက္ကအတိုင္းဘဲလို႔ ေ၀ဘန္ေရးသားထားပါတယ္။ ျပီးေတာ့ လက္ရွိတာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနေသာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားဆႏၵမပါဘဲေရးဆြဲတယ္ဆိုျပီးေရးသားပါတယ္။ ကိုၾကီးေသာင္းတို႔တေတြ စဥ္းစားစရာေတြအမ်ားၾကီးရွိလာတယ္။ ေဒါက္တာေမာင္သင္းဆိုတာကလည္း ပညာေရးဆိုင္ရာပါရဂူဘြဲ႕ရရွိထားျပီး၊ အဆင့္ျမင့္ပညာေရးေလာကမွာ ထင္ရွားတဲ့သုေတသနပညာရွင္၊ အမ်ိဳးသားပညာေရးမူ၀ါဒမရွိရင္ တိုင္းျပည္ ပညာေရးအေျခမခိုင္ႏိုင္ဘူးဆိုတာကို ၂၀၁၂ခုႏွစ္၊ လႊတ္ေတာ္ေတြစတင္ျပီး အစိုးရသစ္စတက္လာကတည္းက ျပည္သူ႔ေခတ္ဂ်ာနယ္မွာ ပထမဦးဆုံး စတင္ေရးသားခဲ့သူ၊ ဒီေနာက္မွာ ငါးဇြန္ျမိဳ႕နယ္ လႊတ္ေတာ္အမတ္ ေဒါက္တာျမဦးကအဆိုတင္သြင္းျပီး ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္မွ ေထာက္ခံအတည္ျပဳျပီး၊ ပညာေရးျမင့္တင္မႈေကာ္မတီရဲ႕ သေဘာတူတာ၀န္ေပးထားခ်က္ အရ ပညာရွင္မ်ားအမ်ားစုနဲ႔ ပူးေပါင္းျပဳစုေရးသားေနသူလို႔သိရပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ေခတ္အဆက္ဆက္ ျပဌာန္းခဲ့ေသာ ပညာေရးဆိုင္ရာ ဥပေဒမ်ားရဲ႕ အားနည္းခ်က္ကို ေဖာ္ထုတ္ေရးသားေနသူ၊ အေျခခံပညာ မွာေရာ၊ အဆင့္ျမင့္ပညာေရးမွာေရာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကို ေဆာင္ရြက္ဖို႔ ဂ်ာနယ္အသီးသီးမွာ စဥ္ဆက္မျပတ္ ေရးသားေနတဲ့သူျဖစ္ပါတယ္။ ကိုၾကီးေသာင္းတို႔ျပည္သူတေတြမွာ ဟုတ္သည္မဟုတ္သည္အပထား ေတြေ၀ေနရျပီျဖစ္သလို၊ ေဒါက္တာေမာင္သင္းရဲ႕ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြ၊ အၾကံျပဳေရးသားေနတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြ၊ ပုံရိပ္ေတြညႈိးႏြမ္းသြားႏိုင္တယ္ဆိုတာကိုေတာ့ ပညာရွိသတိျဖစ္ခဲ ေဆာင္းပါးရွင္ သတိျပဳမိဟန္မတူပါဘူး။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ေဆာင္းပါးရွင္က ပညာေရးျမင့္တင္မႈေကာ္မတီက ေရးဆြဲ ေနေသာ အမ်ိဳးသားပညာေရး မူ၀ါဒ(မူၾကမ္း)လို႔ ေဖာ္ျပရင္ရပါလ်က္ကယ္နဲ႔ ေဒါက္တာေမာင္သင္းေရးသား ျပဳစုေသာ ဥပေဒမူၾကမ္းလို႔ေရးသားျခင္းဟာ ပညာရွင္၊ ပညာရွိမပီသသလို ေနာင္တခ်ိန္မွာပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ရမည့္သူအခ်င္းခ်င္း အျမင္တိမ္းေစာင္းေစပါတယ္။ ညီညြတ္မႈလည္းပ်က္ေစပါတယ္။ ေဆာင္းပါးရွင္ ေဒါက္တာသိန္းလြင္ အဓိကေပးခ်င္တဲ့အေၾကာင္းအရာကေတာ့ သူဦးေဆာင္ျပီး NNER ကေရးဆြဲေနတာက ေကာင္းတယ္။ ေဒါက္တာေမာင္သင္းႏွင့္ လက္ရွိအစိုးရ ေရးဆြဲေနတာကမေကာင္းဘူးလို႔ ရည္ညႊန္းတာလို႔ ဘဲျမင္ပါတယ္။ ကိုၾကီးေသာင္းတို႔ ျပည္သူအမ်ားစုကေတာ့ ယခုအခ်ိန္အထိ အမ်ိဳးသားပညာေရး မူ၀ါဒ(မူၾကမ္း) နဲ႔ပတ္သက္ရင္ NNER က ေရးသားျပဳစုတာေရာ ၊ ေဒါက္တာေမာင္သင္းေရးသားျပဳစုတာေရာ တစ္ခုမွ မဖတ္ဘူးေသးဘူး။ အမ်ိဳးသားေရးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့အတြက္ေၾကာင္း ႏွစ္ခုစလုံးကိုက်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ျပည္သူ လူထုၾကားမွာေရာ၊ ပညာေရး၀န္ထမ္းေတြ၊ ပညာေရးနဲ႔ပတ္သက္ေသာအဖြဲ႕အစည္းမ်ားၾကား၊ ပါတီအဖြဲ႕အစည္း အသီးသီးၾကား၊ တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႕အစည္းမ်ားၾကား ျဖန္႔ခ်ီေဆြးေႏြးညွိႏႈိင္း ေစခ်င္တာကေတာ့အမွန္ပါဘဲ။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ငါေရးတာေကာင္းတယ္ သူေရးတာမေကာင္းဘူး ျငင္းခုန္ေနရမည့္အခ်ိန္ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာကိုေတာ့ ပညာရွင္မ်ားသတိျပဳရမည့္ အခ်ိန္ေရာက္ျပီလို႔ ကိုၾကီးေသာင္း သတိေပးလိုပါတယ္။
ေဒါက္တင္သိန္းလြင္ ပညာေရးတိုးတက္ဖို႔ဆႏ ၵျပင္းျပတာ ယုံၾကည္ပါတယ္ ။
ေဒါက္တာေမာင္သင္း ပညာေရးတိုးတက္ဖို႔ဆႏ ၵျပင္းျပတာ ယုံၾကည္ပါတယ္ ။
NNER အဖြဲ႔ ပညာေရးတိုးတက္ဖို႔ဆႏ ၵျပင္းျပတာ ယုံၾကည္ပါတယ္ ။
လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားလည္း ပညာေရးတိုးတက္ဖို႔ဆႏ ၵျပင္းျပတာ ယုံၾကည္ပါတယ္ ။
ျပည္သူတစ္ရပ္လုံးကလည္း ပညာေရးတိုးတက္ဖို႔ဆႏ ၵျပင္းျပတာ ယုံၾကည္ပါတယ္။
ဒီေတာ့ ကိုၾကီးေသာင္းဆိုလိုခ်င္တာကေတာ့ ပညာရွင္မ်ားပီပီ၊ ျမန္မာ့ပညာေရးအတြက္၊ တိုင္းျပည္ အတြက္ဆိုေသာ ဘုံသေဘာတူညီခ်က္ရေအာင္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ရမည့္အစား ဆက္လက္ျပီး ျငင္းခုန္ စီးခ်င္းထိုးေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကိုၾကီးေသာင္းေသခ်ာေပါက္ေျပာရဲပါတယ္ ျမန္မာ့ပညာေရး အေ၀းတစ္ေနရာမွာ မႈန္ျပျပသာ …..။
ကိုၾကီးေသာင္း
၂၈-၉-၂၀၁၃