Friday, August 16, 2013

စာေရးဆရာ ကိုေအာင္ဆန္း အပိုင္း (၂)

,


ေမာ္စကို တြင္ ထုတ္ေ၀သည့္
ေအာင္ဆန္းအတၳဳပၸတၱိ

ႏိုင္ငံတစ္ႏုိင္ငံ၏ အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္တစ္ဦး ၏ အတၳဳပၸတၱိကုိ အျခားႏုိင္ငံတစ္ခုက စာေပအကၡရာ တင္၍ အမွတ္တရထုတ္ေ၀ျခင္းသည္ ထုိႏုိင္ငံေခါင္းေဆာင္၏ အရည္အေသြး၊ သိကၡာကုိေလး စားေသာ အားျဖင့္ အသိအမွတ္ျပဳျခင္း၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဂုဏ္ျပဳျခင္းျဖစ္သည္ဟု ယူဆရေပမည္။
ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔၏ အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ လြတ္လပ္ေရးဗိသုကာ သခင္ေအာင္ဆန္း ကို လည္း ရုရွားႏုိင္ငံ၊ ေမာ္စကိုၿမိဳ႕တြင္ ရုရွားဘာသာျဖင့္ အတၳဳပၸတၱိိတစ္အုပ္ျပဳစုထုတ္ေ၀ခဲ့ပါ သည္။ စာအုပ္ ထုတ္ေ၀သည့္ ႏွစ္ မွာ ၁၉၆၅ခုႏွစ္ျဖစ္ၿပီး အတၳဳပၸတၱိျပဳစုသည့္ စာေရးဆရာမွာ "အီဂယ္ရ္မိုရွီအိကာ" ျဖစ္သည္။

ထုိစာအုပ္အမည္မွာ " ေအာင္ဆန္း" ျဖစ္ၿပီး အခန္း ၈ ခန္းပါ ၀င္ကာ စာေရးသူ၏ အမွာ သို႔မဟုတ္ နိဒါန္း ပါ၀င္ၿပီး (ရုရွားလို "ေရွ႕ေျပးေျခဆင္း" ဟု ေရးထားပါသည္။ ေအာင္ဆန္း၏ ဘ၀ႏွင့္ လုပ္ငန္း ေဆာင္တာ တို႔တြင္ အေရးႀကီးေသာ ရက္စြဲမ်ားပါ ထည့္သြင္းထားသည္။ က်မ္းကိုးစာရင္းလည္း မေမ့မေလ်ာ့ ပါ၀င္ ပါသည္။
နိဒါန္း သို႔မဟုတ္ ေရွ႕ေျပးေျခဆင္းကို ကဗ်ာဆန္ဆန္ "သစ္ပင္မ်ားေပၚမွပန္းမ်ား သို႔မဟုတ္ ပန္းမ်ား ပြင့္ၾကၿပီ" ဟု ေခါင္းစည္းတပ္ထားပါသည္။ ကိုလိုနီလက္ေအာက္ခံႏိုင္ငံေတြ လြတ္လပ္ေရး ရရွိၾကေအာင္ ႀကံေဆာင္ ႏိုင္ၾကၿပီဟု ဆိုလိုပံုရပါသည္။

အခန္း ၁ "ကိုေအာင္ဆန္း" ဟု ေခါင္းစီးေပးထားၿပီး ကိုေအာင္ဆန္း၏ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဘ၀ လႈပ္ရွားမႈမ်ား ကို ေရးသားထားပါသည္။ ၁၉၃၂ မွ ၁၉၃၈ ခန္႔အထိ ျဖစ္သည္။
အခန္း ၃မွာ "သခင္ေအာင္ဆန္း" ျဖစ္သည္။ ဒုိ႔ဗမာအစ္ညးအရုံး၀င္ သခင္ဘ၀။ ၁၉၃၈မွ ၁၉၄၀ခန္႔ထိ။ ႏိုင္ငံေရးသမားဘ၀ျဖစ္စဥ္မ်ား ျဖစ္သည္။
အခန္း ၄ မွာ "ဗိုလ္ေတဇ ေအာင္ဆန္း" ျဖစ္၏။ သခင္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ သခင္လွၿမိဳင္တို႔ ဟိုင္လီ သေဘၤာႏွင့္ ရုပ္ဖ်တ္ၿပီး တရုတ္ျပည္သို႔ ထြက္ခြာ။ ထုိ႔ေနာက္ ဂ်ပန္ေရာက္။ ရဲေဘာ္သံုးက်ိပ္၀င္မ်ား ႏွင့္ ဂ်ပန္ျပည္ ဟိုင္နန္ကၽြန္း တြင္ စစ္ပညာသင္။ ထုိ႔ေနာက္ ထုိင္းႏိုင္ငံတြင္ ဗမာ့လြတ္လပ္ေရး တပ္မေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံု။ ဗိုလ္ေတြဇ အမည္ရပံု စသည္ျဖင့္ ၁၉၄၀မွ ၁၉၄၁အတြင္း လႈပ္ရွားမႈမ်ား။
အခန္း ၅မွာ "ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း"။ ဒုတိယကမၻာစစ္အတြင္းႏွင့္ ဗမာျပည္လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲ ကာလ။ ၁၉၄၁ မွ ၁၉၄၂ခန္႔အတြင္း ျဖစ္သည္။
အခန္း ၆မွာ "ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း" ျဖစ္သည္။ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရး ႀကိဳးပမ္းမႈကာလ ျဖစ္သည္။ ၁၉၄၂ႏွင့္ ၁၉၄၅ခန္႔ ျဖစ္သည္။
အခန္း ၇မွာ "ဦးေအာင္ဆန္း"။ ၿဗိတိသွ်တို႔ထံမွ လြတ္လပ္ေရး ေတာင္းဆိုႀကိဳးပမ္းစဥ္ကာလ၊ တိုင္းရင္းသား စည္းလံုးေရးကာလ၊ ပင္လံုစာခ်ဳပ္စသည္ျဖင့္ ၁၉၄၆ မွ ၁၉၄၇ကာလ လႈပ္ရွားမႈမ်ား ျဖစ္သည္။
အခန္း ၈မွာ "ေအာင္ဆန္းေသဆံုးျခင္း" ျဖစ္သည္။ သည္အခန္းတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႏွင့္အာဇာနည္ ေခါင္းေဆာင္ မ်ား လုပ္ႀကံခံရေသာ ၁၉၄၇ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္လ ၁၉ရက္ အျဖစ္အပ်က္မ်ား ျဖစ္သည္။

ေအာင္ဆန္းအတၳဳပၸတိၱစာအုပ္တြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ဓာတ္ပံုမ်ားကိုလည္း ေဖာ္ျပ ထားသည္။ ဓာတ္ပံုေပါင္း ၁၅ပံုႏွင့္ ေအာင္ဆန္း၏ အဂၤလိပ္ဘာသာလက္ေရးမူ တစ္ပံုကို လည္း ထည့္သြင္းထားသည္။ ထုိပံုမ်ားထဲတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ အဂၤလိပ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ အက္တလီ တုိ႔ ပူးတြဲပံု မွာ သမုိင္းစာႏွင့္အတူ ထူးျခားသည္။ (စာ-၁၉၂) လက္ေရးမူမွာလည္း ၁၉၄၄ခုႏွစ္က ေရးသားခဲ့ၿပီး "ငါတို႔ အမ်ိဳးသား လြတ္လပ္ေရးအတြက္ ေအာင္ပြဲမရမရခ်င္း ဆက္တုိက္ရမည္" ဆိုေသာ ျပည္သူသို႔ ေျပာၾကား သည့္ မိန္႔ခြန္းစာ ျဖစ္သည္။ (စာ-၁၆၀)
ရုရွားလို ေရးသားထားေသာ ေအာင္ဆန္းအတၳဳပၸတၱိမွာ အေတာ္ ျပည့္စုံသည္ဟု ဆိုရမည္။ ေမြးဖြား စဥၤမွာ ေသဆံုးခ်ိန္ အထိ ေအာင္ဆန္း ၏ ျမန္မာျပည္လြတ္လပ္ေရးအတြက္ ပံုေဖာ္ထုသြန္းခဲ့ပံုမ်ားကို ေတြ႕ရ ေပမည္။

မွတ္ခ်က္
ဤရုရွားဘာသာစာအုပ္ကို ငွားရမ္းေပးခဲ့ေသာ ဆရာမေဒၚခင္ႏွင္းဦးအားလည္းေကာင္း၊ ရုရွား ဘာသာမွ ျမန္မာဘာသာ သို႔ သိလိုသမွ် ျပန္ဆိုေပးေသာ ရုရွား၌ သိပၸံေဒါက္တာဘြဲ႕ (Ph.D) ယူခဲ့ ေသာ ဆရာဦးေက်ာ္သိန္းေထြး အားလည္းေကာင္း ေက်းဇူးအထူးတင္ရွိေၾကာင္း မွတ္တမ္းတင္အပ္ ပါသည္။

PROBLEMS FOR BURMA'S FREEDOM
Comrades

    We have come here today as delegates of the nation to join in this momentous assembly. It is meet that we have gathered like this, for this is the one infallible way that mankind in its pristine wisdom has taken to itself for the solution of any question before it ever since the days of ancient tribal assemblies. It is also appropriate and indeed auspicious that we have assembled ourselves at a place hallowed in our history. Here, on this height, under whose shadow we are meeting, stands the majestic Shwedagon Pagoda  which is the standing monument of our nation's labour of love, the shrine and refuge of our nation's deathless hopes and boundless inspirations, the gigantic feat of human creation chiselled out of hoary legion, reflecting, in its golden beauty, mortal man's tireless striving after the infinite and the absolute. Here, before us, lines the rolling heath; over its expanse, several years ago, great events rumbled loud and long, and scarred its face not too gently at times and made it what it has been to this day-a consecrated land revered by our nation. Here, great men of our history came in days of yore and offered to dedicate themselves to the service of the nation. Here, in short, our history might be said to have germinated as it had in the other noted region of our country, Tagaung, and had, phoenix-like, resurrections several times again!
ဗမာ့လြတ္လပ္ေရးျပႆနာမ်ား
(၁၉၄၆-ခု၊ဇန္န၀ါရီလ ၂၀ ရက္၊ ဖဆပလ မထမကြန္ဂရက္တြင္ ေျပာၾကားေသာ ဥကၠဌမိန္႔ခြန္း)
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း

ဘာမားခ်ဲလင္းခ်္ စာအုပ္ ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေအာက္ပါကူးယူေဖာ္ျပထားေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏စာမွာ ၁၉၄၆ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလ ၂၀ ရက္၊ ေရႊတိဂုံဘုရားအလယ္ပစၥယံတြင္ က်င္းပေသာ ဖဆပလ ပထမ ကြန္ဂရက္ တြင္ ေျပာၾကားေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏မိန္႔ခြန္းျဖစ္ပါသည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသည္ သူ႔မိန္႔ခြန္းမ်ားကို အဂၤလိပ္လို ေရးသားခဲ့သည္ခ်ည္းျဖစ္သည္။ ထုိမိန္႔ခြန္းမ်ားကို ၁၉၄၆ ခုႏွစ္ကပင္ Burma's Challenge by Aung San ဆုိၿပီး စာအုပ္ထုတ္ေ၀ ကာ ေက်ာ္ၾကား ထင္ရွား ခဲ့သည္။

ထုိ' ဘားမားခ်ဲလင့္ခ်္ ' စာအုပ္ကို ၁၉၆၈ မတ္လတြင္ တစ္သက္တာစာေပတိုက္မွ ျပန္လည္ထုတ္ ေ၀ၿပီး အဂၤလိပ္၊ ျမန္မာႏွစ္ဘာသာျဖင့္ ထြက္ရွိခဲ့၏။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေရးသားခဲ့ေသာ အဂၤလိပ္ဘာသာမွ ျမန္မာဘာသာ သို႔ ျပန္ဆိုခဲ့သူမွာ (ဦး) ျမစိန္ ျဖစ္ပါသည္။
ထုိဘားမားခ်ဲလင့္ခ်္ စာအုပ္တြင္ ' ေတာ္လွန္ေရး ' (The Resistance Movement)၊ ဗမာ့လြတ္လပ္ ေရး ျပႆနာ မ်ား (Problems for Burma's Freedom) ၊ ၿဗိတိသွ်နယ္ခ်ဲ႕ စနစ္အားေ၀ဖန္ေရး (Critique on British-Imperialism) အိႏၵယျပည္အား ႀကိဳဆုိပါ၏ (welcome-India) အေျခအေန ႏွင့္ လုပ္ငန္းစဥ္ (The situation and tasks) အဂၤလိပ္ျမန္မာ ကျပားမ်ားသုိ႔ (Au address to the anglo –burmans) စေသာ မိန္႔ခြန္း ၆ ပုဒ္ ပါ၀င္ပါသည္။

ယခုေဖာ္ျပေသာ မိန္႔ခြန္းစာမွာ ၁၉၄၆ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီ လ ၂၀ ရက္ေန႔ ဖဆပလ ပထမကြန္ဂရက္ တြင္ ေျပာၾကား ေသာ 'ဗမာ့လြတ္လပ္ေရးျပႆနာမ်ား' (Problems for Burma's Freedom) ေခါင္းစီးပါ မိန္႔ခြန္း စာ ျဖစ္ပါသည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ၏ မူရင္း အဂၤလိပ္ဘာသာႏွင့္ စာသား အနည္းငယ္ကိုလည္း ေဖာ္ျပေပးထား ပါသည္။

ရဲေဘာ္တုိ႔ ...
ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ဟာ ယေန႔တိုင္းျပည္ရဲ႕ ကုိယ္စားလွယ္ေတာ္ႀကီးမ်ားအျဖစ္ အေရးႀကီးေသာ ဤအ စည္းေ၀းႀကီး သို္႔ စုေ၀းေရာက္ရွိလာၾကျခင္းျဖစ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ယခုလို အစည္းေ၀းတုိင္ပင္လို ၾကျခင္း မွာ ေရွးပေ၀ဏီ လူမ်ိဳးလိုက္လႊတ္ေတာ္မ်ား က်င္းပခဲ့သည့္ ေခတ္မွစ၍ေတြ႔ႀကံဳရေသာ ျပႆနာ မ်ားကို ေျဖရွင္းေရးတြင္ ဤသို႔စည္းေ၀းတိုင္ပင္ၾကျခင္းနည္းသာလွ်င္ အမွန္ကန္ဆုံးေသာ နည္း ျဖစ္သည္ ဟု လူသားတစ္ရပ္လုံး၏ အသိဥာဏ္ႏွင့္ ယူဆသတ္မွတ္ခဲ့ၾကေသာေၾကာင့္ျဖစ္ သည္။ ကၽြန္ေတာ္ တုိ္႔သည္ ရာဇ၀င္ ထင္ရွားသည့္ ဤေနရာတြင္ စုေ၀းမိၾကျခင္းမွာလည္း ေလ်ာ္ကန္သင့္ျမတ္ယုံမွ်မက က်က္သေရ မဂၤလာႏွင့္ ျပည့္စုံလွပါေပသည္။

ယခု ကၽြန္ေတာ္တုိ္႔ စုေ၀းေရျာက္ရတ်ိေနၾကတဲ့ ကုန္းေပၚတြင္ တင့္တယ္ေတာ္မူလွေသာ ေရႊတိဂုံ ေစတီေတာ္ျမတ္ႀကီး ရပ္တည္ေတာ္မူေနသည္ျဖစ္ရာ ဤေစတီေတာ္ျမတ္ႀကီးမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏုိင္ငံေတာ္ ၏ ေမတၱာဓာတ္ ကို ေမာ္ကြန္းတင္ထားျခင္းျဖစ္၍ ကၽြန္ေတာ္တုိ္႔ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ အဆုံးအမရိွေသာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ မ်ားႏွင့္ အတိုင္းအဆမရွိေသာ ရည္မွန္းခ်က္မ်ားကို မြမ္းမံခိုေအာင္းရာျဖစ္ၿပီးလွ်င္ ေရွး ပေ၀သဏီ က လူ႔တည္ေဆာက္မႈ၏ ပကတိစြမ္းအားလည္းျဖစ္၍ လူသရုပ္ေဆာင္ေနပါသည္။  ယခု ကၽြန္ေတာ္ တို႔ ေရွ႕ေမွာက္ရွိ ေျမအျပင္မွာလည္း ကုန္လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာက ႀကီးမားေသာ ျဖစ္ရပ္ မ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့ရာျဖစ္ၿပီး ျပင္းထန္ေသာ အမာရြတ္မ်ားျဖင့္ၿပီးသည့္ ေလးစားအပ္ေသာ မြန္ျမတ္ရာ ေျမအျပင္ လည္း ျဖစ္ေပသည္။ ဤေနရာသို႔ပင္ လြန္ေလၿပီးေသာ ေခါင္းေဆာင္မ်ားေရာက္ရွိခဲ့ၾကၿပီး ႏုိင္ငံေတာ္ အက်ိဳး သည္ပိုးေဆာင္ရြက္ရန္ အျခားဌာနမ်ားကဲ့သိုိ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ သမုိင္းစတင္ေပၚ ေပါက္ခဲ့ ၿပီး အႀကိမ္ေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာ ႏုိင္ငံေတာ္ကို ျပန္လည္ထူေထာင္ခဲ့ရာျဖစ္ေပသည္။

ေရႊတိဂုံေစတီေတာ္ႀကီး စတင္တည္ေဆာက္ခဲ့သည္မွ အစႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀၀၏ ကာလတစ္ေလွ်ာက္ လုံး၏ ရာဇ၀င္ ကားခ်ပ္မ်ား ဖုံးလႊမ္းထားသည့္ ျမင့္ျမတ္ေသာဤေနရာ၌ ကၽြန္ေတာ္တုိ္႔ေရာက္ရွိလာ ၾကခ်ိန္တြင္ မညိႈးႏြမ္း ႏုိင္ေသာ သတိ္ရခ်က္မ်ား ျပန္လည္ေပၚေပါက္လာခဲ့ၾကရေပသည္။ သမုိင္း၏ မရပ္မနားေသာ လမ္းေၾကာင္း တြင္ ပါ၀င္ခဲ့ၾကသည့္ ေထာင္ေပါင္းေျမာက္ျမားလွစြာေသာ ပုဂိဳလ္မ်ား အေၾကာင္း ကိုလည္းေကာင္း၊ သမိုင္း၏ ခိုင္းေစခ်က္အရ ေပၚေပါက္ခဲ့ၾကရသည့္ သူရဲေကာင္းႀကီး တို႔၏ ၿပိဳင္ဘက္ ကင္း ေသာ ရဲစြမ္းသတိၱတုိ္႔ႏွင့္ မွတ္တမ္းမက်န္ခဲ့ေတာ့ေသာ စြန္႔လႊတ္မႈတို္႔ိကိုလည္း ေကာင္း၊ သူတို္႔၏ အဖိုး အထုိ္က္တန္ဆုံး ျဖစ္သည့္ အေမြအႏွစ္အျဖစ္ က်န္ခဲ့သည့္ အႏုိင္မခံအရႈံးမေပး စိတ္ဓာတ္ တို္႔ကိုလည္းေကာင္း ျပန္ေျပာင္းသတိရမိၾကေပသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ဤက်ဆုံး ေလၿပီးသူမ်ားကို အရုိအေသ အေလးျပဳၾက၍ ကၽြန္ေတာ္တို္႔သည္လည္း ကၽြန္ေတာ္တို္႔ေခတ္တြင္ သူတို္႔၏ အေမြကို ဆက္ခံသူမ်ား အျဖစ္ ထုိက္တန္မႈရွိေအာင္စြမ္းေဆာင္ပါမည္ဟု သစၥာအဓိဌာန္ျပဳ ၾကရပါမည္။ ကၽြန္ေတာ္ တို္႔ ႏုိင္ငံေတာ္ႀကီးအဓြန္႔ရွည္စြာ အခိုင္အမာ ရပ္တည္ေနႏုိင္ရပါမည္။

ဤသို႔ေသာ ရာဇ၀င္ေနာက္ခံျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို္႔ ဤေနရာ၌ စုေ၀းေရာက္ရွိလာၾကပါသည္။ ဤသို႔ စုေ၀း မိၾကျခင္းမွာလည္း ပထမဆုံးအႀကိမ္မဟုတ္ေတာ့္ပါ။ ၁၉၂၀ ခုႏွစ္မ်ားကလည္း ယခုကဲ့သို႔ ေသာ အစည္း အေ၀းႀကီး မ်ား အမ်ားအျပား က်င္းပခဲ့ၾကပါသည္။ ထုိအစည္းအေ၀းႀကီးမ်ားဘာ ေၾကာင့္ က်င္းပခဲ့ၾကၿပီး ယခု အစည္းအေ၀း ႀကီးမ်ားလည္း ဘာေၾကင့္က်င္းပရပါသနည္း။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔တိုင္းျပည္သည္ ပထမဆုံးအႀကိမ္အျဖစ္ ႏုိင္ငံျခားနယ္ခ်ဲ႕စနစ္၏ ေျခဖ၀ါးေအာက္သို႔ ျပားျပား ေမွာက္ က်ေရာက္ခဲ့ရသည္။ ႏွစ္ေပါင္းျမားျမားစြာ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ တည္ေဆာက္မႈစြမ္းပကား မ်ားမွာ ခ်ဳပ္တည္းပိတ္ပင္ျခင္းခံခဲရၿပီး နယ္ခ်ဲ႕စနစ္၏ အစီအစဥ္မ်ားေအာက္တြင္ ညိႈးႏြမ္းက်ဳံလွီခဲ့ ၾကရပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ တုိ္႔သည္ ပိုမို္ေကာင္းမြန္ေသာ၊ ပိုမုိၾကြယ္၀ေသာ၊ ပိုမိုျပည့္စုံေသာ၊ လူအားလုံး၏ လြတ္လပ္မႈ၊ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ ဘ၀ ကို မတည္ေဆာက္ႏုိင္ခဲ့ၾကပါ။

ကၽြန္ေတာ္တိ္ု႔ႏိုင္ငံသည္ သား စဥ္ေျမးဆက္အႀကိမ္ႀကိမ္အဖန္ဖန္ တိုင္းျပည္တစ္ျပည္အျဖစ္လည္းေကာင္း ၊ လူသားမ်ားအျဖစ္ လည္းေကာင္း လြတ္လပ္စြာ တည္တံ့ဖြံ႕ႏုိင္ေရးအတြက္ ႀကိ္ဳပမ္းအားထုတ္ခဲ့ၾကပါသည္။ တျဖည္း ျဖည္းတစ္စတစ္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တို္႔လႈပ္ရွုားမႈႀကီးမွာ ေဖာက္ျပန္မႈ၊ အစြဲအလမ္းႀကီးမႈမ်ားၾကားမွပင္္ ႀကီးထြား တုိ္းတက္လာခဲ့ရပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို္႔၏ မိဘဘိုးဘြားမ်ားကလည္း ကၽြန္ေတာ္တို္႔ ဆက္လက္ တည္ေဆာက္ႏုိင္ေရး အတြက္ တျဖည္းျဖည္းတစ္စတစ္အုပ္ျမစ္ကိုခ်ခဲ့ၾကပါသည္။ သူတို္႔ တည္ေဆာက္ ခဲ့ ၾကသည့္ အေျခခံေပၚတြင္ ရပ္တည္ေနၾကသည့္ ကၽြန္ေတာ္တို္႔သည္ သူတို္႔၏ အား ထုတ္မႈကို အထင္မႀကီး ခ်င္သည့္ သေဘာမ်ား ရွိေကာင္းရွိမည္။ သို္႔ရာတြင္ ဤသို္႔ျဖစ္ရျခင္းပင္လွ်င္ လြတ္လပ္ေရးတို္က္ပြဲတစ္ပြဲ၊ သမုိင္း ၏ ျဖစ္စဥ္၏ သဘာ၀ပင္ျဖစ္ပါသည္။

သမုိင္းဆုိသည္မွာ တစ္ခဏခ်င္းတစ္ၿပိဳင္နက္တည္း ျဖစ္ေပၚလာသည္မဟုတ္ဘဲ လူ႔ဘ၀ လူ႔ေဘာင္ တြင္ျဖစ္ေပၚသည့္ သမုိင္းအေျခအေနမ်ားႏွင့္အညီ ရပ္တည္ခဲ့ၾကရေသာ လူေယာက်္း၊ လူမိန္းမ အလႊြာ အသီးသီး ပါ၀င္ သည့္ မရပ္မနားေသာတစ္ခဲနက္ ျဖစ္စဥ္ႀကီးသာျဖစ္ေပသည္။ သမုိ္င္းျဖစ္စဥ္ဆုိသည္မွာ ေျပျပစ္ ေခ်ာေမာသည္ခ်ည္းလည္းမဟုတ္၊ သိုို႔ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ္႔သည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ လြတ္ လပ္ေရး တို္က္ပြဲ သည္ ရုပ္၀တၳဳအေျခအေနေပးသေလာက္ တစ္တုိင္းလုံးတစ္ျပည္လုံး အေနႏွင့္ပါ ၀င္ဆင္ႏႊဲ ရမည့္ တုိ္က္ပြဲျဖစ္သည္။

ရည္မွန္းထားေသာ ပန္းတိုင္မေရာက္ေသးမီကာလပတ္လုံး အခက္အခဲေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာ ႏွင့္ ေတြ႔ေကာင္း ေတြ႔ရဦးမည့္ တုိ္က္ပြဲျဖစ္ပါသည္။ လပုိင္း၊ ရက္ပုိင္း၊ ႏွစ္ပိုင္းႏွင့္ ဆုံးျဖတ္ႏုိင္ေသာ ျပႆနာ တစ္ခု မဟုတ္ ဟုု ျမင္ရပါမည္။ ကၽြန္ေတာ္တို္႔ လြတ္လပ္ေရး တုိက္ပြဲကို ဤသို္႔ျမင္ရပါလွ်င္ ေအာင္ပြဲ ရေသာအခါ၌ ထုိေအာင္ပြဲ၏ ဂုဏ္ထူး၀ိေသကုိ ကၽြန္ေတာ္တို္႔ ခ်ည္းယူ၍မျဖစ္၊ သူတုိ္႔ေခတ္တြင္ သူတို္႔နည္း အရ ပါ၀င္ေဆာင္္ရြက္ခဲ့ၾကေသာ ကၽြန္ေတာ္တို္႔ မိဘ ဘုိးဘြားမ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ ျပည္သူအားလုံး ကိုလည္း ခြဲေ၀ၾကရလိမ့္မည္ဆိုေသာ အသိရွိလာ ႏုိင္ပါသည္။

သို႔ေသာ္ ေအာင္ပြဲသည္လည္း ရေသးသည္မဟုတ္၊ ကၽြန္ေတာ္တို္႔ ပန္းတုိင္ေရာက္ေအာင္ ၾကမ္းတမ္းေသာ လမ္းခရီး ကို ခ်ီတက္ၾကရဦးမည္။ ရဲေဘာ္တို္႔ကလည္း ထုိပန္းတုိင္ေရာက္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္က ေဘးအႏၱရာယ္ ကင္းရွင္းစြာ  လမ္းျပေခၚေဆာင္သြားရန္ လုိလားၾကသည္။ ရဲေဘာ္တို္႔ ကကၽြန္ေတာ့္အေပၚ ဤသို္႔ ယုံၾကည္အားထား ၾကသည့္အတြက္ ကၽြန္ေတာ့္အေနႏွင့္ အလြယ္တကူ ေက်းဇူးမတင္ႏုိ္င္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ သည္ ရဲေဘာ္ တို္႔ကို အလ်င္အျမန္တစ္မုဟုတ္ခ်င္း ၾကြယ္၀ခ်မ္းသာ လာေစပါမည္ဟူေသာ ကတိ္ကိုမ ေပးႏုိင္ေၾကာင္း ကနဦးကပင္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာျပလုိပါသည္။ ျပည္သူလူထုတစ္ရပ္လုံး၏ တက္ၾကြစြာ ေထာက္ခံပူးေပါင္းေဆာက္ရြက္မႈမပါဘဲႏွင့္ မည္မွ်ႀကီးမား ေသာ ပုဂိဳလ္သည္ပင္ျဖစ္ေစ၊ သမုိင္းဘီး ကိုလွိမ့္ႏုိင္စြမ္းမရွိပါ။ သမုိင္းတြင္ လူပုဂိဳလ္မ်ားအေနႏွင့္ ထင္ရွားေသာ အခန္းက ပါ၀င္ခဲ့ဖူး သည္ကား မွန္၏။

သို႔ေသာ္ သမိုင္းဆုိသည္ကို လူတစ္စုက ဖန္တီးျခင္းမဟုတ္သည္ကား ထင္ရွားလ်က္ရွိ၏။ သမိုင္း ဆုိသည္မွာ မိဘဘုိးဘြား အစဥ္အဆက္ သမိုင္းေပး အေျခအေနမ်ားအရ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကရာမွ ျဖစ္ေပၚ ခဲ့ေၾကာင္း ေျပာခဲ့ၿပီ။ လူသားတို္႔တြင္ ရဲစြမ္းသတၱိျပလိုသည့္ စိတ္ဓာတ္ျပင္းျပစြာရွိတက္ေၾကာင္း၊ လူသား တို္႔၏ စိတ္ေနစိတ္ထားတြင္္ ရဲစြမ္းသတၱိရွိသူအား ၾကည္ညိဳကိုးကြယ္ေသာသေဘာ ႀကီးမားစြာပါ၀င္ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ ေကာင္းစြာသေဘာေပါက္ပါသည္။ လူသားတို႔သည္ မိမ္ိ၏ ရဲစြမ္းသတၱိႏွင့္သူတစ္ပါး၏ ရဲစြမ္းသတၱိ ကိုမွ ယုံ ၾကည္မႈမရွိပါလွ်င္လည္း ႀကီးမားေသာေအာင္ျမင္ခ်က္မ်ား ရရွိႏုိင္လိမ့္္မည္ မဟုတ္သည္ ကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္သေဘာေပါက္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တို္႔သည္ ဤရဲစြမ္းသတၱိ ရွိုသူကို ကုိးကြယ္ တတ္သည့္သေဘာအား အလြန္အကၽြံမျဖစ္ေစရန္ သတိျပဳၾကရပါမည္။ သို္႔မဟုတ္ပါက ကၽြန္ေတာ္ တို္႔သည္ ဘုရားတုမ်ား၊ အေယာက္ေဆာင္ပညာရွိမ်ားတို္႔၏ တပည့္မ်ားျဖစ္သြားၾကပါလိမ့္မည္။ ဒုကၡ ႏွင့္ ျပြန္တီးေသာ ဤကမၻာ တြင္ ဤသို႔ေသာ ဘုရားတု မ်ားႏွင့္ အေယာင္ေဆာင္ ပညာရွိမ်ားမွာ လိုသည္ ထက္ ပို၍ရွိေနပါၿပီ။

သို္႔ျဖစ္၍ ကၽြန္ေတာ္တို္႔သည္ အားလုံးႏွင့္ဆိုင္ေသာ အေရးအခင္းအတြက္ အားလုံးအတူအကြ ႀကိဳး စား အားထုတ္ ၾကရပါလိမ့္မည္။ ဤနည္းသည္သာလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တို္႔၏ သူရဲေကာင္းမ်ားအား အေကာင္းဆုံး ဂုဏ္ျပဳသည့္ နည္းျဖစ္သည္။ ဤနည္းသည္သာလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တို္႔၏ ဘ၀လြတ္ ေျမာက္ေရးအတြက္ ကၽြန္ေတာ္ တို္႔ ခ်မွတ္ထားေသာ တာ၀န္ကို ေက်ပြန္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္မည့္ နည္းျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ တို္႔ အားလုံးသည္ တစ္ေန႔တြင္ ေခါင္းေဆာင္သူ၊ ေခါင္းေဆာင္မႈစသည့္ တို္႔ကို မေမွ်ာ္္ကုိးရသည့္ အေျခအေန ေရာက္ကာ ကၽြန္ေတာ္တို္႔အားလုံးကိုပင္ သူရဲေကာင္းမ်ားျဖစ္ လာသည္အထိ ႀကိ္ဳးစား အားထုတ္ၾကရလိမ့္မည္။ သို႔မွသာလွ်င္လည္း ကၽြန္ေတာ္တို္႔သည္ စစ္မွန္ ျပည့္စုံေသာ လြတ္လပ္ေရး အရသာမ်ိဳး ခံစားရန္ ေမွ်ာ္လင္ႏိုင္ေရးအတြက္ ေရွးဦးစြာ အမ်ိဳးသား လြတ္လပ္ေရးကို အရယူရန္ က်န္ ပါေသးသည္။

ကၽြန္ေတာ္တို္႔မွာ ေဖာက္ဖ်က္ျခင္းငွာ မရႏုိင္ေသာ တာ၀န္တစ္ရပ္အျဖစ္ ေဆာင္္ရြက္ရမည့္လုပ္ငန္း ကို ကၽြန္ေတာ္ တို္႔ မိဘဘိုးဘြားမ်ားထံမွ အေမြခံရထားခဲ့ၾကပါၿပီ။ ဤတာ၀န္ကို ေက်ပြန္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တို္႔ မည္သို္႔ ေဆာင္ရြက္ၾကပါမည္နည္း။ ဤပုစၦာကိုမေျဖမီအေျဖကိုရရွိႏုိင္မည့္ လမ္းညြန္ မ်ားကို ရွာရန္ သင့္သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္ျမင္ပါသည္။ လူသားတစ္ရပ္လုံးအား ယေန႔ရင္ဆုိင္ေန သည့္ ျပႆနာ ရပ္မ်ား မွာ တစ္ဆက္တစ္စပ္တည္းျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္လည္းျဖစ္သည္။

ပုံသ႑ာန္ မ်ား အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာင္းလဲေနေသာ ယေန႔ကမၻာ၏ အေျခအေနမွာဤအတိုင္း ျဖစ္ေနသည္။ လူမ်ိဳးစုံ၀ါ ဒႏွင့္ အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒသည္လည္းေကာင္း၊ စီးပြားေရးႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးသည္ လည္းေကာင္း၊ ႏုိင္ငံေရး ႏွင့္လူူမႈေရးသည္လည္းေကာင္း၊ လူမႈေရးႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ဘာသာတရား၊ ဓေလ့ထုံးစံတို္႔သည္ လည္းေကာင္း ရႈပ္ေထြးေသာ အခ်င္းအရာတစ္ခု၏ သီးျခားအစိတ္ အပုိင္းမ်ားသာျဖစ္ေပသည္။ ကၽြန္ေတာ္ တို္႔သည္ အလုံပိတ္ထားေသာ အခန္းမ်ားထဲတြင္ စားေသာက္ေနထုိင္ ေတြးေခၚေန၍မ ျဖစ္ပါ။ ေခတ္ကာလႏွင့္ မကုိက္ညီေတာ့ေသာ ပုံေသကားက် အယူအဆတို႔ကို တရားေသကိုင္စြဲ ထား၍ မရပါ။  ကၽြန္ေတာ္ တို္႔ တိုင္းျပည္မွာ ယေန႔အထိ လူ႔ဘ၀ႏွင့္ လူ႔ေဘာင္အေၾကာင္းကုိ ေကာင္းစြာမသိေသးသူ အမ်ားအျပား ရွိၾကပါေသးသည္။ အခ်ိဳ႕ေသာ သူတို႔မွာ သိလ်က္ႏွင့္လည္း ေကာင္း၊ မသိ၍လည္းေကာင္း ညစ္ပတ္ ေသာ ႏိုင္ငံေရးကို ဆက္လုပ္လ်က္ရွိၾကပါေသးသည္။

သို္႔ ေသာ္ ႏုိင္ငံေရးက ညစ္ပတ္သည္မဟုတ္၊ ႏိုင္ငံေရးကိုညစ္ပတ္ေအာင္ လုပ္ေနသူမ်ားသည္သာ ညစ္ပတ္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ႏုိင္ငံေရးဆုိတာ ဘာလဲ ကၽြန္ေတာ္တုိ္႔အေနႏွင့္ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ျခင္းငွာ မအပ္ေသာ၊ ကၽြန္ေတာ္တုိ္႔ တရိုတေသ တအံ့တၾသ ေမာ့၍သာၾကည့္ေနရမည္ျဖစ္ေသာ အခ်င္းအ ရာေလာ။ သို္႔မဟုုတ္ ကၽြန္ေတာ္တို္႔ ႏုိင္ငံေခ်ာင္ႀကိဳေခ်ာင္ၾကားတို္႔ကို လွည့္ပတ္သြားလာကာ ယုံလြယ္ တတ္ေသာ ယုံလြယ္တတ္ေသာ ျပည္သူအခ်ိဳ႕ကို ညာ၀ါးေနၾကသည့္ သူမ်ားေျပာသလို၊ ပုံျပင္မ်ား၊ ဒ႑ာရီမ်ား ေျပာျပရုံမွ်ွႏွင့္ အရာခပ္သိမ္းၿပီးၿငိမ္းသည္ဆုိႏုိင္သည့္ အခ်င္းအရာေလာ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မသြားအပ္၊ ေရွာင္ရွားႏုိင္က ေရွာင္ရွားအပ္ေသာ အႏၱရာယ္ၿပြမ္းသည့္ နယ္ေျမပင္ ေလာ။

ကၽြန္ေတာ္တို္႔ တစ္ခါက ေျပာခဲ့ၾကသလိုလူမ်ိဳးေရး၊ ဘာသာေရး၊ စာေပအေရးမွ်သာျဖစ္သ ေလာ။ သို႔မဟုတ္ႏုိင္ငံေရးဆိုသည္မွာ ဘာလဲ။ အမွန္မွာ ႏိုင္ငံေရးဆုိသည္မွာ အျမင္တြင္ရွိသည္ လည္းမဟုတ္၊ အနိမ့္တြင္ ရွိသည္လည္းမဟုတ္၊ မ်က္လွည့္လည္းမဟငုတ္၊ ေဗဒင္ေဟာျခင္းလည္း မဟုတ္၊ အဂိရတ္ ပညာလည္း မဟုတ္၊ မသြားအပ္ေသာ အႏၱရာယ္ၿပြန္းသည့္ နယ္ေျမလည္းမဟုတ္၊ ကိုယ့္ကိုကုိယ္ အထင္ႀကီးေနရသည့္ အမ်ိုဳးသားေရးကိစၥလည္း မဟုတ္၊ ႏိုင္ငံေရးသည္ အစဥ္သျဖင့္ တုိ္းတက ္ျဖစ္ေပၚ ေနေသာ ျဖစ္ရပ္မ်ားႏွင့္ ကုိက္ညီ၇မည္။ အတုိ္ခ်ဳပ္ေျပာရမည္ဆုိိလွ်င္ ႏိုင္ငံေရးဆုိ သည္မွာ ရဲေဘာ္တုိ္႔၏ ဘ၀ျဖစ္သည္။ အမွန္မွာ ႏိုင္ငံေရးဆို္သည္မွာ ရဲေဘာ္ပင္ျဖစ္သည္။

ေရွးပေ၀ သဏီကပင္ အရစ္တုိတယ္လ္ေျပာခဲ့သလို၊ ရဲေဘာ္ႏုိင္ငံေရးအေၾကာင္း စဥ္းစားခ်င္မွ စဥ္းစား မည္၊ သို႔ေသာ္ ႏိုင္ငံေရးက ရဲေဘာ္အေၾကာင္းကိုိ စဥ္းစားေပလိမ့္္မည္။ သို္႔ေသာ္ ႏုိင္ငံေရးကရဲေဘာ္ကို အိမ္မွာလည္းေကာင္း တြယ္ကပ္ေနေပလိမ့္မည္။ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ရဲေဘာ္သည္ ႏုို္င္ငံေရးကုိ လုပ္ေန ရသည္၊ ကုိင္တြယ္ေနရသည္၊ ရုန္းကန္ေနရသည္၊ အလုပ္သမားက လုပ္ခအတြက္ အလုပ္လုပ္ရ၍ လယ္သမားက လုပ္ခမ်ားမ်ား လိုခ်င္၍ ေကာင္းေကာင္းေနခ်င္သည္။ လယ္သမားက သူ႔ေျမႏွင့္ သူ႔ ဘ၀ တိုးတက္ ေစခ်င္သည္။ စာေရးစာခ်ီအရာရွိ အရာခံတို္႔ကလည္း ပ်င္းရိၿငီးေငြ႔ဖြယ္ေကာင္းေသာ ရုံးလုပ္ငန္းမ်ိဳးထက္ ပုိမိုခိုင္ၿမဲမႈ၊ ပိုမို္ျပည့္စုံမႈ၊ ပိုမိုလြတ္လပ္မႈကို သင့္တင့္မွ်တေသာ အခြင့္အလမ္း မ်ားကို လိုခ်င္သည္။ ဤသို္႔ျဖင့္ ရဲေဘာ္မွ အသက္ရွင္တည္ေနရန္လိုသည္။ အသက္ရွင္တည္ေနႏုိင္ ေရးအတြက္ ရုပ္၀တၳဳ ပစၥည္းလိုသည္။ ဤသည္ပင္ ႏုိင္ငံေရးျဖစ္သည္။

ဤသည္ပင္ ရဲေဘာ္၏ဘ၀ ျဖစ္၍ ရဲေဘာ္၏ ဘ၀ေျပာင္းသလို၊ ႏုိင္ငံေရးကလည္း ေျပာင္းလုိက္သည္။ ရဲေဘာ္ တို္႔ အသက္ရွင္ ေနႏုိင္ေရး၊ ပိုမို္ေကာင္းမြန္စြာ ေနႏုိင္ေရးအတြက္ လြတ္္လပ္ေရး၊ တစ္ဦးခ်င္း အလိုက္ တစ္မ်ိဳးသား လုံးအလိုက္ ဖန္တီးႏုိင္မႈ၊ ဖြံ႕ၿဖိဳးေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မႈအတြက္ လြတ္လပ္ေရး၊ အျခားသူ ၏ အခြင့္ အေရးကို အထိခိုက္ေစဘဲ ရဲေဘာ္တို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ အဆင့္အတန္း တိုးတက္ႏုိုင္မႈ အတြက္ လြတ္ လပ္ေရးရွိရမည္ဟု ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ေျပာဆုိေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ဤသည္ပင္လွ်င္ ႏုိင္ငံေ၇း ျဖစ္ သည္။ 

သို္႔ျဖစ္၍ ႏုိင္ငံေရးဆုိသည္မွာ လူ႔ကိစၥပင္ျဖစ္္သည္။ ႏုိင္ငံေရးသ့ည္ ညစ္ပတ္သည္မဟုတ္။ ႏုိင္ငံေရးသည္ က်ဥ္းေျမာင္း ေသာ အလုပ္မဟုတ္၊ ႏုိင္ငံေရးသည္ မ်က္လွည့္လည္း မဟုတ္္။ သဘာ၀၏ အထက္ကလည္း မဟုတ္။ သို္႔ေသာ္ အခ်ိဳ႕ေသာပညာရွိတုိ္႔က ဤသို္႔ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ မခ်မွတ္ၾက။ သူတို႔က ႏုိင္ငံေရးသည္ ညစ္ပတ္သည္။ ႏုိင္ငံေရစးသည္ ဘာသာေရးျဖစ္သည္ စသည္ ျဖင့္ တစ္ဆက္တည္းမွာပင္ အၿမီးအေမာက္ မတည့္ ေျပာဆုိေနၾကသည္။ ႏုိင္ငံေရးသမားမ်ားက ဤစကားကုိ 'ႏုိင္ဖဲ' သေဘာထားကာ သုံးစြဲ ေနၾက သည္။

ဤနည္းအားျဖင့္ ျပည္သူလူထု ေခါင္းရႈပ္ ကုန္ေအာင္၊ တကယ့္ျပႆနာမ်ား ဖုံးကြယ္သြားေအာင္ ႀကိဳးပမ္း လိုၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ သူတို္႔နည္းမွာ အေခ်ာင္သမားတို႔၏ နည္းသာျဖစ္၍၊ ႏိုင္ငံေရးမဟုတ္။ ဘာသာေရး ဆုိုသည္မွာ ပုဂၢိိဳလ္တစ္ဦးစီ၊ တစ္ဦးစီ၏ အသိတရားျဖစ္၍၊ ႏုိင္ငံေရး ဆုိသည္မွာ လူမႈေရး သိပၸံျဖစ္သည္။ လူမႈေရး သိပၸံ ပညာတစ္ ရပ္အေနႏွင့္ လူပုဂိဳလ္လုိက္သည္ လြတ္လပ္စြာကုိးကြယ္ႏုိင္ခြင့္ အပါအ၀င္ အျခား အခြင့္အေရးမ်ား ရွိေၾကာင္း၊ ႏုိင္ငံေရးက အသိအမွတ္ျပဳရမည္။ သို္႔ေသာ္ ဤေနရာတြင္ ပင္ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ ဘာသာေရး ကို စည္းျခားရမည္။

ဆက္ရန္

0 comments to “စာေရးဆရာ ကိုေအာင္ဆန္း အပိုင္း (၂)”

Post a Comment