၁၉၈၈ ရဲ့ ရက္တစ္ရက္မွာေပါ့။ ကြ်န္မတို႔ရဲ့ လမ္းထိပ္မွာ စင္ကေလးခ်ျပီး ဦးဇာဂနာက တရားတက္ေဟာတာကို ပထမဆံုးအၾကိမ္အျဖစ္ နားေထာင္ခြင့္ရပါတယ္။ ေျပာသြားတဲ့အထဲမွာ မွတ္မွတ္ရရ ႏိုင္ငံျခားရပ္ျခားက ၈ ႏွစ္သမီးေလး တစ္ေယာက္အေၾကာင္းပါ။ ကေလးမေလးက ေန႔စဥ္ သူ႔အဖြားရွိတဲ့ တျခားရပ္ကြက္ကို စက္ဘီးနဲ႔ သြားေလ့ရွိပါတယ္တဲ့။ တစ္ေန႔ေတာ့ စက္ဘီးသြားတဲ့ လမ္းကိုျပင္ေနလို႔ စက္ဘီးစီးလို႔မရေတာ့ပဲ မသြားရပါဘူး။ ဒီလိုေစာင့္ရင္း ေစာင့္ရင္း ၾကာသြားတဲ့အခါ ျမိဳ႔ေတာ္၀န္ထံကို စာပို႔ပါတယ္။ သမီး အဖြားထံကို မသြားရတာ ရက္ၾကာေနပါျပီ။ ဘာေၾကာင့္ဒီေလာက္ၾကာေနတာလဲလို႔ သိလိုပါတယ္တဲ့။ ျမိဳ႔ေတာ္၀န္က ၈ ႏွစ္သမီးေလးကို သူ႔ရုံးခန္းကို ဖိတ္ေခၚပါတယ္။ ဘာေတြေၾကာင့္ လမ္းျပင္ေနတာ မျပီးႏိုင္ျဖစ္ေနတဲ့အေၾကာင္း၊ သမီးေလး အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ရတဲ့အတြက္ စိတ္မေကာင္းပါေၾကာင္း ေျပာျပပါတယ္တဲ့။ အ႔ံၾသစရာၾကီးေနာ္။
ဦးဇာဂနာေပးသြားတဲ့အိပ္မက္ကို ၂၀၁၃ အထိ ဆက္မက္ေနရတုန္းပါပဲ။ ဘယ္ေတာ့မ်ားမွ အိပ္မက္ေတြအေကာင္အထည္ေပၚမွာပါလိမ့္။
လမ္းေဖာက္တဲ့၊ လမ္းျပဳျပင္တဲ့လုပ္ငန္းမ်ားဆိုတာ တကယ္ေတာ့ အမ်ားပိုင္၊ အမ်ားဆိုင္လုပ္ငန္းေတြပါ။ လမ္းဆိုတဲ့အတိုင္း လမ္းသြား၊ လမ္းလာမ်ားရဲ့ အက်ဳိးစီးပြားကသာ ေနာက္ဆံုးပန္းတိုင္ပါ။ လမ္းေဖာက္ကတည္းကိုက သြားလမ္းသာ၊ လာလမ္းေျဖာင့္ဖို႔ မဟုတ္ဘူးဆိုရင္ ဘာေၾကာင့္အခ်ိန္ကုန္ခံ၊ အပင္ပန္းခံမလဲ။ ျမက္ရုိင္းေတာထဲမွာ ေက်းလက္ေဒသလိုပဲ ဓါးရွည္တစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ ခုတ္ထြင္ရင္းသြားၾကရုံေပါ့။
ျပီးခဲ့တာေတြျပန္မေျပာေၾကးဆိုလို႔ ေရြးေကာက္ပြဲမတိုင္မီ လမ္းတစ္ျခမ္းခင္းခဲ့တာေတြ၊ ျမိဳ႔ေတာ္၀န္ေဟာင္းရဲ့ ပိုင္ဆိုင္မွဳ မေၾကျငာႏုိင္တာေတြ၊ ေနာက္ဆံုးဘတ္ဂ်က္ကို ျမိဳ႔ေတာ္၀န္အသစ္လက္ထဲ မူးေစ့၊ ပဲေစ့သာခ်န္ထားခဲ့တာေတြကို အမ်ားေျပာတဲ့ ေကာလဟလအျဖစ္သာထားၾကပါစို႔ရဲ့။
ျမိဳ႔ေတာ္၀န္သစ္ၾကီးလက္ထက္မွာ ျမိဳ႔ေတာ္ကို အမွဳိက္ပံုကျပန္ေကာက္ျပဳျပင္ဖို႔ လံုးပမ္းရတယ္ဆိုတာကိုေတာ့ အေသအခ်ာသိထားပါတယ္။ ဖုန္သုတ္ သနပ္ခါးလူးရုံေလာက္နဲ႔ ရုပ္ထြက္မယ့္အဆင့္မွ မဟုတ္ေတာ့တာပဲ။ ျဖစ္ခ်င္တာကလည္း စကၤာပူလိုဆိုလား။
ျမိဳ႔ေတာ္၀န္ၾကီးဟာ လူေရွ႔ထြက္ မ်က္ႏွာျပျပေနတဲ့ ဟုိလူၾကီးလိုမဟုတ္ပဲ ေန႔တဓူ၀ ကားတစ္စီးနဲ႔ လမ္းမေပၚမွာ အပင္ပန္းခံ ကိုယ္တိုင္လိုက္လံစစ္ေဆးတယ္လို႔ အတြင္းသိမ်ားက ဆိုၾကပါတယ္။ ေျမာက္ဥကၠလာလမ္းမၾကီး၊ သံသုမာလမ္းမၾကီး၊ ေ၀ဇယႏၱာလမ္းမၾကီးအပါအ၀င္ အၾကီးစားျပင္ဆင္ေရးၾကီးမ်ားကို ေန႔ညမအားေဆာင္ရြက္ေပးတာ ေက်းဇူးပါ။ ေမးစရာရွိတာက ဒီလမ္းေတြကို ကြန္ကရစ္ေတြခ်ည္း ခင္းခဲ့တာ ကတၱရာရွားပါးတာလည္း တစ္ေၾကာင္းေပါ့ေလ။ ကတၱရာခိုးေရာင္းသူကို ဘိန္းျဖဴေမွာင္ခိုမွဳနဲ႔ တန္းတူအေရးယူမယ္ဆိုတာကိုး။ ျမိဳ႔ေတာ္၀န္ၾကီးကလည္း ဘိလပ္ေျမစက္ၾကီးပိုင္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ခင္းခဲ့တဲ့ ကြန္ကရစ္မ်ားရဲ့ ဘိလပ္ေျမတင္ဒါကန္ထရုိက္ကို ဘယ္သူမ်ား ဘယ္လိုမ်ား ေပးသြင္းေနပါသလဲ။ ဒါေတြရဲ့ အရည္အေသြးနဲ႔ စံခ်ိန္ကို မွတ္ေက်ာက္အတင္ခံ၀န္႔ပါသလား။ အခြန္ထမ္းျမိဳ႔သားမ်ားကို ခ်ျပဖို႔ ျမိဳ႔ေတာ္၀န္ၾကီးမွာ တာ၀န္ရွိပါတယ္။ ပြင့္လင္းျမင္သာမွဳဆိုတာ ယံုၾကည္မွဳအတြက္ အေရးၾကီးဆံုးလိုအပ္ခ်က္ျဖစ္တာမို႔ ေခတ္အဆက္ဆက္ မရွိခဲ့ေပမယ့္ အခုေတာ့ ရွိသင့္ရွိထိုက္တယ္ဆိုတာ လူထုအေနနဲ႔ အခါခါေသဖူးလို႔ ပ်ဥ္ဖိုးနားလည္လာၾကပါျပီ။
ဒုတိယေမးခြန္းကေတာ့ ယခင္ေရၾကီးေရ၀ပ္တဲ့ သိမ္ျဖဴလမ္းနဲ႔ ေ၀ဇယႏၱာလမ္းကို ၂ ႏွစ္အတြင္းမွာ အၾကီးအက်ယ္ ျမွင့္တင္ျပဳျပင္ျပီးတဲ့ေနာက္ ဒီေန႔ရန္ကုန္ျမိဳ႔ရဲ့ လက္ရွိအေျခအေနကေတာ့ ဓါတ္ပံုပါအတိုင္းပါပဲ။ ဒါဟာ တစ္ေနရာထဲမဟုတ္ပဲ ေနရာအႏွံ႔ျဖစ္ေနတာမို႔ ဘာေၾကာင့္၊ ဘယ္လို၊ ဘယ္ပံုေျဖရွင္းပါမလဲ။
ေရွးေရွးကလုပ္သမွ်ကို ေနာက္လူအေပၚဖိေထာင္းရာက်မွာစိုးလို႔ ျမိဳ႔ေတာ္၀န္အေျပာင္းအလဲ ေနာက္ပိုင္းကိုသာ ေထာက္ျပပါရေစ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္လမ္းမၾကီးမွာ ပလက္ေဖာင္းမ်ားကို ပထမအၾကိမ္ျပဳျပင္ပါတယ္။ နတ္လူသာဓုေခၚတဲ့လုပ္ငန္းပါ။ အႏွစ္ႏွစ္အလလ ကေခ်ာ္ကခြ်တ္မ်ားပေပ်ာက္ျပီး ေခ်ာေမြ႔ေနတာမို႔ လမ္းေလွ်ာက္သြားရတာကိုက အရသာတစ္ခုလိုပါ။ ညေနတိုင္းလမ္းေလွ်ာက္ထြက္တတ္တဲ့ ကြ်န္မတို႔မိသားစုအတြက္ စည္းစိမ္တစ္မ်ဳိးပါပဲ။ ျမိဳ႔ေတာ္၀န္သစ္ၾကီးကို ေက်းဇူးတင္စြာနဲ႔ ေမတၱာပို႔သခဲ့ပါတယ္။ အေနာ္ရထာလမ္းမေပၚက သစ္ခြဟိုတယ္ရဲ့ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ျမသိန္းတန္ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေရွ႔ ပလက္ေဖာင္းဆိုရင္ ေက်ာက္ျပားေတြခင္းလို႔ ၀င္း၀င္းထေနလိုက္တာ။ အလွဴရွင္ဟာ သစ္ခြဟိုတယ္ပိုင္ရွင္လို႔ ေျပာၾကပါတယ္။ လူအမ်ားသြားလာတဲ့လမ္း၊ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေရွ႔ကလမ္းကို သဒၵါထက္သန္စြာလွဴဒါန္းသူကို သာဓုအၾကိမ္ၾကိမ္ေခၚမိပါရဲ့။
သိပ္ေတာ့မၾကာပါဘူး။ လပိုင္းအတြင္းမွာပဲ လုပ္ထားသမွ်ကို ထုရုိက္ဖဲ့ခ်ဳိးလို႔ ေျမတူးစက္ေတြနဲ႔ေတာင္ တူးေကာ္ၾကပါေလေရာ။ ဘယ္လိုမ်ားျဖစ္ရျပန္ပါလိမ့္လို႔ စံုစမ္းၾကည့္ေတာ့ ကားရပ္ဖို႔ေနရာလုပ္ေပးမလို႔ပါတဲ့။ လမ္းမေပၚရပ္ထားၾကတဲ့အခါ လမ္းပိတ္ဆို႔မွဳေတြ အျဖစ္မ်ားတာေပါ့ေလ။ ဒါဆိုရင္လည္း အစကတည္းက အစီအစဥ္တက် ထည့္သြင္းစဥ္းစားလုပ္ကိုင္ၾကရင္ မေကာင္းပါလား။ ကားဆိုတာ မေန႔တစ္ေန႔ကမွ ေပၚလာတဲ့ေနာက္ဆံုးေပၚပစၥည္းမွ မဟုတ္တာပဲ။ ခဏခဏကုန္ရတဲ့ေငြေတြဆိုတာ ၾကြက္တြင္းထဲကႏွဳိက္ယူလို႔ ရတာလည္း မဟုတ္။ က်ဳိးေၾကာင္းျပည့္စံုေအာင္ မတြက္တတ္တာလား၊ မတြက္ခ်င္တာလား။ ဒါမွမဟုတ္ စီမံကိန္းမ်ားေလ အိတ္ထဲ၀င္ေလလို႔မ်ား သေဘာထားၾကေလေရာ့သလား။ မေျပးေသာ္လည္း ကံရာရွိျပီေလ။ ဒီထက္ဆိုးတာက အလွဴရွင္မ်ား အားရ၀မ္းသာလွဴဒါန္းထားတဲ့ ျမသိန္းတန္ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေရွ႔က ေက်ာက္ျပားမ်ားကို ထုရုိက္ေျချပီး ကြန္ကရစ္နဲ႔ အစားထိုးလိုက္ျခင္းပါပဲ။ အလွဴရွင္ကိုယ္စား ႏွေျမာတသ သံုးၾကိမ္ရြတ္ဆိုေနရုံမွတစ္ပါး အျခားမရွိပါ။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္လမ္းမ ပလက္ေဖာင္းမ်ားကို တစ္ေပေက်ာ္အျမင့္အထိ ျမွင့္တင္ျပီး လမ္းထိပ္ပိုင္းမွာ နိမ့္ေလွ်ာေလးေတြလုပ္ေပးထားပါတယ္။ လုပ္ခါစမွာ ေခ်ာက်ိက်ိျဖစ္ေနလို႔ ျပန္ဖ်က္ျပီး ဆင္ေျခေလွ်ာေတြမွာ ေျခေခ်ာ္မလဲရေလေအာင္ ျပန္ျပင္ပါတယ္။ ေနာက္သစ္သားတန္းေတြထည့္ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ျပန္ျဖဳတ္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ေခါက္ဖ်က္ျပီးျပန္ျပင္ပါတယ္။ အမွားဆိုတာ အမွန္အတြက္ေျခလွမ္းေတြလို႔ဆိုၾကေပမယ့္ ေျခလွမ္းေတြမ်ားလြန္းေတာ့လည္း ပန္းတိုင္နဲ႔ေ၀းေနသလားပါပဲ။
လမ္းကိုအသံုးျပဳသူမ်ားမွာ အသက္အရြယ္မေရြးပါ၀င္တာေၾကာင့္ ေျခေထာက္မသန္မာတဲ့ သက္ၾကီးရြယ္အုိမ်ား၊ မသန္စြမ္းသူမ်ားနဲ႔ ကေလးမ်ားအတြက္ ထည့္သြင္းစဥ္းစားေပးထားျခင္းမရွိတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ လမ္းထိပ္ဆင္ေျခေလွ်ာကတက္ရင္ ျပသနာမရွိေပမယ့္ လမ္းလယ္ကအတက္အဆင္းလုပ္တဲ့အခါ အေတာ္ကို ကသိကေအာက္ႏိုင္လွပါတယ္။ ျပီးျပည့္စံုေအာင္ေကာင္းမြန္တဲ့ စီမံကိန္းဆိုတာ ကမၻာေပၚမွာ မရွိေပမယ့္လည္း ဒီလိုအေသးအဖြဲအခ်က္အလက္ေလးမ်ားကို လ်စ္လ်ဴရွဳျခင္းအားျဖင့္ လုပ္ငန္းတစ္ခုလံုး အရာမထင္ျဖစ္တတ္တာကို သတိျပဳေစလိုပါတယ္။
အခုလတ္တေလာမွာလည္း ျမိဳ႔လည္ေခါင္က ပန္းဆိုးတန္းလမ္းမရဲ့ ပလက္ေဖာင္းမ်ားကို ေျမလွန္တူးေဖာ္ထားျပန္တာမို႔ လမ္းဘယ္လိုေလွ်ာက္ရမယ္မွန္းကို မသိပါဘူး။ ကားလမ္းကလည္း နဂိုကမွ ကားတစ္စီးစာထက္မပိုေအာင္ က်ဥ္းေျမာင္းေနျပီး ကားလမ္းမေပၚဆင္းေလွ်ာက္ရတာ အႏၱရာယ္မ်ားလွပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခားသားေတြ အ၀င္အထြက္မ်ားလွတဲ့ ဟိုတယ္ကလည္း ရွိေနျပန္တာမို႔ သူတို႔ေတြရဲ့အျမင္မွာ အေတာ္ကိုရုပ္ဆိုးပန္းဆိုးႏိုင္မွာပဲလို႔ မဆီမဆိုင္ေတြးပူေနမိပါတယ္။ သည္းသည္းမဲမဲရြာေနတဲ့မိုးေအာက္မွာ ရႊ႔ံဗြက္ေတြထေနျပီး ဒီအေျခအေနမ်ဳိးမွာ ျပဳျပင္မယ့္ ပလက္ေဖာင္းရဲ့ ၾက႔ံခိုင္မွဳနဲ႔ တာရွည္ခံမွဳတို႔ကိုလည္း ေမးခြန္းထုတ္စရာပါ။ တကယ္လို႔မ်ား ကိုယ္ပိုင္ေငြနဲ႔သာဆိုရင္ ဒီလိုအခ်ိန္မွာ လုပ္ျဖစ္ပါ့မလား၊ လုပ္သင့္ပါ့မလား။
မ႑ပ္တိုင္တက္ျပရရင္ ကိုယ့္အိမ္ေရွ႔ကလမ္းကို ကိုယ္ထူကိုယ္ထ အိမ္နီးခ်င္းမ်ား စုေပါင္းေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကတာပါ။ ရပ္ကြက္လူၾကီးကိုယ္တိုင္ စနစ္တက်ၾကီးၾကပ္ခဲ့တာမို႔ ကတၱရာခင္းလမ္းဟာ ၁၀ ႏွစ္ၾကာေပမယ့္လည္း မပ်က္မစီးရွိဆဲပါ။ ထိန္းသိမ္းပံ႔ပိုးရတာလည္း နည္းပါးပါတယ္။ ရန္ကုန္ျမိဳ႔သူ ျမိဳ႔သားေတြအေနနဲ႔ ကိုယ္ထူကိုယ္ထလမ္းနဲ႔ ကင္းႏုိင္သူရွားလိမ့္မယ္ထင္ပါတယ္။ သပ္ရပ္ေကာင္းမြန္တဲ့လမ္းကိုၾကည့္ျပီး လမ္းအတြင္းမွာေနထိုင္ၾကသူမ်ားရဲ့ အဆင့္အတန္းကို လမ္းကျပဆိုေနတာလည္း မၾကာခဏၾကံဳရပါတယ္။ စာရြက္ေပၚမွာ စည္ပင္သာယာပိုင္နက္လို႔ ေခါင္းစဥ္တပ္ေပမယ့္ ဒါဟာ အမ်ားပိုင္ပါ။ အမ်ားဆိုင္ပါ။ အမ်ားအတြက္ ေရွးရွဳ ဂရုျပဳဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။
မိုးတြင္းမွာေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း ဘတ္စကားမွတ္တိုင္ေနရာမ်ားမွာ လမ္းေတြအမ်ားဆံုးပ်က္စီးတတ္ပါတယ္။ အုတ္၊ သဲ၊ ေက်ာက္နဲ႔ ကုန္တင္ကားမ်ား ျဖတ္သန္းသြားလာမွဳမ်ားတဲ့ေနရာေတြမွာလည္း ခ်ဳိင့္ခြက္ေတြျပည့္ေနတတ္ပါတယ္။ ဒါေတြကို ျပဳျပင္ဖို႔အတြက္ဆို ကတၱရာကိုသာျပန္လည္အသံုးျပဳရတာမို႔ ကုန္က်စားရိတ္လည္း မ်ားျပားပါတယ္။ မိုးသည္းသည္းထဲမွာ အေပၚယံဖာေထးလိုက္တဲ့ ကတၱရာပါးပါးဟာ တစ္ပတ္ေတာင္မခံတတ္ပါဘူး။ ျပန္ပ်က္ ျပန္ဖာနဲ႔ ပ်က္အစဥ္ျပင္ခဏကို သရုပ္ျပၾကတာ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္းပါ။ ဘယ္အခါမ်ားမွ ဒီအေလ့ကို ျပဳျပင္မယ္ေတာ့ မသိပါဘူး။ ကပ္ေစးနဲတတ္သူမို႔ လမ္းမေပၚမွာဖြာထြက္ေနတဲ့ ကတၱရာေပေနဆဲေက်ာက္စရစ္ခဲေတြကို ျမင္ရတိုင္း ငါတို႔ပိုက္ဆံေတြလို႔ ႏွေျမာေနမိပါတယ္။ မကုန္သင့္တာ မကုန္ရေလေအာင္ သံုးစြဲဖို႔ ျမိဳ႔ေတာ္စည္ပင္သာယာရဲ့ အက်င့္ေဟာင္းေတြကို ျပင္သင့္ေနပါျပီ။
လမ္းျပင္တဲ့အခါမ်ားမွာလည္း ရုံးတက္၊ရုံးဆင္း ကားရွဴပ္ခ်ိန္မွာမွ ဆိုင္းဘုတ္ေထာင္ လမ္းပိတ္ျပင္တတ္တာမ်ဳိးကိုလည္း မၾကာခဏၾကံဳရပါတယ္။ ဘတ္စကားေတြေပၚမွာ တစ္လိမ့္ခ်င္းနာရီနဲ႔ခ်ီ ေစာင့္ဆိုင္းေနရတဲ့ လူထုကို မညွာမတာ လုပ္ခ်င္တာေတြကို လုပ္ခ်င္သလိုလုပ္မယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ထားပံုပါပဲ။ အခုေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ လမ္းျပဳျပင္ေနပါသျဖင့္ အဆင္မေျပမွဳမ်ားကို သည္းခံၾကပါရန္လို႔ စာကပ္ထားတာကို ဒီႏွစ္ထဲမွာ ပထမဆံုးအၾကိမ္ေတြ႔ရပါတယ္။ စာလံုး၀ မရွိတာထက္စာရင္ ပိုေကာင္းလာတယ္ဆိုရပါမယ္။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာသည္းခံလာတဲ့လူထုအတြက္ မနက္တစ္ၾကိမ္ ညတစ္ၾကိမ္ ခႏၱီပါရမီျဖည့္တယ္လို႔ သေဘာထားၾကရမွာေပါ့ေလ။
ရန္ကုန္ျမိဳ႔ရဲ့ Town plan ဟာ လူေလးသိန္းေလာက္အတြက္သာ ရည္ရြယ္ျပီး ျဗိတိသွ်အစိုးရလက္ထက္က အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့တာလို႔ သိရပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က တစ္ႏိုင္ငံလံုးမွာမွ လူဦးေရကလည္း သန္း ၂၀ ေလာက္သာကိုး။ လက္ရွိ ရန္ကုန္ျမိဳ႔လူဦးေရဟာ ၅ သန္းေက်ာ္ရွိေနျပီး ေနာင္ ၁၀ ႏွစ္အတြင္းမွာ လူဦးေရ ၁၀သန္းေက်ာ္ရွိမယ့္ ကမၻာေပၚက Mega city ေတြမွာ အပါအ၀င္ျဖစ္ေတာ့မယ္လို႔ ေဒါက္တာေက်ာ္လတ္ရဲ့ ျမိဳ႔ျပစီမံကိန္းေဆာင္းပါးမွာ ဖတ္ရပါတယ္။ ဒီလိုပံုနဲ႔ ခက္မ်ား ခက္ရခ်ည္ေသးရဲ့။
ကမၻာေက်ာ္ ရုပ္ရွင္မင္းသားၾကီးအာႏိုးဟာ ရုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္လုပ္ငန္းကို ရပ္စဲလိုက္တဲ့အခါ ကာလီဖိုးနီးယားျပည္နယ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးအျဖစ္ ေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္ခံရပါတယ္။ ေငြအတြက္မဟုတ္ပဲ ဂုဏ္အတြက္ ၀င္ေရာက္ယွဥ္ျပိဳင္ခဲ့တာျဖစ္ျပီး ရုပ္ရွင္မင္းသားမို႔ အေရြးခံရသလိုလို အားမနာပ ေျပာၾကေပမယ့္လည္း ဒုတိယအၾကိမ္ တင္ေျမွာက္ခံရပါေသးတယ္။ ဒီလို လူၾကိဳက္မ်ားဖို႔ဆိုတာ တကယ္အလုပ္လုပ္ႏိုင္သူမို႔သာပါပဲ။
ကြ်န္မတို႔ရဲ့ ရန္ကုန္ျမိဳ႔မွာလည္း ျမိဳ႔ေတာ္၀န္ေရြးေကာက္ပြဲေတြသာက်င္းပႏုိင္မယ္ဆိုရင္ မင္းသားၾကီးဦးေက်ာ္သူလို ပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးေတြကို ျမိဳ႔ေနလူထုက တစ္ခဲနက္ေထာက္ခံႏိုင္တာေပါ့ေလ။ အာဏာဟာ လူထုလက္ထဲက စီးဆင္းမွသာ လမ္းသြားလမ္းလာေတြကို အလုပ္ရွင္လိုသေဘာထားမယ့္ ျမိဳ႔ေတာ္စည္ပင္၀န္ထမ္းမ်ားကို ရႏိုင္ပါမယ္။ လူထုကိုယံုၾကည္ျပီး လူထုကလည္း ယံုၾကည္တဲ့လူတန္းစားေတြသာ ဦးေဆာင္မယ္ဆိုရင္ စကၤာပူေလာက္ေတာ့ ေအးေဆးပါ။ လခစား၀န္ထမ္းဆိုေပမယ့္လည္း အမ်ားနဲ႔ဆိုင္တဲ့လုပ္ငန္းမ်ားမွာ အမ်ားအတြက္ကို ဦးစားေပးမယ့္ ပရဟိတေခါင္းေဆာင္ေတြ လိုအပ္ေနတာမို႔ ျမိဳ႔ေနလူထုစိတ္ၾကိဳက္ ေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္ခြင့္ ရလိုပါေၾကာင္း။