လက္တင္အေမရိက၊ ဥေရာပ၊ အာရွႏိုင္ငံေတြက အမ်ိဳးသမီးလႊတ္ေတာ္ အမတ္ေတြေကာ၊
ျမန္မာျပည္က အမ်ိဳးသမီး လႊတ္ေတာ္အမတ္ေတြပါ ခန္းလံုးျပည့္ ပ်ားပန္းခတ္
လႈပ္ရွား သြားလာေနတဲ့ ခန္းမႀကီးထဲမွာ လႊတ္ေတာ္အမတ္ မဟုတ္တဲ့ ခပ္ရုိးရိုး
အျပင္အဆင္နဲ႔ အမ်ိဳးသမီးတဦး ၿငိမ္ၿငိမ္ေလး ထိုင္ေနပါတယ္။
သူ႔လည္ပင္းမွာေတာ့ ဒီအခမ္းအနားကို တက္ခြင့္ ရထားသူ တဦးအျဖစ္ သိသာေစတဲ့
ကတ္ကေလးကို ခ်ိတ္ဆြဲထားတာ ေတြ႕ရတယ္။
ခပ္ရိုးရိုး အျပင္အဆင္လို႔ ဆိုရတာက ျမန္မာအမ်ိဳးသမီး လႊတ္ေတာ္ အမတ္
အမ်ားစု ဆင္ယင္ထားပံုနဲ႔ ကြဲလြဲေနလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ပုဝါေတြ၊ ဆံထံုးေတြ၊
ပန္းေတြမပါတဲ့ သူ႔ပံုစံ၊ မ်က္ႏွာမွာ အခ်ယ္အသ ကင္းမဲ့တဲ့့ သူ႔ပံုစံက က်န္တဲ့
အမ်ိဳးသမီး ေတြနဲ႔ ကြဲထြက္ေနပါတယ္။
သူကေတာ့ ၿပီးခဲ့တဲ့ ေအာက္တိုဘာလက ေနျပည္ေတာ္ သဂၤဟ ဟုိတယ္မွာ
က်င္းပခဲ့တဲ့ “ႏုိင္ငံေရးတြင္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ ဦးေဆာင္မႈ” ဆိုတဲ့
ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ေဆြးေႏြးပြဲ တရပ္ကို တက္ေရာက္လာသူ၊ ကြယ္လြန္သူ ပန္းခ်ီဆရာႀကီး
ဝသုန္အေၾကာင္း ရိုက္ကူးထားတဲ့ “ဝသုန္ေကာက္ေၾကာင္း” မွတ္တမ္း ရုပ္ရွင္
ဇာတ္လမ္းတိုနဲ႔ လူသိမ်ားသူ၊ ဇာတ္ကားႀကီးေပါင္းမ်ားစြာ၊ ဗီဒီယို
ကားေပါင္းမ်ားစြာကို ရိုက္ကူးေနသူ ဒါရိုက္တာ ၾကည္ျဖဴသွ်င္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဝသုန္ေကာက္ေၾကာင္းဟာ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္က ႏိုင္ငံတကာ ရုုပ္ရွင္ပြဲေတာ္မွာ
အေကာင္းဆံုး ဇာတ္လမ္းတိုဆု ရရွိခဲ့ပါတယ္။ အသက္ ၃၈ ႏွစ္ရွိၿပီျဖစ္တဲ့
ဒါရိုက္တာ ၾကည္ျဖဴသွ်င္ဟာ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ (NLD) ပါတီဝင္
တေယာက္လည္း ျဖစ္ေနပါ ေသးတယ္။
လြတ္လပ္မႈကို ျမတ္ႏိုးတဲ့ အႏုပညာသမား တဦးအေနနဲ႔ ၾကည္ျဖဴသွ်င္ဟာ
ပါတီႏုိင္ငံေရးထဲမွာ ဘယ္ေလာက္အထိ ပါဝင္ ပတ္သက္ႏိုင္မလဲ ဆိုတာ စိတ္ဝင္စားစရာ
ေကာင္းေနပါတယ္။ NLD ေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ကလည္း အဲဒီ
ေဆြးေႏြးပြဲ အခမ္းအနားဖြင့္ပြဲမွာ မိန္႔ခြန္းေျပာၾကားရင္း လာမယ့္ ၂၀၁၅
ေရြးေကာက္ပြဲ အခ်ိန္က်ရင္ NLD ပါတီထဲမွာ အမ်ိဳးသမီးေတြ ဒီထက္ပိုၿပီး
ဝင္ေရာက္ အေရြးေကာက္ခံျဖစ္လိမ့္မယ္ ဆိုတဲ့ စကားကိုလည္း
ထည့္သြင္းေျပာၾကားခဲ့ေတာ့ ဘယ္လို အမ်ိဳးသမီးေတြကို ပါတီဝင္အျဖစ္
စည္းရံုးထားၿပီး ေလ့က်င့္မႈေတြ ရွိေနသလဲ ဆိုတာကလည္း ေမးစရာ ရွိေနပါတယ္။
ဒီအထဲမွာ ၾကည္ျဖဴသွ်င္ေကာ တေယာက္ အပါအဝင္ ျဖစ္ႏိုင္မလား။
“က်မ တာ၀န္က်ရာ ေနရာမွာ အေကာင္းဆုံး ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပး သြားမွာပဲ။
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္း၊ မေမွ်ာ္လင့္ျခင္း ဆိုတာလည္း မရွိဘူး။
အဓိက က်မရဲ႕ Target ကေတာ့ ၂၀၁၅ မွာ ျဖစ္လာမယ့္ အမတ္ေလာင္းေတြ အတြက္ က်မ
ဘယ္လို ပံ့ပိုးေပးရမလဲ ဆိုတာ စဥ္းစား ျပင္ဆင္ေနပါၿပီ” လို႔ ၾကည္ျဖဴသွ်င္က
ဧရာဝတီကို ေျပာပါတယ္။
ဒါရိုက္တာ ၾကည္ျဖဴသွ်င္ဟာ အရင္ကေတာ့ ပါတီႏိုင္ငံေရးကို
စိတ္မဝင္စားခဲ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ရဲ႕ ဖခင္ဟာ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသား ဘဝကတည္းက
ႏိုင္ငံေရးလုပ္ခဲ့သူ၊ အိမ္ေထာင္က်ၿပီး ေနာက္မွာ ေထာင္က်ခဲ့သူ၊ ေနာက္ပိုင္း
အဖမ္းအဆီးေတြ မ်ားလာတာေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရးကို ေပၚေပၚထင္ထင္ မလုပ္ေတာ့
ေပမယ့္ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြနဲ႔ ဆက္သြယ္ၿပီး အိမ္မွာ ႏိုင္ငံေရးစကားေတြ အၿမဲ
ေျပာေနေလ့ရွိသူ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဖခင္ရဲ႕ ေသြးက ၾကည္ျဖဴသွ်င္ရဲ႕ ကိုယ္ခႏၶာထဲမွာ
စီးဆင္းေနခဲ့တယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
“အမွန္အတိုင္း ေျပာရရင္ က်မ ပါတီႏိုင္ငံေရးကို စိတ္မ၀င္စားဘူး။ ဒါေပမယ့္
ႏိုင္ငံေရး သမားေတြကို ခ်စ္တယ္၊ ေလးစားတယ္၊ ကူလည္း ကူညီခ်င္ေပးတယ္။
ဘာေၾကာင့္လဲ၊ က်မ အေဖကိုယ္တိုင္လည္း ႏိုင္ငံေရးသမား ျဖစ္ခဲ့လို႔၊ အေဖ့ရဲ႕
ဒီမ်ိဳးဗီဇက က်မမွာ ပါလာတယ္” လို႔ သူက ဆိုပါတယ္။
ၾကည္ျဖဴသွ်င္ဟာ ဒါ႐ိုက္တာ တေယာက္ အေနနဲ႔ ရပ္တည္ခဲ့ေပမယ့္ အခုလို
အထိုက္အေလ်ာက္ ပြင့္လင္းလာတဲ့ အခ်ိန္မွာ တတ္ႏိုင္သမွ် ႏိုင္ငံေရး
အ၀န္းအ၀ိုင္းထဲ ၀င္ၿပီး ႏိုင္ငံေရးသမားေတြကို အကူအညီ ေပးတယ္၊ အဲဒီလို
အကူအညီ ေပးခဲ့ရာကေန ေနာက္ဆုံး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က သူ႔ကို ပါတီထဲ ဝင္ဖို႔
ေျပာလာေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ေလးစားတဲ့စိတ္၊ ခ်စ္တဲ့စိတ္နဲ႔ NLD
ပါတီထဲ ဝင္ျဖစ္ခဲ့တာလို႔ သိရတယ္။
“ေနာက္တခုက အေမစု (ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္) ေျပာတဲ့ စကားတခြန္းေပါ့ေလ၊ ဘာလဲ
ဆိုရင္ ကိုယ့္တိုင္းျပည္ အတြက္၊ ကိုယ့္အတြက္ … သမီး ဒီအခ်ိန္မွာ
အပင္ပန္းခံရမယ္၊ သမီး အရမ္းအလုပ္မ်ားတာ အေမသိတယ္၊ ဒါေပမယ့္ တတ္ႏိုင္သမွ်
သမီး ၀င္ပါပါလို႔ဆိုေတာ့ အဲဒီစကား ေၾကာင့္ က်မ ၀င္ပါျဖစ္တယ္” လို႔
ဒါရိုက္တာ ၾကည္ျဖဴသွ်င္က ေျပာပါတယ္။
သူ႔အေနနဲ႔ ပါတီႏိုင္ငံေရးကို စိတ္မဝင္စားခဲ့ဘူး ဆိုတာကေတာ့ သူဟာ
အႏုပညာသမားတဦး ျဖစ္တဲ့အတြက္ လြတ္လပ္မႈကို ျမတ္ႏိုးၿပီး လြတ္လြတ္လပ္လပ္
ေနတတ္လို႔၊ ၿပီးေတာ့ ပါတီတခုထဲကို ဝင္လိုက္တာနဲ႔ အဲဒီပါတီရဲ႕
စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြ၊ ခ်မွတ္ထားတဲ့ မူေဘာင္ေတြနဲ႔ သူ ကိုက္ညီမႈ ရွိပါ့မလား
ဆိုတဲ့ စိုးရိမ္စိတ္ေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။
“ဒါေပမယ့္ တကယ္တမ္း ပါတီထဲ ၀င္လိုက္တဲ့ အခါမွာေတာ့ က်မ ထင္သလို
မဟုတ္ဘူး။ က်မတို႔ လြတ္လပ္စြာ ေျပာလို႔ ရတယ္၊ ညိႇလို႔ရတယ္၊ ေျပာရမယ္ဆိုရင္
ပါတီတြင္းမွာ ဒီမိုကေရစီ ဆိုတဲ့ လြတ္လပ္မႈ၊ ကိုယ့္ရဲ႕ အျမင္ကို လြတ္လပ္စြာ
ေဆြးေႏြးခြင့္ အျပည့္အ၀ ရတယ္။ အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ က်မ အေနနဲ႔
ပါတီႏိုင္ငံေရးကို ႏွစ္သက္သြားၿပီ၊ သေဘာက်သြားၿပီ၊ ေနသားက်သြားၿပီ
ေပါ့ေနာ္” လို႔ သူက ေျပာျပပါတယ္။
သူ႔ဝါသနာ ျဖစ္တဲ့ ဒါရိုက္တာ အလုပ္ကို မစြန္႔လႊတ္ရဘူး၊ အမတ္ေလာင္းအျဖစ္
ေရြးခ်ယ္ခံဖို႔ တာဝန္ေပးျခင္းလည္း ခံရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ၾကည္ျဖဴသွ်င္ဟာလည္း
၂၀၁၅ မွာ အေရြးခ်ယ္ခံမယ့္ အမ်ိဳးသမီး ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္း တေယာက္
ျဖစ္လာႏုိင္ပါတယ္။
“က်မ ကေတာ့ ႏိုင္ငံေရး ဆိုတာ ကံတရားနဲ႔ ဆိုင္တယ္၊ ဘယ္အလုပ္ျဖစ္ျဖစ္ပဲ
ေပါ့ေလ။ က်မ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေမွ်ာ္လင့္ မထားဘူး။ ဒီလို ပါတီထဲ
ေရာက္သြားလိမ့္မယ္၊ က်မ လုပ္ႏိုင္မယ္လည္း ထင္မထားဘူး။ ဒါေပမယ့္ က်မ
လုပ္ႏိုင္ လာတယ္။ ၂၀၁၅ အတြက္ အေမစုရဲ႕ ဘက္ကေရာ၊ ပါတီတြင္းက လူႀကီးေတြရဲ႕
ဆုံးျဖတ္ခ်က္ေရာေပါ့၊ ဘယ္လို စံႏႈန္းေတြနဲ႔ ပါတီ အမတ္ေလာင္း ေတြကို ဘယ္လို
ေရြးခ်ယ္မလဲ၊ … က်မသည္လည္း ဘယ္ေနရာမွာ လုပ္ေဆာင္ရမယ္ ဆိုတာ မသိႏိုင္ပါဘူး”
လို႔ ဒါရိုက္တာ ၾကည္ျဖဴသွ်င္က ဆိုပါတယ္။
ျမန္မာျပည္မွာ အမ်ိဳးသားအမ်ိဳးသမီး ခြဲျခားဆက္ဆံမႈ ရွိေနတုန္းပဲလို႔
အမ်ိဳးသမီး အခြင့္အေရး လႈပ္ရွားသူေတြက ေျပာၾက သလို၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္
ကိုယ္တုိင္ကလည္း အမ်ိဳးသမီး၊ အမ်ိဳးသား ခြဲျခားမႈ ရွိေနေသးတယ္၊
တန္းတူညီမွ်မႈ မရွိဘူးလို႔ အဲဒီ ေဆြးေႏြးပြဲ အဖြင့္မိန္႔ခြန္းမွာ
ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒါရိုက္တာ ၾကည္ျဖဴသွ်င္ကေတာ့ အဲဒီလို မထင္ပါဘူး။
“က်မ ထင္တာကေတာ့ အစိုးရဌာနပိုင္း ဆိုင္ရာေတြမွာ ခြဲျခားမႈ ပိုမ်ားမယ္
ထင္တယ္။ အျပင္မွာေတာ့ အရည္အခ်င္းအေပၚ မူတည္ပါလိမ့္မယ္” လို႔ ေျပာပါတယ္။
သူကိုယ္တုိင္လည္း NLD ပါတီထဲဝင္ေရာက္ လုပ္ကိုင္တဲ့ အခ်ိန္မွာ သူ႔ထက္
အသက္ေကာ၊ အေတြ႕အႀကံဳပါ အမ်ားႀကီး ႀကီးရင့္သူ ေယာက္်ား အမ်ားစုနဲ႔
ရင္ေဘာင္တန္းၿပီး က်ရာတာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္ရာမွာ တာဝန္ေတြက ႀကီးေလးေပမယ့္
အခက္အခဲ တစံုတရာ မရွိဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။
“ဗဟိုေကာ္မတီဝင္ အမ်ိဳးသားႀကီးေတြနဲ႔ အတူ အလုပ္လုပ္ရတဲ့အခါ
က်မတုိ႔အဖြဲ႕တာဝန္ယူရတဲ့ အပိုင္းမွာ က်မရဲ႕ အႀကံေပးခ်က္၊ စဥ္းစားခ်က္ေတြကို
လက္ခံစဥ္းစားေပးတာ ေတြ႕ရတယ္။ အမ်ိဳးသမီးဆိုၿပီး ခြဲျခားတာမ်ိဳး မရွိပါဘူး”
လို႔ သူက ဆက္ေျပာတယ္။
ျမန္မာျပည္မွာ အမ်ိဳးသမီး ဒါရိုက္တာေတြ ဘာေၾကာင့္ အရမ္း နည္းေနေသးတာလဲ
ဆိုတဲ့ ဧရာဝတီက ေမးခြန္းကိုေတာ့ သူက အမ်ိဳးသားေတြ အမ်ားစု ရွိတဲ့
ရိုက္ကြင္းထဲမွာ အမ်ိဳးသမီး တေယာက္ အေနနဲ႔ ဝင္တိုးဖို႔ဆိုတာ ေတာ္ရံုသတၱိနဲ႔
မလြယ္တာ ေၾကာင့္ ျဖစ္မယ္လို႔ ေျဖပါတယ္။
“ႏိုင္ငံတကာမွာေတာ့ ဒါ႐ိုက္တာ တေယာက္အတြက္ ျပည့္၀ကၽြမ္းက်င္တဲ့ ေလ့က်င့္
သင္ၾကားေပးတဲ့ ေက်ာင္းေတြရွိတယ္။ က်မတို႔ ဆီမွာ မရွိဘူး။ ရွိတဲ့
သင္တန္းေက်ာင္းေတြ ကလည္း အမွန္တိုင္း ေျပာရရင္ လုံး၀ အဆင့္မမီဘူး။ အဲဒီမွာ
က်မတို႔ဟာ လက္ေတြ႔ကေန သင္ယူရတယ္။ က်မတို႔ဆီမွာ ရွိတဲ့ ဒါ႐ိုက္တာ ေတြထဲမွာ
က်မရွိတယ္၊ အိအိခိုင္ရွိတယ္။ ေအာင္ျမင္တဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြ ထဲမွာ
မ်ိဳး႐ိုးကေန ျဖစ္လာတာပါ” လို႔ ဒါရိုက္တာ ၾကည္ျဖဴသွ်င္က ဆက္ေျပာပါတယ္။
အဖိုး အဖြား မိဘေတြက ဒါ႐ိုက္တာေတြ ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ သားသမီး၊
ေျမးေတြျဖစ္တဲ့ သူတို႔တေတြက ႐ိုက္ကြင္းေတြနဲ႔ မစိမ္းတာ၊ ေၾကာက္ရြံ႕စိတ္
ကင္းခဲ့ၾကတာပါ။
“စက္အဖြဲ႔လည္း မေၾကာက္ေတာ့ဘူး။ က်မ သင္ခ်င္တယ္၊ လိုခ်င္တယ္ ဆိုရင္
သူတို႔ သင္ေပးတယ္။ အခ်င္းခ်င္းၾကားမွာ ခြဲျခားတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္
အစိမ္းသက္သက္ တေယာက္အေနနဲ႔ သူ႔မိဘက ထုတ္လုပ္သူအေနနဲ႔ ရပ္တည္ေပးမလား၊
ဒါမ်ိဳးလည္း ရွိေသးတယ္။ က်မ ဒါ႐ိုက္တာ ျဖစ္လာတယ္ ဆိုတာ က်မ အတြက္
ေငြထုတ္ေပးတဲ့ သူေတြရွိတယ္။ ဆိုေတာ့ မိဘရဲ႕ ပံ့ပိုးမႈနဲ႔လည္း ဆိုင္တယ္”
လို႔ သူက ရွင္းျပပါတယ္။
အျပင္လူ တေယာက္အေနနဲ႔ ကေတာ့ အမ်ိဳးသမီး ဒါရိုက္တာ တေယာက္အေနနဲ႔ ရိုက္ကြင္းအလယ္မွာ ဝင္ဆံ့ဖို႔ ခက္ခဲမယ္လို႔ သူက ဆိုပါတယ္။
“က်မတို႔ က်ေတာ့ အေမက ဒါ႐ိုက္တာ တေယာက္လည္း ျဖစ္တယ္၊ ဇာတ္ညႊန္းေရး
ဆရာလည္း ျဖစ္တယ္၊ ေငြရွင္လည္း ျဖစ္တဲ့ အခါမွာ ငါ့သမီးသည္ ဒါ႐ိုက္တာ
ျဖစ္ႏုိင္ေျခရွိတယ္။ သူ႔ကို ငါ ေျမေတာင္ေျမႇာက္ေပးရင္လည္း ျဖစ္တယ္လို႔
သိတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ က်မလည္း ျဖစ္လာတာ။ ဒါ႐ိုက္တာ အိအိခိုင္ဆိုလည္း
မ်ိဳး႐ိုးရွိတယ္။ ဆိုေတာ့ မ်ိဳး႐ိုးမရွိသူေတြ အတြက္ ၀င္တိုးတဲ့ အခါ
ဘယ္သူေတြက ယုံယုံၾကည္ၾကည္နဲ႔ ေပးမွာလဲ။ အမ်ိဳးသမီး တေယာက္ဟာ ႏိုင္ငံျခားက
Directing န႔ဲ ဘြဲ႔ရလာတယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ သူ႔မွာ ဒါ႐ိုက္တာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့
အရည္အခ်င္းေတြ ျပည့္၀ေနတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ေငြရွင္ေတြက ထုတ္ေပးမွာပဲ။ အဲဒါလည္း
က်မတို႔ တုိင္းျပည္နဲ႔ ဆိုင္တယ္” လို႔ သူက ေျပာျပပါတယ္။
ဒါရိုက္တာဆိုတာကို ႏုိင္ငံတကာမွာ ရိုက္ကြင္းရဲ႕ ဘုရင္လို႔
တင္စားၾကပါတယ္။ ၾကည္ျဖဴသွ်င္ဟာလည္း ဇာတ္ကားေပါင္း မ်ားစြာ ရိုက္ကူးေနတဲ့
ဒါရိုက္တာ တေယာက္ ျဖစ္တာေၾကာင့္ ရိုက္ကြင္းရဲ႕ ဘုရင္၊ ရိုက္ကြင္း
တခုလံုးရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္၊ ပဲ့ကိုင္သူလို႔ ဆိုရမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလို
က႑တခုရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္တေယာက္ ျဖစ္ဖို႔ သင္တန္းေပးတာနဲ႔ ျဖစ္ႏုိင္တယ္ ဆုိတာ
ကိုေတာ့ သူက မယံုၾကည္ပါဘူး။
“က်မကေတာ့ အမ်ိဳးသမီးေတြကို Leader စိတ္ျဖစ္လာေအာင္ သင္တန္းေပးတယ္
ဆိုတာထက္၊ အေမစု ေျပာသလိုပဲ မိဘရဲ႕ Control က အရမ္း အေရးႀကီးတယ္။ က်မ
အေမဆိုရင္ က်မကို လႊတ္ေပးတယ္၊ လႊတ္ေပးတယ္ ဆိုတာ Guide Line ခ်ေပးတယ္။ အေမ
ဆိုရင္ က်မကို သတၱိရွိေအာင္၊ လုပ္ရဲေအာင္လုပ္ေပးတယ္။ အေမက ေျပာတယ္ ငါ့သမီး
ျပင္မရတဲ့ အမွားက လြဲလို႔ သမီး ႀကိဳက္တာလုပ္။ ျပင္မရတဲ့ အမွားကိုေတာ့
မလုပ္နဲ႔ … ဆိုေတာ့ က်မ သတၱိရွိရွိလုပ္တယ္။ အခက္အခဲ ရွိတဲ့ အခါ က်မ အေမကို
ရင္ဖြင့္တယ္။ အေမက ငါ့သမီး လုပ္သာလုပ္၊ ျဖစ္ရမယ္လို႔ ေျပာတယ္” လို႔
ဒါရိုက္တာ ၾကည္ျဖဴသွ်င္က ဆိုပါတယ္။
သူ႔ရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈေတြ အေပၚမွာ မိခင္ျဖစ္က ဂုဏ္ယူတယ္၊ ဒီသမီးရဲ႕
အေမျဖစ္ရတာလည္း ဂုဏ္ယူတဲ့အတြက္ သူ႔ရဲ႕ ပင္ပန္းမႈေတြက အေမျဖစ္သူရဲ႕
စကားေၾကာင့္ အားေဆး ျဖစ္ေစတယ္လို႔လည္း သူက ေျပာပါတယ္။
“က်မတို႔ ႏိုင္ငံမွာ ေအာင္ျမင္တဲ့ အမ်ိဳးသမီး ျဖစ္ေစခ်င္ရင္ မိဘေတြက
သမီးေတြကို ဖြင့္ေပးရမယ္။ အားေပးရမယ္။ က်မ အပါအ၀င္ ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္းတုိ႔၊
ဆရာမ တင္မိုးလြင္တို႔နဲ႔ စကားေျပာၾကည့္တဲ့ အခါ သူတို႔ အေမေတြ အရမ္းေတာ္လို႔
ဆိုတာ သိရတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ Leader ေတြလို႔ ေျပာတယ္။ သူတို႔ အေမေတြေၾကာင့္
သူတို႔ ေအာင္ျမင္လာတယ္လို႔ ေျပာၾကတယ္။ ေနာက္တေယာက္ က်မသိတဲ့ အမတ္ေပါ့ေလ၊
ေဒါက္တာ လွျမတ္ေသြးပါ။ သူဆိုရင္ သူ႔အေဖက သူ႔ကို သမီးလို႔ေတာင္ မသတ္မွတ္
ဘူး၊ ေယာက္်ားေလး တေယာက္လိုပဲ Train ေပးတယ္။ က်မထင္ပါတယ္ အမ်ိဳးသမီး
ေခါင္းေဆာင္ေတြ ျဖစ္ဖို႔အတြက္ မိဘေတြက အေရးႀကီးပါတယ္” လို႔ ဒါရိုက္တာ
ၾကည္ျဖဴသွ်င္က ဆိုပါတယ္။
မိန္းကေလးတေယာက္ သူက်င္လည္ရာ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ေအာင္ျမင္ဖို႔၊ ေတာ္ဖို႔
ဆိုရင္ သင္တန္းတက္ရံုနဲ႔ မရဘူး၊ မိဘေတြရဲ႕ ပ်ိဳးေထာင္ေပးမႈက အရမ္းကို
အေရးႀကီးတယ္လုိ႔ သူက ေထာက္ျပပါတယ္။
“ဥပမာ – သင္တန္းေက်ာင္းက သင္ေပးလိုက္လို႔ ကိုယ့္ကုိယ္ကိုယ္ ယုံၾကည္မႈေတြ
ရွိလာတယ္ ဆိုေပမယ့္ အိမ္က်ေတာ့ အေမက နင္လုပ္ေနတာက မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး၊
လုပ္မေနပါနဲ႔လို႔ ေျပာလိုက္တာနဲ႔ တက္ႂကြမယ့္ စိတ္ေတြကို ႐ိုက္ခ်ဳိးပစ္လိုက္
သလိုပဲ။ မိသားစုရဲ႕ အားေပးမႈက အရမ္း အေရးႀကီးတယ္။ က်မတို႔ ႏိုင္ငံမွာ
အမ်ိဳးသမီးေကာင္းေတြ ျဖစ္ဖို႔ကို ပထမအဆင့္ သူတို႔ကို မိသားစုက အားေပးပါ၊
ၿပီးတဲ့ အခါမွာ ဒီအမ်ိဳးသမီးအတြက္ အေထာက္အပ့ံျဖစ္ေစတဲ့ သင္တန္းေတြ
ပို႔ခ်ေပးပါ။ မိသားစုက အားမေပးရင္ ဒီမိန္းကေလးဟာ ဘယ္ေတာ့မွ မတက္လာဘူး” လို႔
သူက ဆုိပါတယ္။
ဒါရိုက္တာ ၾကည္ျဖဴသွ်င္က သူနဲ႔ ရြယ္တူေတြ၊ သူ႔ထက္ ငယ္တဲ့ မိန္းကေလးေတြ
အတြက္ စကားလက္ေဆာင္ အေနနဲ႔ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး ဆိုတဲ့ စိတ္ ဘယ္ေတာ့မွ
မထားပါနဲ႔လို႔ ေျပာပါတယ္။
“ကိုယ့္ထက္ ေတာ္တဲ့သူေတြ၊ တတ္တဲ့သူေတြ၊ ကိုယ့္ထက္ အရမ္းျမင့္မားတဲ့
သူေတြ လုပ္တာ ျဖစ္မသြားခဲ့ဘူး၊ ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္အလွည့္မွာ
ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္သြားလိမ့္ ဆိုတဲ့ စိတ္ကို ထားရမယ္” လို႔ သူက ဆက္ေျပာပါတယ္။
သူ႔အေနနဲ႔ ဘယ္ေတာ့မွ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး ဆိုတဲ့ စကားကို လက္မခံဘူးလို႔လည္း ဆိုပါတယ္။
“တခါတေလက်ရင္ က်မကို နင့္ထက္သာ၊ နင့္ထက္ေတာ္၊ နင့္ထက္ တတ္တဲ့သူေတြေတာင္
မျဖစ္တာ၊ နင္က ဘယ္လို ျဖစ္မွာလဲလို႔ ေျပာတဲ့အခါ ငါ့အလွည့္က်ရင္
ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္သြားမွာ ေပါ့လို႔ ေျပာလိုက္တယ္။ က်မ အခု မျဖစ္ခဲ့ဘူးဆိုရင္
ေနာက္တမ်ိဳးနဲ႔ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္တယ္။ က်မက ၾကာၾကာ ေၾကကြဲ မေနတတ္ဘူး၊
ကိုယ့္အ႐ႈံးကို တေျမ့ေျမ့ မခံစားေန တတ္ဘူး” လို႔ ဒါရိုက္တာ ၾကည္ျဖဴသွ်င္က
ေျပာပါတယ္။
သူ စိတ္ဓာတ္က်တဲ့အခါ တရက္ပဲ ၾကာတတ္ၿပီး တညအိပ္လိုက္တာနဲ႔ ေနာက္တေန႔ဟာ သူ႔အတြက္ ဘ၀သစ္ ေန႔သစ္ပဲလို႔လည္း သူက ဆိုပါတယ္။
“ၾကည္ျဖဴရွင္ကို ၾကည့္ရတာ ဘယ္ေတာ့မွ မ႐ႈံးနိမ့္ဖူးဘူးလို႔ ထင္ၾကတယ္။
က်မသည္ ႐ႈံးနိမ့္ခဲ့ဖူးတယ္၊ အမွားေတြ ေတြ႔ႀကဳံခဲ့ဖူးတယ္၊ ေျပာင္းတာ
ျမန္လြန္းလို႔ က်မ ႐ႈံးနိမ့္လိုက္ေၾကာင္း မသိလိုက္ဘူး။ ေျပာခ်င္တာက လူဆိုတာ
အမွားမကင္းဘူး၊ လဲမွာပဲ။ လဲတဲ့အခါ ခ်က္ခ်င္း ျပန္ထႏိုင္ဖုိ႔ အေရးႀကီးတယ္”
လို႔ ၾကည္ျဖဴသွ်င္က သူ႔ခံယူခ်က္ကို ရွင္းျပပါတယ္။
ကမၻာ အရပ္ရပ္က အမ်ိဳးသမီး လႊတ္ေတာ္အမတ္ေတြ စုစည္းေနတဲ့ ခန္းမႀကီးမွာ
ေဆြးေႏြးသံေတြ၊ အေမး အေျဖသံေတြနဲ႔ လႊမ္းေနခဲ့ပါတယ္။ ကမၻာအရပ္ရပ္က
အမ်ိဳးသမီး လႊတ္ေတာ္ အမတ္ေတြက သူတို႔ရဲ႕ အေတြ႕အႀကံဳေတြကို အားပါးတရ
ရွင္းျပေနၾကတာပါ။
ျမန္မာျပည္က အမ်ိဳးသမီး လႊတ္ေတာ္ အမတ္ေတြတင္ မကဘဲ၊ ႏုိင္ငံတကာက
အမ်ိဳးသမီးအမတ္ေတြမွာလည္း သူတို႔နည္း၊သူတို႔ဟန္နဲ႔ အခက္အခဲေတြ ရွိေနၾကတယ္
ဆိုတာကို ဒီေဆြးေႏြးပြဲ တက္ျခင္း အားျဖင့္ သိလိုက္ရတယ္လို႔ ဒါရိုက္တာ
ၾကည္ျဖဴသွ်င္က ဆုိပါတယ္။
“မတူတဲ့ ပါတီေတြက အမ်ိဳးသမီးအခ်င္းခ်င္း ရင္းႏွီးမႈ ရတယ္။
ေတြ႔ဆုံခြင့္ရတယ္။ အျမင္ေတြ ဖလွယ္ခြင့္ရတယ္။ ေရွ႕ဆက္ၿပီး ႏိုင္ငံေရးနဲ႔
ဆက္စပ္ လုပ္ကိုင္တဲ့အခါ တဦးနဲ႔ တဦး စိမ္းမေနဘဲ လုပ္ကိုင္
ေဆာင္ရြက္သြားႏိုင္ဖို႔ အခြင့္အလမ္းရတယ္လို႔ က်မ ထင္တယ္။ ေနာက္တခုက
ႏိုင္ငံတကာ အမ်ိဳးသမီးအမတ္ေတြ ေျပာတာကို သိရေတာ့ ေၾသာ္ သူတို႔လည္း
ငါတို႔လိုပဲ ဒုကၡေရာက္ အခက္အခဲေတြ ေတြ႔ရပါလား၊ ငါတို႔လည္း စိတ္ဓာတ္က်စရာ
မလိုဘူးလို႔ သိျမင္ရတယ္” လို႔ သူက ဆက္ေျပာတယ္။
အမ်ိဳးသမီး အခြင့္အေရး ေတာင္းဆိုေနတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းေတြက ေျပာဆုိေနတဲ့
ျမန္မာျပည္က လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ အမ်ိဳးသမီး ၃၀ ရာခိုင္းႏႈန္း ပါဝင္ခြင့္ရသင့္တဲ့
အခ်က္ကိုေတာ့ ၾကည္ျဖဴသွ်င္က အျပည့္အဝ သေဘာမတူဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။
“က်မကေတာ့ အရည္အခ်င္းနဲ႔ ရတာကိုပဲ ႀကိဳက္တယ္။ ခြဲတမ္းနဲ႔ ဘယ္ေလာက္
ဘယ္ေလာက္ ရရမွာမို႔လို႔ ေပးတယ္ ဆုိတာ ကိုေတာ့ မလိုခ်င္ဘူး” လို႔ သူ႔
ခံယူခ်က္ကို ေျပာျပပါတယ္။