ဘုန္းဘုန္းေရ
တပည့္ေတာ္
နဲနဲ ထပ္ေဆြးေႏြးခ်င္ေသးတယ္။
ေမးခြန္း
နံပါတ္ (၂)ကို တခ်ိဳ ႔ကိုေမးၾကည့္ေတာ့ သူတို႔က အစီးခံရတဲ့သူက
ဘ၀င္စိတ္က်သြားတယ္လို႔ေျပာ တယ္။ ေနာက္ အိပ္ေငြ႔ခ်ခံရတဲ့သူနွင့္လည္း
တူတယ္လို႔ေျပာတယ္။ အဲဒါ ဘုန္းဘုန္း ေျဖေပးထားတဲ့ အေျဖ ႏွင့္ သေဘာတရားခ်င္းတူတယ္ လို႔
ေျပာလို႔ရလားဘုရား။
ဘုန္းဘုန္း
ရွင္းထားတာ ဖတ္ရင္းက တပည့္ေတာ္ ေျမဇင္းနည္းႏွင့္ တရားအားထုတ္တဲ့ကိစၥ ေခါင္းထဲ၀င္လာ
တယ္။ သူတို႔နည္း မွာ ေယာဂီေတြကို နတ္ျပည္၊ ငရဲျပည္ သြားၾကည့္ခိုင္းတယ္ဆိုတာမွာ
ဘယ္လိုပံုစံမ်ိဳး အဲဒီ ေယာဂီက သြားတာလဲဆိုတာ ေနာက္မွ တပည့္ေတာ္ကို စာေပႏွင့္
ကိုက္ျပေပးပါအံုးဘုရား။
(၂)
အေျဖ။ ။ ဘ၀င္စိတ္က်တယ္
ဆုိတာေတာ့စဥ္းစားရအုံးမယ္ကို၀ိ၊ ဘ၀င္စိတ္က်ေန ခ်ိန္မွာ လူတစ္ ေယာက္ရဲ႕စိတ္ဟာ လုံး၀မသိနုိင္ေတာ့ဘူးလို႔
သတ္မွတ္ၾကတယ္၊ ပုံမွန္လန္း ဆန္းေနခ်ိန္နဲ႔ ဘ၀င္ေဇာစိတ္
လုံး၀မက်ေသးခ်ိန္စပ္ၾကား အေျခအေန မွာ ျဖစ္နုိင္မယ္ လို႔ ခန္႔မွန္းမိတယ္၊
စာစကားနဲ႔ဆုိ ဟဒယ၀တၳဳရုပ္အား နည္းေနခ်ိန္လို႔ ဆုိရမလားပဲ၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ ဘ၀င္စိတ္က်သြားတယ္
ဆုိရင္ ဘာဆိုဘာမွ မသိနုိင္ ေတာ့ဘူး၊ အဲဒီဘ၀င္စိတ္မက်ခင္ေလးေရွ႕ နား
ေဇာစိတ္ေလးေတြ မွာ ျဖစ္နုိင္တယ္ လို႔ သုံးသပ္မိတယ္၊ အိပ္ေငြ႔ခ်ခံရသူ အေျခအေနကိုေတာ့
နားမလည္လို႔ မေဆြးေႏြးေတာ့ပါဘူး၊
ေျမဇင္းနည္းနဲ႔
တရားအားထုတ္ၿပီး နတ္ျပည္ ျဗဟၼာ့ျပည္ကိုသြားၾကတယ္ ဆုိတဲ့ကိစၥမွာ စာေပနဲ႔ ကိုက္ညီ နုိင္ပါတယ္၊
သူတို႔က ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကိုထားခဲ့ၿပီး စိတ္နဲ႔လွည့္လည္ေနတာ လို႔ လူေတြက ထင္ေနၾကတာ၊
တကယ္ဆို စိတ္က အာရုံတစ္ခု( အထူးသျဖင့္ ရူပါရုံတစ္မ်ိဳးမ်ိဳး)ကို လွမ္းညြတ္လိုက္တာလို႔
ဆိုနုိင္တယ္၊ စိတ္ကရူပါရုံဆီကို သြားတာမဟုတ္ဘူး၊ လွမ္းၿပီး
အာရုံျပဳလိုက္ တာသက္သက္ပဲ၊ ဘုရားရဟႏၱာမ်ားရဲ႕ အဘိဥာဥ္တန္ခုိးနဲ႔
လွမ္းၾကည့္တဲ့ပုံစံမ်ိဳးပဲ၊ ဒါေပမယ့္ အာရုံမရွိပဲ စိတ္က ညြတ္ကိုင္းလို႔ မရနုိင္ဘူး၊
တရား အားထုတ္ေနခ်ိန္မွာ စိတ္ကလဲသန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေန၊ သမာဓိကလဲ
အားေကာင္းေနေလေတာ့ ျမင္ခ်င္တယ္ လို႔ စိတ္က
ညြတ္ကို္င္းလိုက္တာနဲ႔ ပုံေဖာ္ၿပီးျမင္ၾကရတယ္ ေပါ့။
ဒီေနရာမွာ
ပုံေဖာ္ ဆုိတဲ့ စကားလုံးကုိ သတိထားေစခ်င္တယ္၊ တစ္ခ်ိဳ႕ေယာဂီေတြ တာ၀တိ ံသာက စူဠာမဏိ
ေစတီေတာ္ကို ဖူးရတယ္ တဲ့၊ ျမင္ဖူးတယ္ ဆုိတဲ့ ေယာဂီႏွစ္ေယာက္ကို တခ်ိန္စီ
ေမးၾကည့္ေတာ့ ျမင္ရတဲ့ အေနအထားခ်င္း မတူညီၾကျပန္ဘူး၊ ဒါဟာ ေရွးက
မျမင္ဖူးေသးတဲ့အရာတခုကို ပုံေဖာ္ၾကည့္တယ္၊ စိတ္နဲ႔ အာရုံျပဳၾကည့္တယ္ လို႔
ေျပာရမယ္၊ ဦးေႏွာက္ထဲမွာ ေရွးက မွတ္သားထားတဲ့သညာသိ ဆုိတာ မရွိေသးလို႔ပါ၊ ယခုေခတ္အေျခအေနနဲ႔ဆုိရင္ ကြန္ျပဴတာတခုမွာ
ေဆာ့၀ဲလ္အသစ္တခု install မေမာင္းရေသးဘူး ဆုိရင္ အစိမ္းသက္သက္ မမွတ္မိေသးသလိုေပါ့၊ အဲ.
မွတ္သားထားဖူးရင္ေတာ့ တခုခုအလုပ္လုပ္ေတာ့မယ္ ဆုိတာ နဲ႔ ကြန္ျပဴတာက သတိေပးေတာ့တာပဲ။
သူမွတ္မိေနတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာပဲ၊
သညာသိ
ဆုိတာလဲအတူတူပဲ၊ ဥပမာအေနနဲ႔.. ေမြးရာပါ မ်က္စိကန္းေနသူတစ္ေယာက္ဟာ ဆင္သတၱ၀ါ ဆုိတာ
မျမင္ဖူးေသးေတာ့ သူမ်ားေျပာစကားနဲ႔ ပုံေဖာ္ၿပီးသာ သိနုိင္တယ္၊
ဆင္ကိုျမင္ဖူးသူကေတာ့ ဆင္ ဆုိတဲ့စကား ၾကားလိုက္တာနဲ႔ မ်က္လုံးထဲမွာ
ဆင္ပုံစံႀကီးေပၚေနၿပီ။ ဒါဟာ ဦးေႏွာက္နဲ႔ ေရွးယခင္က သညာ သိအေနနဲ႔ memorized လုပ္ထားခဲ့ဖူး လို႔ ေပၚေန နုိင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။
နံပါတ္
(၃) ေမးခြန္းႏွင့္ပတ္သက္ျပီး တပည့္ေတာ္ အခုၾကံဳရတဲ့ တစ္ေယာက္ကို ေမးၾကည့္တာမွာေတာ့
သူက လံုး၀ Unconscious ျဖစ္သြားတာမ်ိဳး မဟုတ္ပဲ sub conscious
ပံုစံျဖစ္ေနတာေတြ႔ရတယ္။ သူ႔ကို၀င္ပူးျပီး ေျပာေနတာေတြကို အခ်ိဳ ႔ကို သူသိေနတယ္။
ေနာက္ သူ႔ကို ၀င္စီးတဲ့သူႏွင့္ပါလာတဲ့ တျခားသူေတြကိုပါ သူက ျမင္ေနရတယ္လို႔
ေျပာတယ္။ (အဲဒီအေပၚမွာ တပည့္ေတာ္က သံသယျဖစ္ေနတယ္။)
(၃)အေျဖ။
။ ဒါကလဲ ၀င္စီးမယ့္တေစၦသူရဲ ရဲ႕ လႊမ္းမိုးခ်ဳပ္ကို္င္နုိင္မႈနဲ႔
၀င္ပူးခံရမယ့္သူရဲ႕ စိတ္ခံစားခ်က္ အေျခအေနေပၚမွာ မူတည္လိမ့္မယ္၊ ဥပမာအေနနဲ႔.
ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့ movie တခုကိုၾကည့္ေနတာ ခ်င္းအတူတူ တခ်ိဳ႕က တကယ္ပဲ
mood၀င္ၿပီးခံစားေနေလေတာ့တကယ္ထိတ္လန္႔ေၾကာက္ရြ႕ံေနၾကတယ္၊ တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့
ေပါ့ေပါ့ပါးပါ့း စားရင္းေသာက္ရင္း ရယ္လိုက္ေမာလိုက္ၾကည့္ေနနိုင္ၾကတယ္၊ အဲဒီသေဘာ အတုိင္း
၀င္စီးခံရမယ့္သူရဲ႕ လက္ခံျခင္းစိတ္အေျခအေနေပၚမူတည္ၿပီး Unconscious/ Subconscious
ႏွစ္မ်ိဳးလုံး ျဖစ္နုိင္မယ္ လို႔ ထင္မိတယ္။
ေနာက္တခ်က္
သူ႔ကို၀င္စီးတဲ့သူနဲ႔ပါလာတဲ့တျခားသူေတြကိုပါ သူကျမင္ေနရတယ္ ဆုိတာလဲ မိမိေမးဖူး သေလာက္
သူတုိ႔လဲ ျမင္ရပါတယ္ တဲ့။ စိတ္ခ်င္းဆက္သြယ္ေနျခင္း၊ စကားအျပန္အလွန္ေျပာျခင္း၊
ရုပ္ရည္ ေခ်ာေမာတာ၊ လွပတာ၊ ရုပ္ဆုိးတာ စတာေတြလဲ ျမင္ရပါသတဲ့။
နံပါတ္
(၄) ေမးခြန္းမွာ body temperature က တပည့္ေတာ္ သူ႔ကို ၀င္ပူးေနတဲ့အခ်ိန္မွာ
လက္ဖ၀ါးေတြကို ကိုင္ၾကည့္ေတာ့ ပံုမွန္အတိုင္း ေႏြးေနတယ္ဘုရား။ မ်က္လံုးေတြကိုေတာ့ ပူးေနစဥ္တစ္ေလွ်ာက္လံုးမွာ
မွိတ္ထားတယ္။ (လက္ေတြပံုမွန္ အတိုင္းေႏြးေနတာအေပၚမွာ တပည့္ေတာ္
သံသယျဖစ္မိလို႔ဘုရား)
(၄)အေျဖ။
။ လူတစ္ေယာက္ေသဆုံးသြားၿပီဆိုရင္ ေဆးပညာအရ အနည္းဆုံး(၂)နာရီ ေလာက္ၾကာမွ
ခႏၶာကိုယ္ႀကီးေတာင့္ တင္းေအးစက္သြားတယ္ လို႔ သိရတယ္၊ ၂ နာရီအတြင္းေပ်ာ့ေပ်ာင္းေနဆဲ၊
ေႏြးေနဆဲမို႔၊ ေရခ်ိဳးေပးတာ၊ အ၀တ္အစား လဲလွယ္ေပးတာ လုပ္နုိင္ၾကေသးတယ္၊
အခ်ိန္ၾကာသြားေတာ့မွ ေတာင့္တင္း ေအးစက္သြားတာ ထုံးစံပါ၊
ဗုဒၶစာေပသေဘာ တရားအရ
စုတိစိတ္ခ်ဳပ္တာနဲ႔ကမၼဇရုပ္ လဲ ခ်ဳပ္သြားၿပီ၊ သို႔ေသာ္ အခ်ိန္အတုိင္းအတာတခုအထိ
အာဟာရဇရုပ္ေ တြ၊ ဥတုဇရုပ္ေတြ မခ်ဳပ္ေသးဘူး၊ အလုပ္လုပ္ေန ေသးတယ္၊ ဒါေၾကာင့္
ခႏၶာကိုယ္မွာ အေႏြးဓာတ္ရွိေနေသးတယ္၊ အဲ ေစာေစာကလို ၂နာရီေနာက္ပိုင္း ဆိုရင္ေတာ့
ရုပ္အားလုံး ေသဆုံးသြားတယ္၊ ေအးစက္ေတာင့္တင္းသြားတယ္ေပါ့၊
အဲဒီေတာ့.. အခုသူရဲ၀င္စီးခံရသူမွာ လက္ကအေႏြးဓာတ္ရွိေနေသးတာ မထူးဆန္းပါဘူး၊ သူ႔မွာ အသက္လဲ မေသေသး ဘူး၊ ေစာေစာက ရုပ္ေတြအားလုံး ပုံမွန္အလုပ္လုပ္ေန ေသးတယ္၊ စကၠန္႔ပိုင္းေလးအတြင္းနဲ႔ ေအးစက္ေနရမယ္ဆုိတာ လုံး၀မျဖစ္ နုိင္ေသးဘူး လို႔ ဆုိရပါမယ္၊ အဲဒီအတြက္ သံသယျဖစ္စရာမလိုပါဘူး။
နံပါတ္
(၅) ေမးခြန္းက တပည့္ေတာ္ၾကံဳလိုက္ရတဲ့ တစ္ေယာက္ကေတာ့ ေရေတာင္းေသာက္သြားလို႔ဘုရား။
အဲဒါ ေမးၾကည့္တာ။
(၅)
အေျဖ။ အင္း .. ဒါလဲ ျဖစ္နုိင္ပါတယ္၊ တကယ္၀ဋ္ေၾကြးပါလာတဲ့သူေတြက ပါးစပ္ထဲ
ေရေတြေလာင္း ထည့္ေပးတာေတာင္ လုံး၀ေရေတြမ၀င္ပဲ ေရငတ္တဲ့ဒဏ္ကို
ခံၾကရတဲ့နာနာဘာ၀ေတြရွိခဲ့ၾကတာပဲ၊ ယခုလဲရွိ ဆဲ၊ ေနာင္လဲ ရွိေနၾကအုံးမွာ၊ “ဘယ္သူမျပဳ
မိမိမႈ” ပဲေပါ့။
နံပါတ္
(၈) ေမးခြန္းက တပည့္ေတာ္ အခုၾကံဳခဲ့တဲ့တစ္ေယာက္က မ၀င္ခင္မွာ ထိုင္ရ႔က္ေန အေရွ ႔ကို
ေမွာက္ ခ်သြားျပီး ျပန္မတ္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ၀င္သြားျပီ။ ေနာက္ျပန္ထြက္ေတာ့က်ေတာ့
တစ္ေလွ်ာက္လံုး မ်က္လံုး ေတြမွိတ္ျပီး ငိုေနရာကေန မ်က္လံုးေတြကို ပြတ္လိုက္ျပီး
ဖြင့္လိုက္ေတာ့ မူလလူျဖစ္သြားတယ္။ အဲဒါကို လည္း သံသယ၀င္မိတယ္။
(၈)
အေျဖ။ ။ မိမိႀကဳံခဲ့ဖူးတဲ့ လူလဲအတူတူပဲမို႔ ျဖစ္နုိင္မွာပါ၊ အဲ.. တကယ္၀င္ပူးတာလား
မပူး၀င္ပါဘဲ ဟန္ေဆာင္လုပ္ေနတာလား ဆုိတဲ့သံသယကိုေတာ့ ကိုယ့္ဘာသာ
ဆုံးျဖတ္ၾကည့္ေပေတာ့..
နံပါတ္
(၉) ေမးခြန္းမွာ တပည့္ေတာ္ႏွင့္ တျခားလူေတြ ျဖစ္စဥ္တေလွ်ာက္လံုးမွာ
ၾကက္သီးေတာက္ေလွ်ာက္ ထေနတယ္ဘုရား။ အဲ တစ္ေယာက္ကေတာ့ သူဘာမွ မျဖစ္ဘူးလို႔ေျပာတယ္။
ေနာက္ သူက အခု၀င္ပူး တဲ့ကိစၥကိုလည္း ၁၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္း မယံုၾကည္ ဘူးလို႔ေျပာတယ္။
အဲဒီမွာ ဘာသတိထားမိလဲဆိုေတာ့ ယံုတဲ့သူ ေတြအကုန္လံုးက ၾကက္သီးထျပီး မယံုတဲ့သူက
ဘာမွမျဖစ္ ဘူးဆိုတာ ထူးျခားေနတယ္။
(၉)
အေျဖ။ ။ ၾကက္သီးေမြးညွင္းထျခင္း၊ မထျခင္းကေတာ့ လူတုိင္းျဖစ္ရမယ္လို႔
သတ္မွတ္ခ်က္မရွိဘူး၊ အရင္အေျဖမွာလဲ ပါၿပီးသားပါ၊ မိမိလဲ အရင္ကသိပ္အယုံအၾကည္မရွိခဲ့ဘူး၊ကိုယ္တုိင္မႀကဳံေတြ႔ခင္ကေပါ့၊
အဲ တကယ္ႀကဳံျပန္ေတာ့လည္း မယုံေသး လုိ႔လား၊(ဒါမွမဟုတ္)ေၾကာက္ရေကာင္းမွန္းမသိလို႔လား
မေျပာတတ္၊ ၾကက္သီးေမြးညွင္း လုံး၀မထခဲ့ဘူး၊ အဲဒါက စိတ္ဓာတ္ ခံနုိင္ရည္ရွိမႈနဲ႔
သက္ဆုိင္လိမ့္မယ္၊
သာဓကအေနနဲ႔
ၾကည့္ေလ. ငါးရာ့ငါးဆယ္ ဇာတ္ေတာ္ေတြထဲမွာ ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့ အရုပ္ဆုိးဆုိး ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း
ဘီလူသူရဲႀကီးေတြကို ျမင္ရေတာ့ သာမာန္လူေတြက ေၾကာက္လန္႔ထြက္ေျပးၾက ေပမယ့္
ဘုရားအေလာင္းေတာ္တုိ႔က်ေတာ့ သူေသကိုယ္ေသ ခ်သင့္ရင္ ခ်မယ္ ဆိုၿပီး တုိက္ခဲ့တာပဲ၊ ဒါဆုိ
သူက ဘုရားအေလာင္းေတာ္မို႔လို႔ပါ လို႔ ဆင္ေျခေပးစရာရွိတယ္၊ တကယ္ေတာ့သူလဲ အဲဒီအခ်ိန္က
သာမာန္ ပုထုဇဥ္လူသားတစ္ဦးပဲ ရွိေသးတာပါ၊ ဒါေပမယ့္လုံး၀ ၾကက္သီးေမြးညွင္းမထခဲ့ဘူး၊
မေၾကာက္ရြံ႕ခဲ့ဘူး၊ လူခ်င္းတူေသာ္လည္း ရဲရင့္တဲ့စိတ္ဓာတ္ခ်င္း၊
ေၾကာက္စိတ္ဓာတ္ခံအားနည္းျခင္း၊ မနည္းျခင္းနဲ႔ သက္ဆုိင္ ပါလိမ့္မယ္။
ဘုန္းဘုန္းေရ
တပည့္ေတာ္ေမးခြန္းေတြကို
ေသေသခ်ာခ်ာ ျပန္ျပီး ေျဖၾကားေပးတာကို ေက်းဇူးအထူးတင္ပါတယ္ဘုရား။ ဒီေလာက္ဆို
တပည့္ေတာ္ ပို႔စ္ေရးရဲပါျပီ။ပထမေရးဖို႔ကို ေတာ္ၾကာ မျဖစ္ႏိုင္တာၾကီးေရးတယ္လို႔
ေျပာၾကမွာ စိုးလို႔ဘုရား။အခုေလာက္ ဆို ေရးဖို႔ အတြက္ အေထာက္အထားေတာ္ေတာ္ေလး
ခိုင္လံုသြားပါျပီဘုရား။
တပည့္ေတာ္
ေရးျပီး tag လိုက္ပါ့မယ္ဘုရား။
ရိုေသစြာျဖင့္
ကို၀ိ
စာၾကြင္း။ ။ ပထမပိုင္းႏွင့္
ဒုတိယပိုင္းကို ဆက္စပ္ဖတ္ရႈမွသာ အေျဖအားလုံးကုိ ၿခဳံငုံသုံးသပ္ကာ ျပည့္ျပည့္စုံစုံ
နားလည္နိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္၊ ပထမပုိင္းအေမးအေျဖမ်ားကိုဒီေနရာမွာ ဖတ္ရႈနိုင္ပါတယ္။
ဒီအေမးအေျဖမ်ားအၿပီးမွာေတာ့
ကို၀ိဆီက “ကူညီေပးပါလို႔ ဆုိလာၾကသူမ်ား” ဆုိတဲ့ သူရဲတေစၦ၀င္ပူးခံရၿပီး ကြ်တ္ခ်င္လို႔
အကူအညီေတာင္းတာကို ႀကဳံခဲ့ရတဲ့ တုိက်ိဳၿမိဳ႕က ဂ်ပန္လူမ်ိဳးမိသားစုတစ္စုရဲ႕ ႏွစ္ေပါင္းငါး
ဆယ္ေက်ာ္ကာလပတ္လုံး နာနာဘာ၀ပရေလာကသားအျဖစ္က်င္လည္ခဲ့ရသည္မ်ားကို ေရးသားထားေသာ၊ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာရဟန္းသံဃာမ်ား
ႏွင့္ မဟာယာနဂ်ပန္ဘုန္းႀကီးတုိ႔၏ ဘုန္းကံပါရမီခ်င္း၊ အရည္အခ်င္း အက်င့္စာရိတၱ၊ သီလသမာဓိ၊ပညာဂုဏ္တုိ႔
ကြာျခားၾကပုံ၊ ပရေလာက၀ိဥာဥ္သားတုိ႔အတြက္မည္မွ်အထိအက်ိဳးေက်းဇူးခံစားရပုံတုိ႔ကိုကိုယ္ေတြ႔ျဖစ္ရပ္အျဖစ္
ေဖာ္ျပထားေသာ ေဆာင္းပါးေကာင္းေလး တပုဒ္ေပၚ ထြက္လာတယ္၊
တစ္ခုခုလုပ္မယ္ဆုိတုိင္း အရာရာမွာ
ေစ့စပ္ေသခ်ာစြာေတြးေခၚတတ္တဲ့ သူ႔စိတ္ကူးေလး မ်ားကို နမူနာယူစရာမ်ားအျဖစ္ မွတ္တမ္းတင္မိပါတယ္၊
အခုလို ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ေတြးေခၚၿပီး စာေရးသူကို ေမးခဲ့လို႔လဲ ျပည့္စုံတဲ့ ဒီလိုအေျဖမ်ိဳးကို
ေျဖျဖစ္ သြားတာပါ၊ ေမးတတ္တဲ့ကို၀ိကို ဒီေနရာကေန ေက်းဇူး တင္စကား ေျပာၾကားလိုက္ပါတယ္။