Friday, August 16, 2013

အေဖ့လို ေယာက္်ား

,

အေဖ့လို ေယာက်ာ္းတစ္ခ်ိဳ႕က သူတို႔ကေလး ဘ၀ေတြကို ျပန္ေျပာင္း ေျပာၾကတိုင္း “ေပ်ာ္စရာ
အေကာင္းဆုံးႏွစ္မ်ား” ဟူ၍ တင္စားၾကသည္။ ကၽြန္မကေတာ့ သူတို႔ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္။ “မုန္းစရာ ေကာင္းသည့္ႏွစ္မ်ား” ဟူ၍ဆိုလိုက္ခ်င္ သည္။ ကေလးဘ၀ကို ကၽြန္မက ေလွာင္ခ်ိဳင့္စံ ကာလမ်ား၊ အထိန္းခ်ဳပ္ ခံကာလ မ်ားဟူ၍ အၿမဲတန္းခံစားေနခဲ့ရ သည္။ ကၽြန္မက စပ္စုတာကို မႀကိဳက္။ စဥ္းစားဆင္ျခင္ ေဝဖန္ သုံးသပ္မႈမျပဳဘဲ “မျဖစ္ႏိုင္ဘူး” ဆိုသည့္ အသုံးအႏႈန္း မ်ိဳးကို သုံးတာလည္းမႀကိဳက္။ ဘာကိုဝတ္၊ ဘယ္အခ်ိန္ျပန္လာ၊ ဘယ္ကိုသြား၊ ဘယ္သူနဲ႔သြားစသည္ျဖင့္ ေျပာဆိုသတ္မွတ္မႈ ခံေနရျခင္းကိုလည္း အမုန္းဆုံးျဖစ္သည္။ ငယ္စဥ္က လက္လွမ္း မမီတာကို ယူခိုင္းျခင္း မ်ိဳးကိုမုန္းသလို၊ “ကားေနာက္ခန္းမွာ သြားထိုင္၊ ပါးစပ္ပိတ္ၿပီး ၿငိမ္ၿငိမ္ေလးထိုင္” ဟူ၍ အေျပာခံရသည္ကိုလည္း မုန္းသည္။
အိမ္ကို ဧည့္သည္မ်ားလာလၽွင္ ကၽြန္မတို႔ကို အျပင္ထြက္ကစားရန္ ႏွင္လႊတ္ခံရျခင္း၊ မအိပ္ခ်င္ေသးဘဲႏွင့္ အိပ္ယာသို႔ဝင္ရန္ အတင္းအက်ပ္ အေတာင္းဆိုခံရမႈမ်ားကိုလည္း ကၽြန္မမုန္းသည္။ ကေလးဘ၀ အမွတ္အရဆုံး အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုမွာ ကၽြန္မ ၿခံစည္း႐ိုးအဝတြင္ ရပ္ေနသည့္ ေန႔တစ္ေန႔ ျဖစ္သည္။ အေမက “ဟဲ့ ဆိုညာ ၿခံျပင္ကိုထြက္မလို႔လား ... မထြက္ ရဘူးေနာ္” ဟူ၍ အိမ္ထဲမွ လွမ္းေအာ္လိုက္သည္။
ထိုစဥ္က ကၽြန္မအသက္ သုံးႏွစ္သာ ရွိေသးသည္။ ၿခံျပင္ကို ဘာေၾကာင့္ မထြက္ရမွာလဲဆိုသည့္ အေတြးမ်ားက ကၽြန္မေခါင္းထဲကို ဝင္လာသည္။ ကၽြန္မအေဖျဖစ္သူႏွင့္ အစ္ကိုတို႔ ေန႔စဥ္ အိမ္မွထြက္သြားတတ္ၾကသည္။ သူတို႔က်ေတာ့ ၿခံစည္း႐ိုးအျပင္သို႔ ေက်ာ္ထြက္ခြင့္ရွိၿပီး ကၽြန္မက အဘယ္ေၾကာင့္ေက်ာ္ထြက္ခြင့္ မရွိရသနည္း။ လူေတြက ၿခံေရွ႕မွ ျဖတ္သြားၾက သည္။ အခ်ိဳ႕က ရပ္ၿပီးကၽြန္မကို “ဟဲလို” ဟူ၍ ႏႈတ္ဆက္ၾကသည္။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔လမ္းသူတို႔ ဆက္ေလၽွာက္ သြားၾကသည္။ ကၽြန္မကလြဲၿပီး လူတိုင္းၿခံစည္း႐ိုးအျပင္ဘက္တြင္ရွိေနၾကသည္။ ထိုစဥ္က စၿပီး အျပင္ေလာက တြင္ စိတ္လႈပ္ရွားစရာေတြ ျပည့္ေနလိမ္မည္ကို ကၽြန္မသိေနသည္။
အေဖက “အလုပ္” အေၾကာင္း၊ အစ္ကိုက “ေက်ာင္း” အေၾကာင္းေျပာေနသည္မ်ားကို ကၽြန္မၾကားေနရသည္။ အမ်ိဳးသမီးအခ်ိဳ႕ လက္တြန္းလွည္းေလးေတြတြန္းၿပီး ကေလးထိန္းေနၾကသလို အခ်ိဳ႕ကလည္း ေဈးျခင္းေတာင္း မ်ားႏွင့္ ေဈးဝယ္ ထြက္ေနၾကသည္။ “အျပင္ထြက္ရင္ ကုလားႀကီးဖမ္းသြားလိမ့္မယ္”၊ “အျပင္မထြက္နဲ႔ေနာ္ ကေလးေတြခိုးေနတယ္”၊ “လမ္းေပ်ာက္ၿပီး အိမ္မျပန္တတ္ဘဲ ေနမယ္”၊ “ကားတိုက္ခံရလိမ့္မယ္”၊ “ေခြးကိုက္လိမ့္မယ္”။ ကၽြန္မ နားထဲတြင္ ထိုအသံမ်ားသာ ၾကားေနရသည္။
လူႀကီးေတြဘာေၾကာင့္ ထိုသို႔ ေျပာမွန္း မသိေသာ္လည္း ကၽြန္မကေတာ့ ထိုအေၾကာင္းမ်ားကို ဘာေၾကာင့္ဆိုတာ သိခ်င္ေနသည္။ ထိုစဥ္က ကၽြန္မစိတ္ထဲတြင္ စြဲၿမဲေနသည့္ အသိတစ္ခုက “သူတို႔လိမ္ေနၾကတာ .. မယုံဘူး” ဆိုသည့္ အသိျဖစ္သည္။ တစ္ေန႔ ကၽြန္မ ၿခံအျပင္သို႔ထြက္သြားသည္။ ၿခံစည္း႐ိုးခ်င္းဆက္ေနသည့္ အိမ္နီးခ်င္းၿခံ၏ အဆုံးအထိ ကၽြန္မ ေလၽွာက္သြားလိုက္သည္။ ၿခံစည္း႐ိုးတစ္ခုဆုံးေသာ္ ေနာက္ၿခံစည္း႐ိုးတစ္ခုက ဆက္ေနျပန္သည္။ ဤသို႔ ၿခံစည္း႐ိုးမ်ား ဆက္ေနလၽွင္ ၿခံစည္း႐ိုးေတြကို လက္နဲ႔ကိုင္သြားပါက လမ္းမေပ်ာက္ႏိုင္ဆိုသည့္အေတြးကို ကၽြန္မရလာသည္။
ကၽြန္မစိတ္ကူးထဲတြင္ ပထမဦးဆုံးရရွိလာသည့္ အေတြး စိတ္ကူးျဖစ္သျဖင့္ အေတာ္ေလး ေပ်ာ္သြားသည္။ “ဟုတ္ၿပီ စမ္းၾကည့္မယ္” ကၽြန္မ ၿခံစည္း႐ိုးေတြကို လက္ႏွင့္ထိၿပီး အေဝးႀကီး ေလၽွာက္သြား ပစ္လိုက္သည္။ ၿခံစည္း႐ိုးေတြဆုံးေသာ္ လာလမ္းအတိုင္း ၿခံစည္း႐ိုးတိုင္ေတြကိုကိုင္ၿပီး အိမ္အေရာက္ ျပန္လာ ႏိုင္ခဲ့သည္။ အထက္ပါအျဖစ္ကို ကၽြန္မမွတ္ဉာဏ္တြင္ ယေန႔တိုင္ ေျဖာက္ဖ်က္ပစ္၍ မရႏိုင္ပါ။ ကၽြန္မဘ၀၏ အဓိက အက်ဆုံးႏွင့္ အေရးအပါဆုံး ေန႔တစ္ေန႔လည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ ကၽြန္မဘ၀သည္ ထိုအခ်ိန္ကစၿပီး ကိုယ့္ေျခ ေထာက္ေပၚ ကိုယ္ရပ္ႏိုင္တဲ့ေန႔ဟု ဆိုရမလားေတာင္မသိ။ ကၽြန္မ ေတြးထင္ခဲ့သည့္ “႐ိုင္းစိုင္းေသာေလာက” ကို ကၽြန္မေက်ာ္လႊား ထိုးေဖာက္ႏိုင္ လိုက္ၿပီျဖစ္သည္။
ထိုေန႔တြင္ ကၽြန္မသည္ လြတ္လပ္မႈႏွင့္ ေ႐ြးခ်ယ္ျခင္း၊ လြတ္ေျမာက္ျခင္းဆိုသည့္ သေဘာတရားမ်ားကို ရွာေဖြေတြ႕ရွိ သြားသည္ဟုလည္း ဆိုႏိုင္သည္။ ထိုေန႔မွ အစျပဳၿပီး ကၽြန္မမိဘမ်ား အေနျဖင့္ အိပ္မက္ဆိုးမ်ား စတင္မက္ရေတာ့မည့္ေန႔လည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါလိမ့္မည္။ အေဖက ကၽြန္မကို ခ်စ္စႏိုးျဖင့္ “ေကာင္မေလး” ဟူ၍ အၿမဲေခၚေလ့ရွိသည္။ ေက်ာင္းေနသည့္ တတိယ ေျမာက္ႏွစ္တြင္ ေက်ာင္းေျပးသျဖင့္ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး႐ုံးခန္းသို႔ ပထမဦးဆုံးအႀကိမ္ေရာက္ခဲ့ရသည္။ ေက်ာင္းေျပးဟူ၍ အဖမ္းခံရစဥ္က ကၽြန္မႏွင့္အတူ ညီမေလးႏွင့္ သူငယ္ခ်င္း တစ္ဦး အတူရွိေနၾကသည္။ ထိုစဥ္က ညီမေလးအသက္မွာ ၆ ႏွစ္သာရွိေသးသျဖင့္ ေက်ာင္းတြင္ အငယ္ဆုံးႏွင့္ အနန္႔ဆုံး မိန္းကေလး စာရင္း ဝင္သြားရာ အေမလည္းအေတာ္ေလး ရွက္သြားေတာ့သည္။ ထိုေန႔က အေမရွက္သည့္ အေၾကာင္းတြင္ ေက်ာင္းေျပး႐ုံ သက္သက္မၽွသာမဟုတ္။ ကၽြန္မတို႔သုံးေယာက္ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ ၏ေနအိမ္တြင္ မ်က္ႏွာကို မိတ္ကတ္ေတြလူး၊ ေဒါက္ျမင့္ဖိနပ္ႀကီးေတြ စီးကာ ေဆးလိပ္ေသာက္ေနၾက သည္ကို မိသြားေသာေၾကာင့္ လည္းျဖစ္မည္ထင္သည္။
အထက္တန္းအဆင့္ေရာက္ေတာ့ ကၽြန္မအေတာ္ေလး တည္ၿငိမ္သြားသည္။ သို႔ေသာ္သူတို႔က ကၽြန္မကို ဆိုးသြမ္းလူငယ္ စာရင္းထဲ ထည့္ထားၾကသည္။ ထိုအခ်က္က ကၽြန္မစိတ္ကို အေတာ္ေလးက်ဥ္းက်ပ္ေစသည္။ သူတို႔ကို ကၽြန္မက အ႐ူးေတြဟူ၍ မွတ္ယူေနမိသည္။ သူတို႔က ကၽြန္မကို “ပါးစပ္ၾကမ္းတယ္”၊ “စိတ္ပုတ္တယ္”၊ “ျပႆနာ ရွာတယ္” ဟူ၍လည္း စြပ္စြဲၾကေသး သည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ မိဘမ်ားက ကၽြန္မကို “တို႔က မင္းကို ပစ္လိုက္ရၿပီလို႔ေတာင္ ထင္ထားၾကတာ” ဟူ၍ ျပန္ေျပာင္းေျပာျပ သည္။ ႐ိုးသားစြာ ေျပာရလၽွင္ ထိုအခ်ိန္က ကၽြန္မသည္ ကေလးသာသာေလးေလာက္သာရွိေသးသည္။ တစ္ခုေတာ့ရွိသည္ ကၽြန္မစ႐ိုက္က ေခါင္းမာသည္။ အမိန္႔မနာခံတတ္။ ကၽြန္မအေပၚ မည္သည့္ ပုံစံႏွင့္မဆို ထိန္းခ်ဳပ္ရန္ႀကိဳးစားလၽွင္ ထိုသူမ်ားကို အၿမဲစိန္ေခၚျပႆနာရွာတတ္သည္။ နည္းနည္းေလးႀကီးက်ယ္သည္၊ ေမာက္မာသည္ ထင္လၽွင္လည္း မည္သည့္အ႐ြယ္ႏွင့္ အဆင့္ရွိေနပါေစ ကၽြန္မက ဂ႐ုမစိုက္။ ညအိပ္ယာဝင္ခ်ိန္တြင္ ညီမေလးႏွင့္ ဤသို႔ေျပာ ျဖစ္ၾကသည္။
“ဘယ္လိုလူစားေတြလဲကြ” ကၽြန္မေျပာလိုက္သည့္ ဘယ္လိုလူစားေတြလဲဆို သူမ်ားမွာ မိဘေတြကိုျဖစ္ပါသည္။ ညီမေလးသည္ ကၽြန္မ အခ်စ္ဆုံးျဖစ္ၿပီး ကၽြန္မႏွင့္ စိတ္တူကိုယ္တူရွိသည္ျဖစ္ရာ စိတ္ထဲရွိသမၽွ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာျဖစ္ၾကသည္က မ်ားသည္။ “တို႔ကို သူတို႔က ေမြးစားထားတာ မ်ားလား”။ “ငါတို႔ ဘာမွမေတာ္တဲ့လူေတြနဲ႔ အတူေန ေနရတာ မ်ားလား” ဆိုသည့္ အေတြးမ်ိဳးေတြကို ကၽြန္မႏွင့္ ညီမေလးျဖစ္သူတို႔ အၿမဲေဆြးေႏြး ျဖစ္ၾကသည္။ အပ်ိဳေဖာ္ဝင္စအ႐ြယ္ကို အမွတ္ရေန မိေသးသည္။ ကၽြန္မက “လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ေနခ်င္တယ္” ဆိုသည့္ စကားကို အၿမဲေျပာတတ္လာသည္။ ေနာက္ဆုံးအသက္ ၁၆ ႏွစ္ ျပည့္သည့္အ႐ြယ္တြင္ အထုတ္ဆြဲၿပီး အိမ္မွ ထြက္ေျပးခဲ့သည္။ အေဖက အေတာ္ေလး ထိတ္လန္႔သြားသည္။ သူ႕ စိတ္ကိုယ္သူ အေတာ္ေလး ထိန္းေနရသည္ ဟူ၍လည္း သိလိုက္ရသည္။
သူေဒါသ မထြက္ရေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္ေနရသည္ ဟုၾကားေလ ကၽြန္မက ေဒါသေပါက္ကြဲေလ ျဖစ္ေနသည္။ အေဖက မိဘေကာင္း တစ္ေယာက္ျဖစ္ရန္ စည္းကမ္း လိုအပ္သည္ဟူ၍ လက္ခံထားသူျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္ရာ စည္းကမ္း လိုက္နာေစရန္ အေကာင္းဆုံး နည္းသည္ ခါးပတ္ႏွင့္ အ႐ႈိး ထင္ေအာင္ ႐ိုက္ႏွက္ဆုံးမျခင္း ျဖစ္သည္ဟုလည္း ယူဆထားသည္။ အေဖကေဒါသေတြ ထြက္လာလၽွင္ အသံက်ယ္လာသည္။ လည္ေခ်ာင္း ေၾကာ ႀကီးေတြေထာင္လာေအာင္ ေအာ္ဟစ္တတ္သလို မ်က္ႏွာေတြ လည္းနီလာတတ္သည္။ မ်က္လုံးေတြက လည္း ရက္စက္ေတာ့မည့္ အသြင္ေဆာင္ေန တတ္သည္။ အေဖဘာေၾကာင့္ ဤသို႔ျဖစ္ေနတတ္မွန္း ကၽြန္မေတာ့ နားမလည္ႏိုင္ခဲ့။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ အေဖေဒါသေတြ ထြက္လာသည့္အခါ မည္သို႔တုံ႔ျပန္ ရမည္ကို ကၽြန္မနားလည္လာသည္။ မငိုနဲ႔၊ ျပန္ေအာ္၊ ႐ိုက္ရင္ လက္နဲ႔ခံ စသည္ျဖင့္ တုံ႔ျပန္တတ္လာသည္။ ကၽြန္မႏွင့္ အေဖ့ၾကားတြင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ စစ္ပြဲေတြျဖစ္ဆင္ႏြဲခဲ့ၾကရသည္။
ကၽြန္မအေဖသည္ လူဆိုးႀကီး တစ္ေယာက္ေတာ့ မဟုတ္ပါ။ အေဖက႐ုပ္ေျဖာင့္သည္။ သိမ္ေမြ႕သည္။ လူႀကီး လူေကာင္း ဆန္သည္။ အစြမ္းအစရွိသူ ရယ္စရာေမာစရာမ်ား ေျပာတတ္သူလည္းျဖစ္သည္။ အေဖသည္ အရက္မေသာက္။ ေဆးလိပ္လည္းမေသာက္။ မိန္းမ လိုက္စားျခင္းမရွိ။ ေဒါသ မထြက္ခ်ိန္ကလြဲၿပီး အင္မတန္ ႏွစ္လိုဖြယ္ေကာင္းသည့္ သူတစ္ဦးျဖစ္သည္။ ကၽြန္မကလည္း ေျခာက္ျပစ္ကင္း သဲလဲစင္တစ္ေယာက္မဟုတ္။ ကၽြန္မအေဖ ေဒါသမထြက္ ထြက္ေအာင္၊ ျပႆနာမတက္တက္ေအာင္ ဆြေပးေနတတ္သူ ျဖစ္ေနမည္က ေသခ်ာသည္။ အေဖ့တြင္ ေဒါသေတြမ်ားလာသည့္အခါ ျပႆနာေတြ ေတာင္လိုပုံလာသည္။ စိတ္ဖိစီးမႈ ေတြမ်ားလာသည့္အခါ “ငါ အၾကမ္းဖက္မိေတာ့မယ္” ဟူ၍ ေအာ္ဟစ္မိသည္အထိ ျဖစ္လာသည္။
ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာသည္အထိ အေဖႏွင့္ကၽြန္မ ဆက္ဆံေရးသည္ စိတ္႐ႈပ္ေထြးစရာေတြျဖစ္ေနသည္။ အေဖသည္ ဘာေၾကာင့္ ကၽြန္မအတြက္ ခ်စ္စရာေကာင္းသလို မုန္းစရာလည္းေကာင္းေနရပါသနည္း။ အေဖႏွင့္သမီးတို႔ ဆက္ဆံေရးသည္ ေအးစက္စက္ႏွင့္ ထင္ရေသာ္လည္း အႏႈိင္းမဲ့ဖုံးကြယ္ေနသည့္ ေမတၱာတရားေတြက မည္မၽွႀကီးမားေနသည္ကို မွန္းဆရခက္လွသည္။ သို႔ေၾကာင့္ပင္ မိန္းမမ်ား အိမ္ေထာင္ ဘက္ ေ႐ြးခ်ယ္ေတာ့မည္ဆိုလၽွင္ ကိုယ့္အေဖလို ေယာက္်ားမ်ိဳးျဖစ္လၽွင္ ဘယ္ေလာက္ ေကာင္းမလဲဟူ၍ စိတ္ကူးယဥ္တတ္ၾကသည္။ ကၽြန္မသည္ ေျပာဆိုရခက္ၿပီး ထင္ရာစိုင္းခဲ့ေသာ္လည္း ဆိုး႐ြားစြာ ဘ၀ မပ်က္ခဲ့ ရျခင္းမွာ ကံေကာင္း အေၾကာင္းလွခဲ့၍ျဖစ္မည္ထင္ပါသည္။ ကၽြန္မေရာ ကၽြန္မညီမေလးပါ ယခုအခါ သားသမီး ေတြ ကိုယ္စီႏွင့္ျဖစ္ေနၾကၿပီ။ သားသမီးမ်ားအေပၚ ကၽြန္မတို႔႐ိုက္ႏွက္ျခင္းတစ္ႀကိမ္မၽွ မျပဳခဲ့ၾကသည္ကလည္း ကၽြန္မႏွင့္ ညီမေလးတို႔ တစ္ဦးအေပၚတစ္ဦး အၾကမ္းဖက္ဆက္ဆံမႈမ်ား မရွိခဲ့ျခင္းေၾကာင့္လည္း ျဖစ္မည္ထင္ သည္။ ျဖစ္ႏိုင္လၽွင္ ကေလးဘ၀အတိုင္း ျပန္ေနလိုစိတ္ေတြ ဝင္ေနမိသည္။
အ႐ြယ္ေရာက္လာကတည္းက ကိုယ့္ လြတ္လပ္မႈကိုယ္ရွာၿပီး ဘ၀ကို ထင္သလိုရင္ဆိုင္ခဲ့သည့္ကာလမ်ား ကုန္ဆုံးခဲ့ေသာ္လည္း အေကာင္းဆုံး ရင္ဆိုင္ႏိုင္ခဲ့သည္ဟုဆိုရမည္။ ကေလးဘ၀ႏွင့္ အ႐ြယ္ ေရာက္ခဲ့ခ်ိန္ ကာလႏွစ္ခုတို႔သည္ ကၽြန္မအတြက္ ၿပိဳင္ပြဲႀကီးတစ္ခုကို ဆင္ႏႊဲေနရသလို စိတ္လႈပ္ရွားစရာ၊ စိတ္ပင္ပန္းစရာ ေကာင္းလွသည္။ ဘ၀ကို တစ္ဆင့္ တက္လွမ္းေတာ့မည္ဆိုတိုင္း အေဖ့စကားေလးေတြကိုေတာ့ သတိရေနမိသည္။ “လူႀကီးျဖစ္ဖို႔ဆိုတာ ရင့္က်က္ဖို႔နဲ႔ အေတြ႕အႀကဳံ ရွိဖို႔လိုတယ္ .. ဒါေတြကိုေက်ာ္လႊားၿပီး လူႀကီးမျဖစ္ႏိုင္ဘူး” ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာမွ မိသားစုအသြင္ ျပန္လည္ၿပီး စုစုေဝးေဝးေန ထိုင္ႏိုင္ခဲ့သည္။ အေဖႏွင့္ ကၽြန္မတို႔ ႏွစ္ဦးသား စိန္ေခၚရင္း ယွဥ္ၿပိဳင္ကစားခဲ့ရသည့္ ပြဲေပါင္းမ်ားစြာသည္ ယခုေတာ့ သာမန္ အဆင့္ေတြျဖစ္သြားၿပီ။
ယခုအေဖ့အသက္က ၄၀ ရွိသြားၿပီ။ အေဖသည္ စိတ္႐ႈပ္ေထြး ဖိစီးစရာအလုပ္ေတြကို စြန္႔လႊတ္လိုက္ၿပီး ေျမာက္ပိုင္း ကမ္းေျခတစ္ေနရာတြင္ ၿခံေလးတစ္ၿခံ ဝယ္ထားလိုက္သည္။ အခ်ိန္ပိုင္းဂီတဆရာလည္း လုပ္လိုက္ ေသးသည္။ ဘုရားေက်ာင္းတြင္ ဂီတဆရာလုပ္ေနရသည္ကို သူစိတ္ၾကည္ေမြ႕ေနပုံရသည္။ ၿပီးေတာ့ ေနာက္ အိမ္ေထာင္ ထပ္ျပဳလိုက္သည္။ ခုေတာ့ အေဖသည္ မိသားစုအသစ္ႏွင့္ျဖစ္ေနၿပီ။ အေဖသည္ ပိုၿပီးေအးစက္ တည္ၿငိမ္သြားသလို သူ႕ကိုယ္သူျပန္ၿပီး ရွာေဖြေတြ႕ရွိ သြားၿပီဟု ယူဆရသည္။ အေဖႏွင့္အတူေနခဲ့စဥ္ကာလမ်ားသည္ ျပႆနာအေတာ္ေလး ကင္းခဲ့သည့္ကာလမ်ားဟုဆိုႏိုင္ေသာ္လည္း တစ္ခါတစ္ေလ ေပါက္ကြဲ ခဲ့ရသည့္ အခ်ိန္မ်ားလည္းရွိခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ အေဖ့ကို ကၽြန္မဖီဆန္သည့္ ကာလေတြက မ်ားခဲ့သည္ဟုဆိုႏိုင္သည္။ အေဖႏွင့္စိတ္ဆိုး၊ ေဒါသေတြထြက္ ေပါက္ကြဲၿပီး အိမ္မွထြက္သြား။ ေနာက္ေတာ့လည္း ျပန္ေတာင္းပန္ ျပန္ေခ်ာ့ႏွင့္ သံသရာလည္ေနရျခင္းသည္ ဆယ္ေက်ာ္သက္ ကာလ အေဖႏွင့္ ကၽြန္မတို႔၏ ဆက္ဆံေရး ဟူ၍ဆိုႏိုင္သည္။
သို႔ေသာ္ ဆယ္ေက်ာ္သက္အ႐ြယ္ ႏႈတ္သီးေကာင္း လၽွာပါးႏွင့္ အေဖ့ကို ျပန္ခံေျပာခဲ့ သည္မ်ားကိုေတာ့ မေမ့ႏိုင္သည္ကအမွန္။ အေဖ့ကို ႏႈတ္သီးထက္ထက္ျဖင့္ျပန္ေျပာခဲ့သျဖင့္ အေဖမည္မၽွခံစားသြားရလိမ့္မည္ကို ကၽြန္မသတိမမူခဲ့ပါ။ အေဖႏွင့္ ဆက္ဆံေရး မေျပမလည္ျဖစ္ေနရသည္မွာ ၾကာလာေတာ့ တစ္ေန႔အေဖက ကၽြန္မကို စကားတစ္ခြန္း ျဖင့္ ကမ္းလွမ္းလာသည္။ “တို႔ႏွစ္ေယာက္ဆက္ဆံေရးကို အေၾကအလည္ ေဆြးေႏြးမွျဖစ္ေတာ့မယ္” ထိုေန႔သည္ အမွန္တကယ္ေရာက္ရွိလာခဲ့သည္။ ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္အၾကား ဆက္ဆံေရးအမွန္တကယ္တိုး တက္ေစခဲ့သည့္ နားလည္မႈေတြ ရယူႏိုင္ခဲ့သည့္ေန႔ဟူ၍လည္း ဆိုရမည္။ အေဖက “အေဖတို႔ တတ္ႏိုင္သမၽွ အေကာင္းဆုံးလုပ္ေပးတာပဲ .. အေဖတို႔က လူႀကီးေတြဆိုေပမယ့္ ေနရာတကာေတာ့ ဘယ္လိုက္ၿပီး သိႏိုင္မွာလဲ .. တကယ္ေတာ့ သမီးရာ အကန္႔အသတ္ေဘာင္ေလးတစ္ခုထဲမွာ အေဖတို႔ ေနထိုင္ေနၾကရတာပါ” အေဖက ေအာ္ဖရာဝင္းဖေရး၏ စကားတစ္ခြန္းကို ေကာက္ႏုတ္ၿပီးေျပာျပသည္။
“ဘာလုပ္ရမယ္မွန္း ပိုၿပီးသိခဲ့ရင္ ဒါ့ထက္ပိုေကာင္းေအာင္ ပိုလုပ္ေပးႏိုင္မွာေပါ့” အေဖသည္ ပုံေျပာေကာင္းသူ တစ္ေယာက္လည္း ျဖစ္ပါသည္။ ပုံတိုပတ္စမ်ားကို တစ္မ်ိဳးႏွင့္တစ္မ်ိဳး မ႐ိုး ႏိုင္ေအာင္ ေျပာျပတတ္သည္။ တစ္ႀကိမ္တြင္ဤပုံျပင္မ်ိဳး ၾကားဖူးသလိုလိုရွိေသာ္လည္း ယခင္ႏွင့္မတူေအာင္ ခ်ဲ႕ထြင္ေျပာတာေလးေတြ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနတတ္သည္။ အေဖသည္ သူ႕အေၾကာင္း မည္သည့္အခါမၽွ ေျပာျပ တတ္သူတစ္ေယာက္ မဟုတ္ပါ။ သို႔ေသာ္ကၽြန္မတို႔သည္ အေဖ့စိတ္ကူးပုံျပင္ေတြထဲက သူ႕ဘ၀ တစ္စိတ္ တစ္ပိုင္းကို ထုတ္ယူရရွိႏိုင္ခဲ့သည္။ မၾကာမီအေဖ့တြင္ ေဝဒနာတစ္ခု စြဲကပ္ေနၿပီဟု သိလိုက္ရသည္။ ပေရာ့စတိတ္ကင္ဆာျဖစ္သည္။ အေဖက “အခ်ိန္တန္ေတာ့လည္း အိမ္ျပန္ရတာေပါ့” ဟူ၍ ေပါ့ေပါ့ေလးေျပာလိုက္သည္။ သို႔ေသာ္ကၽြန္မတို႔က မေပါ့ႏိုင္။ အေဖ့အတြက္ ဘာေတြလုပ္ေပးႏိုင္မလဲ ျပင္ဆင္ရေတာ့သည္။ အေဖ့ေနာက္ဆုံးကာလမ်ားတြင္ အနည္းဆုံး တစ္ပတ္ တစ္ရက္ေလာက္ေတာ့ အေဖ့အိပ္ယာေဘးတြင္ ထိုင္၍ျဖစ္ေစ၊ လဲေလ်ာင္း၍ ျဖစ္ေစ အေဖႏွင့္စကားေတြ အမ်ားႀကီးေျပာျဖစ္ခဲ့သည္။
ခရစ္ယန္တစ္ေယာက္ အေနျဖင့္ အေဖသည္ မလြဲမေသြျဖစ္လာမည့္ အျဖစ္တရားကို ရင္ဆိုင္ရန္ အသင့္ရွိေနသလို အပ်က္တရားကို ရင္ဆိုင္ရန္လည္း အသင့္အေနအထားျဖစ္ေနသည္။ အေဖ့အသက္အ႐ြယ္ႏွင့္ အေဖခံစားေနရသည့္ ေဝဒနာ၊ အေဖ့ ေသးေကြးခ်ည့္နဲ႔လာသည္ ကိုယ္ခႏၶာႏွင့္ ေဝဒနာကိုအားတင္းရင္ဆိုင္ေနရပုံမ်ားကို ကၽြန္မ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ေနမိသည္။ အေဖလုပ္ခ်င္တာကို လုပ္ႏိုင္ရန္ အခ်ိန္ေတြရေနပါေသးသည္။ ေျပာခ်င္တာေတြေျပာႏိုင္ဖို႔ အတြက္ အခ်ိန္ေတြ အမ်ားႀကီး ရေနပါေသးသည္။ အေဖသည္ သူ႕ကိုယ္သူ အၿငိမ္းခ်မ္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ေတာ့ ေနထိုင္ေနပုံရသည္။ အေဖ့ဘ၀ဇာတ္ေၾကာင္းကို ျပန္ၿပီးေျပာျပရန္ ကၽြန္မ ကေတာင္းဆိုလိုက္သည္။ အေဖ့အမွတ္ရခ်က္ေတြက အံ့ဩစရာေကာင္းလွသည္။ ဘာေတြျဖစ္ခဲ့သည္ ဘယ္သူေတြနဲ႔ ဘာေတြေျပာခဲ့သည္ကအစ ျပန္ေျပာင္း ေျပာျပေနသည္မွာ တိက်လြန္းလွသည္။ ယခင္အေဖေျပာျပခဲ့ဖူးသည့္ အေၾကာင္းအရာေတြႏွင့္ ယခုေျပာျပေန သည္မ်ား မတူညီေတာ့။ အေၾကာင္းအရာတူသည္ဆိုေစ အေဖ့အျမင္ႏွင့္ သုံးသပ္ခ်က္ေတြက မတူေတာ့။ အေဖလည္း ကေလးဘ၀က ကၽြန္မလို ကိုယ့္စိတ္ကိုယ္ မထိန္းႏိုင္မႈမ်ားႏွင့္ အမ်ားႀကီး ႀကဳံေတြ႕ခဲ့ရသည္။
အေဖသည္ လူေကာင္ႀကီးႀကီးမဟုတ္။ လူႀကီးသူမေတြႏွင့္လည္း စကားေျပာရမွာ အင္မတန္ဝန္ေလးသည္။ အေဖ့ ဇာတ္ေၾကာင္းတြင္ ျမႇဳပ္ကြက္ေတြ၊ ကိုယ္က်င့္တရားေတြမပါ။ လူငယ္ေလးတစ္ေယာက္ ကမၻာေလာကႀကီး ကို ကိုယ့္အျမင္ျဖင့္ အေကာင္းဆုံးရင္ဆိုင္ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းမႈမ်ားျဖစ္သည္။ အေဖ့ဇာတ္လမ္းေတြက တစ္ခုဆုံးသြားတိုင္း အေတြးေတြကိုေတာ့ ခ်န္ထားခဲ့သည္ကအမွန္။ “အေဖဘာေၾကာင့္ ဒီေလာက္ေတာင္ သိေနရတာလဲ၊ ရဲရင့္ေနရတာလဲ၊ ေယာက္်ားပီသေနရတာလဲ၊ ကိုယ့္အလုပ္အေပၚ ကိုယ္မာနထားၿပီး မိသားစုကို ေကၽြးေမြးျပဳစုႏိုင္ခဲ့ရတာလဲ”။ ဘ၀တြင္ တည္ၿမဲစြာ သတ္မွတ္ႏိုင္မႈမ်ား မရွိႏိုင္ပါ။ မွန္ခ်င္လည္း မွန္ႏိုင္သလို မွားခ်င္လည္း မွားႏိုင္သည္ခ်ည္းျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္အေဖက “ငါသာလၽွင္ ငါ့ဘ၀၏ အရွင္သခင္” ဆိုၿပီး ေနထိုင္ျပဳမူသြားသူျဖစ္သည္။ အေဖႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ကၽြန္မယုံၾကည္ထားသည္က “အေဖသည္ သူ႕ကိုယ္သူ အၿမဲထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္သူျဖစ္သည္” ဆိုသည့္ အယူအဆ ျဖစ္သည္။ အေဖ့ငယ္စဥ္ဘ၀ကို ကၽြန္မျပန္လည္ခံစားၾကည့္ရသည္မွာ ၾကည္ႏူးစရာ ေကာင္းလွသည္။ အေဖသည္ သူ႕ငယ္စဥ္ဘ၀ကို ျပန္ေျပာင္း ေျပာျပေနသည့္ကာလတြင္ ကေလးတစ္ေယာက္ လို ျဖစ္ေနၿပီး ကၽြန္မကေတာ့ ထိုအခ်ိန္တြင္ သူ႕မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္လိုျဖစ္ေနသည္။
ဤေနရာတြင္ အေဖ့ဇာတ္ေၾကာင္းကို ျပန္လည္ေျပာခ်င္သည့္ စိတ္ဆႏၵမရွိေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕ကိုေတာ့ မၽွေဝခံစား ၾကည့္ေစခ်င္ပါသည္။ အေဖသည္ သူ႕ဖခင္ျဖစ္သူ ကၽြန္မအဘိုးႏွင့္ တစ္ႀကိမ္ တစ္ခါမၽွ အဆက္အသြယ္မလုပ္။ အဘိုးကို သူက ေလးစားသည္။ အဘိုးထံမွ ေလ့လာသင္ယူခဲ့တာေတြကလည္း အမ်ားႀကီးျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္အဘိုးက အေဖ့ကို ဘယ္ေတာ့မွ ေႏြးေႏြးေထြးေထြးမဆက္ဆံ။ သား တစ္ေယာက္ကို ခ်စ္ခင္မႈ တစ္ႀကိမ္မၽွ မျပခဲ့သည့္ အဘိုးမ်ိဳးျဖစ္သည္။ အေဖသည္ ေက်ာင္းတြင္ စာေတာ္သူတစ္ေယာက္ မဟုတ္။ အသက္ ၁၄ ႏွစ္အ႐ြယ္တြင္ ေက်ာင္းထြက္ၿပီး အလုပ္ရွာသည္။ အဘိုးျဖစ္သူ၏ စကားတစ္ခြန္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ အဘိုးက “မင္းအ႐ြယ္ေရာက္ၿပီ .. ကိုယ့္ဘ၀ ကိုယ္ေက်ာင္း .. ကိုယ့္လမ္း ကိုယ္ေလၽွာက္ေတာ့”။
အေဖ ထိုစကားကို ၾကားလိုက္ရခ်ိန္တြင္ အေတာ္ေလးတုန္လႈပ္သြားသည္ဟုဆိုသည္။ အထီးက်န္သလို ခံစားလိုက္မိသည္။ အေဖသည္ သိုးေမြးျမဴေရး ၿခံတစ္ၿခံတြင္ တစ္ေန႔ ၁၂ နာရီ ေလာက္ အလုပ္လုပ္ရသည္။ ေက်ာခ်စရာ ေနရာေလးတစ္ေနရာသာ ပိုင္ဆိုင္ ခဲ့မႈႏွင့္ ဘ၀ကို စတင္ခဲ့ရသည္။ ေလာကႀကီးကို ငယ္ငယ္႐ြယ္႐ြယ္ႏွင့္ ရင္ဆိုင္ခဲ့ရ သည့္ကာလမ်ားတြင္ အေဖသည္ အႏိုင္က်င့္မႈမ်ား၊ အရွက္ခြဲ ခံရမႈမ်ားႏွင့္ အမ်ားႀကီး ရင္ဆိုင္ႀကဳံေတြ႕ခဲ့ရသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အေဖသည္ အ႐ြယ္ႏွင့္အမၽွေအာင္ ကိုယ္ခႏၶာက ေသးေကြးလြန္းေန၍ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္ရာ အေဖသည္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေန၊ ရယ္စရာေတြေျပာ၊ လူတိုင္း ႏွင့္ အလြမ္းသင့္ေအာင္ ေနတတ္လာသည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ အမ်ားက ယုံၾကည္ကိုးစားမႈ ျပဳလာေစရန္ ေတးဂီတကိုလိုက္စားၿပီး အစြမ္းျပႏိုင္ခဲ့သည္။ အေဖသည္ လူငယ္တစ္ေယာက္ပီပီ အႏိုင္က်င့္ ဗိုလ္က်မႈမ်ားကို မခံခ်င္စိတ္ျဖင့္ ျပန္လည္တိုက္ခိုက္လိုစိတ္မ်ား ဝင္လာသည္။ အရပ္တကာလွည့္ၿပီး ကေနသည့္ဇာတ္ပြဲ တစ္ခုတြင္ အေဖအလုပ္လုပ္စဥ္က လက္ေဝွ႔သင္ သည္။ အႏိုင္က်င့္ဗိုလ္က်လိုသည့္ ေယာက္်ားသားတို႔ ေလာကတြင္ သိမ္သိမ္ေမြ႕ေမြ႕ေနျပ၍မျဖစ္။
“ငါဟဲ့ေယာက္်ား” ဆိုသည့္ မာန္ေလးေတြျဖင့္ ၾကမ္းျပရမ္းျပခဲ့ရသည့္ ကာလေတြလည္း ရွိခဲ့သည္။ စိန္ေခၚမႈ ေတြကို ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းခဲ့ရသည္။ ဘ၀တြင္လုံၿခဳံမႈမရွိေၾကာင္းျမင္လာသည့္အခါ ကမၻာေလာကႀကီးထံမွ မည္သို႔ေနထိုင္တတ္ရမည္ကို ေလ့လာသင္ယူခဲ့ျပန္သည္။ အေဖသည္ အဘြားႏွင့္ အေတာ္ေလးတူသည္ဟုေျပာသည္။ ၿပီးေတာ့ အဘြားကိုလည္း အေတာ္ေလး ခ်စ္သူျဖစ္သည္။ အေဖ့ ေနာက္ဆုံးကာလသို႔ ေရာက္ခ်ိန္နီးမွ အေဖ့ဇာတ္ေၾကာင္းကို ကၽြန္မသိရျခင္းျဖစ္သည္။ အဘြားသည္ ဩစေဩးလၽွမွ လာသူျဖစ္သည္။ အသက္ ၄၀ အ႐ြယ္အထိ အပ်ိဳႀကီးလုပ္ေနရာမွ အေဖ့ကို ကိုယ္ဝန္ရလာသည္။ အဘြား၏အေၾကာင္းကို အေသးစိတ္အေဖကေျပာျပသည္။ အဘြားက အေတာ္ေလးဆင္းရဲသည္။ ပညာလည္း မတတ္။ အဘြား ဘ၀တြင္ အရွက္အရဆုံးအခ်ိန္သည္ အဘိုး ျဖစ္သူကို သူမဘ၀အား ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ ေပးပါရန္ ေျပာခဲ့ရသည့္ ကာလျဖစ္မည္ထင္သည္။ တကယ္ေတာ့ အဘိုးသည္ ကၽြန္မအေဖ၏ ဘခင္အရင္း မဟုတ္။ ပေထြးသာျဖစ္သည္။ အဘိုးက အဘြားထက္အသက္ႀကီးၿပီး ေနာက္ပိုင္း အေတာ္ေလးၾကာမွ လက္ထပ္ႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။
ထိုအခ်ိန္က်မွ သူတို႔၏သား ကၽြန္မ၏အေဖကို အမည္ေပးႏိုင္ၾကသည္။ အဘြားသည္ ဘ၀ကို အဆင့္အတန္း ရွိရွိေနထိုင္ခ်င္ သူျဖစ္သည္။ ေသြးႀကီးေမြးႀကီးႏိုင္မႈမ်ားကို အလြန္႐ြံရွာ မုန္းတီးၿပီး၊ ေအာက္တန္းစား၊ အဆင့္မရွိဘူးဟု အထင္အျမင္ အေသးခံရမည္ကို အစိုးရိမ္ဆုံးျဖစ္သည္။ အသက္ႀကီးေလ စိတ္ဓာတ္ရင့္မာေလျဖစ္သည္။ အသက္ရွစ္ဆယ္အ႐ြယ္ အထိ သူမကို မထီမဲ့ျမင္ျပဳလၽွင္ ပိႆာေလးႏွင့္ ေဘးပစ္လိုက္သလို မ်က္ရည္က်ယူရသည္အထိ ႏႈတ္တုံ႔ျပန္တတ္သည္။ အဘြားသည္ လိင္အဆင့္ခြဲျခားမႈကိုလက္မခံ အၿမဲဆန္႔က်င္တတ္သူလည္းျဖစ္သည္။ အေဖ့ေနာက္ဆုံးကာလမ်ားတြင္ အေဖႏွင့္ ျပန္လည္ ေနထိုင္ေျပာဆို ခဲ့ရသည့္အတြက္ ကၽြန္မတြင္ အသိပညာ ေတြ အမ်ားႀကီးရခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္မသည္အေဖ့ထံမွ ထင္သေလာက္ အသိေတြမရခဲ့။ ကၽြန္မတို႔မိသားစု ဘ၀ကို ျပန္ေျပာင္းသုံးသပ္ၾကည့္လၽွင္ ကိုယ္ယုံၾကည္ရာ ကိုယ္လုပ္ခြင့္ ရွိသည္။ တန္းတူညီမၽွ အခြင့္အေရးေတြ ရခဲ့သည္။ တကယ္ေတာ့ ကၽြန္မတို႔မိသားစုသည္ ႐ုပ္ပိုင္းႀကံ႕ခိုင္မႈတစ္ခုတည္းႏွင့္ ဘ၀ကို တည္ေဆာက္ခဲ့ၾက သူမ်ားျဖစ္သည္ဟု ျပန္လည္သုံးသပ္မိသည္။ မ်ိဳး႐ိုးဗီဇသည္ လူတစ္ဦးစီ၏ စိတ္ပိုင္းႏွင့္ ႐ုပ္ပိုင္း ဘ၀ကို မည္မၽွအထိ စိုးမိုးႏိုင္ေၾကာင္း အေသအခ်ာေတာ့ မသိပါ။
ဘ၀တြင္ စိတ္ခံစားခ်က္ဆိုသည္ကိုေတာ့ ကၽြန္မနားလည္သည္။ ခံစားမႈတစ္ခုသည္ ကေလးဘ၀ အ႐ြယ္တြင္ အလႊမ္းမိုး ဆုံးျဖစ္သည္။ ခံစားခ်က္ေတြက ဘ၀ကို အမ်ားႀကီး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲသြားေစႏိုင္ပါသည္။ ႐ုပ္ပတ္ဝန္းက်င္၊ စိတ္ပတ္ဝန္းက်င္ အေပၚမူတည္ၿပီး လူငယ္တစ္ေယာက္၏ ခံစား ခ်က္မ်ားသည္ သူ႕ဘ၀ကို မ်ားစြာသက္ေရာက္မႈရွိေစႏိုင္သည္။ ဘ၀ကိုရင္ဆိုင္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ငယ္စဥ္ကတည္းက ဤသို႔ေသာအေမးမ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ခဲ့ရဖြယ္ရွိသည္။ “မင္းဘယ္သူလဲ .. မင္းဘယ္လိုရင္ဆိုင္မလဲ” ထိုအေတြးမ်ားသည္ ကၽြန္မအေဖႏွင့္ ေျပာဆိုေဆြးေႏြးရာမွ ေပၚလာသည့္ အေတြးမ်ားျဖစ္သည္။ ေျပာရင္းဆိုရင္း ကၽြန္မ သေဘာ ေပါက္လာသည့္အခ်က္က “ဘ၀ဆိုသည္မွာ လက္ဆင့္ကမ္း အေျပးၿပိဳင္ပြဲ တစ္ခုလိုပါလား” ဆိုသည့္ အေတြးျဖစ္သည္။ လက္ဆင့္ကမ္းအေျပးၿပိဳင္ပြဲကို လူတိုင္းျမင္ဖူးၾကမည္ထင္ပါသည္။ ပထမအေျပးသမားသည္ တာထြက္သည္ႏွင့္ တုတ္ကိုယူၿပီး ေျပးလာရသည္။ သတ္မွတ္ထားသည့္ေနရာတြင္ရပ္ေနသူကို တုတ္လက္ဆင့္ ကမ္းေပးရသည္။
ဤသို႔ တစ္လက္ၿပီးတစ္လက္ေျပာင္းရင္း ပန္းတိုင္ အေရာက္ေျပးၾကရသည္။ ေျပးေနသူတစ္ဦး လဲက်သြားလၽွင္ ေရွ႕ကေစာင့္ ေနသူသည္ ဆက္ၿပီးေျပး၍မရ။ လဲေနသူကိုလည္း လာၿပီးမထူႏိုင္။ သူထမလာမခ်င္း ေစာင့္ေန႐ုံ သာျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ ျဖစ္ပြားေနစဥ္ က်န္အဖြဲ႕မ်ားက ကိုယ့္အဖြဲ႕ကို ေက်ာ္သြားမည္။ ပန္းတိုင္ႏွင့္လြဲမည္။ ဆုႏွင့္လြဲမည္။ ေအာင္ပြဲႏွင့္လြဲမည္။ အဘြားသည္ မ်ိဳးဆက္ေပါင္းမ်ားစြာကိုရင္ဆိုင္ၿပီး ပန္းတိုင္သို႔ အေရာက္ေျပးႏိုင္ခဲ့သူျဖစ္သျဖင့္ ကၽြန္မ အေတာ္ေလး အံ့အားသင့္ေနမိသည္။ သူတို႔ဘ၀တြင္ အဟန္႔အတားမ်ား၊ အေႏွာင့္အယွက္မ်ားစြာႏွင့္ ရင္ဆိုင္ခဲ့ရမည္မွာ ေသခ်ာသည္။ အေကာင္းဆုံး ရင္ဆိုင္ ေက်ာ္လႊားႏိုင္ခဲ့သလို ဘ၀ကို လက္ဆင့္ကမ္းသည့္ အေနျဖင့္ အေဖ့ကို ေမြးဖြားေပးႏိုင္ခဲ့သည္။ အဘြားသည္ သူမထံတြင္ မရွိသည္မ်ားကို အေဖ့ကိုမေပး။ မသိသည္မ်ားကိုလည္း အေဖ့ကို လက္ဆင့္မကမ္း။ သူမတြင္ ရွိတာေလးေတြ၊ တတ္ႏိုင္တာေလးေတြႏွင့္ အေဖ့ကိုေပးရင္း ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးခဲ့သည္။ အေဖ့တာဝန္သည္ သူ႕မ်ိဳးဆက္ကို ပိုေကာင္းေအာင္လုပ္ရန္သာ ျဖစ္သည္။ အဘြားလမ္းစဥ္အတိုင္း သူလိုက္နာ က်င့္သုံး ေကာင္းက်င့္သုံးခဲ့မည္။
သူ႕ကိုယ္ပိုင္အေတြးမ်ားႏွင့္ ျဖည့္ဆည္းကာ ဘ၀ကိုပုံေဖာ္ရင္း အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ တည္ေဆာက္ခ်င္ တည္ေဆာက္ႏိုင္ ခဲ့လိမ့္မည္။ တကယ္ေတာ့ အေဖသည္ အေျပးသမားေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။ အေဖက အျမန္ႏႈန္းကို ျမႇင့္ေနသည္။ ကၽြန္မကို အခြင့္အေရးေပးသည့္အေနျဖင့္ လက္ဆင့္ကမ္းေတာ့မည္ထင္သည္။ ကၽြန္မသည္ မေမၽွာ္လင့္ထားသည္မ်ားကို အေဖက လုပ္ေဆာင္လိုက္လၽွင္ အေဖဘာေၾကာင့္ ဒီလိုလုပ္ရတာလဲ ဟု အၿမဲေမးတတ္သည္။ အေဖက ဤသို႔တုံ႔ျပန္တတ္သည္။ “ဘာမဆို သူ႕ဟာနဲ႔သူ ျပ႒ာန္းၿပီးသားပါကြာ” တဲ့။ အေဖ့ထိုေလသံႀကီးကို ကၽြန္မကမႀကိဳက္။ သို႔ေသာ္ သူ႕မ်ိဳး ဆက္တစ္ဆက္လုံး ဒီစကား ဒီေလသံအတိုင္း ေျပာခဲ့ဟန္တူသည္။ ကၽြန္မအေဖႏွင့္ အေဖ့မတိုင္မီမ်ိဳးဆက္တို႔သည္ သူတို႔ေျပာသမၽွ ေတြးသမၽွ မွန္သည္ျဖစ္ေစ မွားသည္ျဖစ္ေစ လစ္လၽွဴ႐ႈျခင္း ခံရဖန္မ်ားေသာေၾကာင့္ ဤသို႔ေသာ ေလသံမ်ိဳးေတြ ထြက္လာခဲ့ျခင္းျဖစ္မည္။ သူတို႔အျမင္တြင္ အရာရာႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြစြာေနထိုင္ျခင္း၊ ျပဳမူဆက္ဆံျခင္းသည္ စည္းကမ္းတစ္ခုလို ျဖစ္ေနၿပီး သူတို႔ကေလးဘ၀တြင္ ေပတံမ်ားလည္း ျဖစ္ခဲ့ဟန္တူသည္။
ကၽြန္မတို႔အဘိုးက အေဖ့ကို သြန္သင္ဆုံးမရာတြင္ က်ာပြတ္ကိုသုံးခဲ့သည္ဟုဆိုသည္။ “တုတ္ကိုမကိုင္ရင္ ကေလးကိုမႏိုင္ဘူး” ဆိုသည့္ စကားမ်ားကို အဘိုးတို႔ ေျပာခဲ့ၾကသည္။ တုတ္ကိုင္ၿပီး အျပစ္ေပးျခင္းသည္ ေကာင္းမြန္သည့္ဓေလ့မဟုတ္မွန္း ကၽြန္မလည္းေက်ာင္းေရာက္မွ သိခဲ့ရသည္။ ႀကိမ္မကိုင္ရဘူးဆိုေစ ခ်မွတ္ ထားသည့္ အခ်ိဳ႕စည္းကမ္းမ်ားက ႀကိမ္ထက္ပင္ ဆိုးေနတာမ်ားလည္းရွိသည္။ ႀကိမ္ႏွင့္႐ိုက္ကာ ဆုံးမခြင့္ ရွိသည့္ကာလ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ရွိခဲ့ဖူးသည္။ ထိုကာလမ်ားသည္ “ကေလး သူငယ္မ်ားႏွိပ္စက္ၫွဥ္းပမ္းခြင့္” ကို ဥပေဒအရ ကင္းလြတ္ခြင့္ ေပးထားသည့္ကာလမ်ားဟု ဆိုလိုက္ခ်င္သည္။ ယခုအခ်ိန္တြင္ ကေလးသူငယ္မ်ား ကို ႐ိုက္ႏွက္ဆုံးမခြင့္ ပိတ္ပင္လိုက္ျခင္းေၾကာင့္ ကံေကာင္း သည္ဟု ဆိုရမည္။ ကၽြန္မမ်ိဳးဆက္အေနျဖင့္ ပထမဦးဆုံး စိန္ေခၚျခင္း ခံလိုက္ရသည္က “စနစ္ေဟာင္းအတိုင္း သြားမသြား” ဆိုသည့္ အယူအဆျဖစ္သည္။ ကၽြန္မကို ေနာက္ခ်န္ထားခဲ့မည့္ ကၽြန္မ လက္ဆင့္ကမ္းလိုက္ရမည့္ မ်ိဳးဆက္ သည္ ကၽြန္မကို ေဇာက္တိ ေဇာက္ထိုးျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေတာ့မွာလား။ ကၽြန္မအေဖ၏မ်ိဳးဆက္သည္ စိန္ေခၚမႈကင္းေသာ ေမးခြန္းေတြႏွင့္ ရင္မဆိုင္ခဲ့ရေသာ မ်ိဳးဆက္ျဖစ္သည္။
ယခုမ်ိဳးဆက္သစ္က အေကာင္းဆုံးႏွင့္ အဆီေလ်ာ္ဆုံးအေျဖေတြကို ေတာင္းခံေနသည့္ မ်ိဳးဆက္ျဖစ္သည္။ သူတို႔ကို ကၽြန္မတို႔က ေဝဖန္ၿပီး လစ္လၽွဴ႐ႈ လိုက္မည္ဆိုလၽွင္ သို႔မဟုတ္ ကိုယ္စံထားသတ္မွတ္ခဲ့သည္မ်ားအတိုင္း လုပ္ေဆာင္ပါဟု ဆိုလိုက္လၽွင္ သူတို႔က မည္သို႔ တုံ႔ျပန္မည္ထင္ပါသနည္း။ ကၽြန္မတို႔ ထင္သလို လုပ္ခဲ့သည့္ေခတ္ထက္ သူတို႔က ႏွစ္ဆပိုၿပီး ထင္ရာဆိုင္းျပလာပါက ကၽြန္မတို႔ ခြင့္လႊတ္ႏိုင္မလား ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္ဘူးလား ႀကိဳေတြး ထားရေပလိမ့္မည္။ မိဘမ်ား၏ လုပ္ေဆာင္ခဲ့မႈမ်ား၊ မလုပ္ေဆာင္ခဲ့မႈမ်ားႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ကၽြန္မအေတာ္ေလး မေက်မခ်မ္း ျဖစ္ခဲ့မိသည္။ အေဖသည္ ဆင္းရဲျခင္းႏြံအတြင္း ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ႐ုန္းကန္ေက်ာ္လႊား ႀကိဳးစားကူးခတ္ခဲ့ရသူ ျဖစ္သည္။ ကာလေတြၾကာလာေတာ့ သူလည္း ေျခကုန္လက္ပမ္း က်လာမည္မွာ ေသခ်ာသည္။ မိသားစု အတြက္ တစ္ေန႔အလုပ္ သုံးမ်ိဳးေလာက္ေျပာင္းၿပီး ရွာေဖြေကၽြးေမြးေနရသည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ၾကာေလ စိတ္ဖိစီးမႈေဝဒနာေတြ ခံစားလာရေလျဖစ္မည္မွာလည္း ေသခ်ာသည္။
အေဖသည္ ကၽြန္မတို႔ကို ေကၽြးေမြး ေထာက္ပံ့ေစာင့္ေရွာက္ေနရ႐ုံမၽွမက ပညာတတ္ႀကီးေတြ မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ တြန္းပို႔ေန သူလည္း ျဖစ္ေနရျပန္ သည္။ ေနာက္ဆုံးကၽြန္မတို႔သည္ ကိုယ့္ဝမ္းစာကိုယ္ရွာ၊ ကိုယ့္ဘ၀ ကိုယ္ေက်ာင္း၊ ကိုယ့္အား ကိုယ္ကိုးရင္း ဘ၀ကို တိုက္ပြဲေတြဝင္လာရသည္။ ယခုေတာ့ ကၽြန္မတို႔ကေလး ေတြလည္း ပညာရည္ျမင့္မားစြာျဖင့္ ပြဲလယ္ တင့္ႏိုင္ခဲ့ၾကၿပီ။ အေဖက ကၽြန္မတို႔ကို ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယုံၾကည္မႈရွိေစရန္ အၿမဲအားေပးတိုက္တြန္းသည္။ မိမိကိုယ္မိမိ တန္ဘိုးထားတတ္ေစရန္ အေရးႀကီးေၾကာင္း အၿမဲေျပာဆိုဆုံးမတတ္သည္။ အဘြားက လူမႈေရးကိစၥရပ္မ်ားတြင္ ဝင္ဆန္႔ႏိုင္ရန္ အၿမဲအေလးထားသည္။ ထိုေသြးသည္ အေဖ့ထံတြင္ပါလာသည္။ အေဖသည္ သားသမီးမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံရာတြင္ တကယ့္ႏႈတ္ေရးေကာင္းသူတစ္ေယာက္ျဖစ္ေနျပန္သည္။ အဘြားႏွင့္ အေဖ့ေၾကာင့္ ကၽြန္မတို႔ တြင္ လူတန္းစားခြဲျခားမႈ၊ လူမ်ိဳးေရးခြဲျခားမႈစိတ္ဓာတ္ေတြမရွိ။ အေဖက ကၽြန္မတို႔ကို ကိုယ့္ေျခေထာက္ေပၚ ကိုယ္ရပ္ႏိုင္ရ မည္ဆိုသည့္ စိတ္ဓာတ္ေတြထားေစ့ခ်င္သည္။
ကိုယ္ပိုင္အေတြးျဖင့္ ဘ၀ကို ရဲရဲႀကီး ရင္ဆိုင္ ေစ့ခ်င္သည္။ အေဖႏွင့္အဘြားတို႔ၾကားတြင္ မတူသည့္ အယူအဆေတြ ရွိေကာင္းရွိမည္။ သို႔ေသာ္အေဖ ႏွင့္ ကၽြန္မတို႔ကေတာ့ မၽွမၽွတတဆိုသည့္ သေဘာတရားကို နားလည္ထားၾကသည္။ မည္သို႔ဆိုေစ ကၽြန္မ လက္ခံ ထားသည့္အခ်က္တစ္ခ်က္ကေတာ့ ယခုကဲ့သို႔ ကၽြန္မရပ္တည္ႏိုင္ျခင္းသည္ ယခင္ကလက္ဆင့္ကမ္းခဲ့သည့္ အေၾကာင္းတရားမ်ားေၾကာင့္ျဖစ္သည္ ဟုေတာ့ ဆိုခ်င္သည္။ ဘ၀လက္ဆင့္ကမ္းၿပိဳင္ပြဲကို ကၽြန္မမိဘမ်ားက သူတို႔နားလည္သလို လက္သင့္ခံခဲ့ၾကသည္။ ကၽြန္မအေဖ အပါအဝင္ အားလုံးေသာ အေဖမ်ား အေမမ်ားသည္ ထိုၿပိဳင္ပြဲ ကို ဝင္ႏႊဲခဲ့ၾကသူမ်ားျဖစ္သည္။ ကၽြန္မတို႔ မိဘမ်ားသည္ သူတို႔တြင္ရွိသမၽွအားလုံးကို ကၽြန္မအား လက္ဆင့္ကမ္း လိုက္ၾကသည္။ ကၽြန္မတို႔က ကမ္းေပးသည္ကိုလက္ခံၿပီး ေရွ႕ဆက္ေျပးရန္သာျဖစ္သည္။ လက္ဆင့္ကမ္းအေမြေပး သူကို ျပစ္တင္ေဝဖန္၍ မျဖစ္။ ကၽြန္မတို႔သည္ သူတို႔ထံမွ သင္ယူမႈ၊ ခ်စ္ခင္မႈ၊ နာက်ည္းမႈ၊ ႀကိဳးစားမႈဆိုသည့္ အေတြ႕ အႀကဳံေတြ အမ်ားႀကီး လက္ခံရရွိၿပီးၿပီဟုဆိုႏိုင္သည္။
ထိုအေတြ႕အႀကဳံမ်ားသည္ ကၽြန္မတို႔အတြက္ တန္ဘိုးမျဖတ္ႏိုင္ သည့္ အေတြ႕အႀကဳံမ်ားျဖစ္သည္။ ကၽြန္မတို႔တာဝန္က သူတို႔ လက္ဆင့္ကမ္းေပး လိုက္သမၽွကို ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္ တာမ်ားႏွင့္ေပါင္းစပ္ၿပီး အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ ထပ္မံႀကိဳးစားရန္ သာျဖစ္သည္။ ဘ၀ဆိုသည္မွာ မိဘမ်ားက သင့္ကိုေမြးထုတ္ေပး လိုက္စဥ္ကအတိုင္း သတ္မွတ္၍မရ။ ေျပာင္းလဲမႈေတြက အမ်ားႀကီးျဖစ္ေနၿပီ။ ထိုေျပာင္းလဲမႈအစဥ္တြင္ သင္ဘာေတြကို လိုက္လုပ္ႏိုင္ပါမည္နည္း။ ကိုယ့္ဘ၀တြင္ ဘယ္လို အတိုင္းအတာ အထိရေအာင္၊ ဘယ္လို အက်ိဳး ေတြရွိေအာင္၊ မည္သို႔ေသာစိတ္ကူးမ်ား၊ ႀကိဳးပမ္းမႈမ်ားႏွင့္ျဖည့္စြက္လုပ္ ကိုင္မည္ဆိုသည္ကေတာ့ မိမိတာဝန္သာျဖစ္သည္။ ကၽြန္မတို႔သည္ မိမိတို႔ေရွ႕တြင္ေစာင့္ေနသည့္ မ်ိဳးဆက္ကို ဘာေတြလက္ဆင့္ကမ္းၾကမည္နည္း။
Will I Marry Someone Like My Father? By Sonya Green ကိုဘာသာျပန္သည္။
Ref By - http://www.maukkha.org

0 comments to “အေဖ့လို ေယာက္်ား ”

Post a Comment