Tuesday, July 30, 2013

အရူးအိတ္ မွ စိပ္ပုတီး

,
ဒီေန႔မနက္ ေစာေစာအိပ္ယာ ထ ျဖစ္သည္။ ႏိုးနိုးခ်င္း ျပတင္းတံခါးအဖြင္႔မွာ ျဖတ္တိုက္လာတဲ႔ ေလေျပေအးေၾကာင္႔ အ၀တ္လဲ၍လမ္းဆင္းေလွ်ာက္ခ်င္တဲ႔ စိတ္တို႔ ျဖစ္ေပၚမိသည္ႏွင္အမွ်လမ္းေလွ်ာက္ထြက္ခဲ႔မိ၏။နံနက္ခင္း၏ အလင္းစ ႏွင္႔ တိတ္ဆိတ္ျခင္းတို႔က အလြန္ကို ပနံရလွ၏။တစ္ေနရာ အေရာက္ေသာ္ တိတ္ဆိတ္ျခင္းကိုေဖာက္ထြက္ျပီး ေအာ္သံဟစ္သံ ဆူညံသံေတြက ဖုံးလႊမ္းလွ်ံထြက္ေနေလသည္။္ ထုိအျခင္းအရာသည္ ေစ်းပဲျဖစ္မည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္ပါသည္။သုိ႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ ၏ အထင္သည္ ထုိအနားကို ကၽြန္ေတာ္ ေရာက္မွ တတ္တတ္စင္ေအာင္ လြဲေနမွန္း သိခြင္႔ရပါေတာ႔သည္။ အမွန္ကား ထုိေနရာသည္ ေစ်းမဟုတ္ပါ။ ေျပးသူက ေျပး ၊ အလံကိုင္သူက အလံကိုင္ ၊ ဆိုသူက ဆို ၊ခါး ေလးလႈပ္ေနသူက လႈပ္ေန စသည္ျဖင္႔ အမူအေနအထားအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင္႔ လႈပ္ရွားေနၾကေသာ လူငယ္လူရြယ္တို႔ျဖစ္ၾကပါသည္။သုိ႔ႏွင္႔ ကၽြန္ေတာ္ သည္ အမႈမဲ႔ အမွတ္မဲ႔ပင္ မိမိေလွ်ာက္လိုရာ ေနရာအထိ လမ္းေလွ်ာက္ၿပီး ျပန္ေရာက္ ေရမိုးခ်ိဳး၍ တစ္ေန႔တာ လုပ္ငန္းမ်ားအား ေခါင္းထဲ အစီအရီထည္႔ရင္း တစ္ေန႔တာ လုပ္ငန္းမ်ား အတြက္ စတင္ခ်ီတက္ခဲ႔ပါသည္။အလုပ္လုပ္ေန ၍ျဖစ္မည္ထင္၏ အခ်ိန္ကား အကုန္ျမန္လွသည္ ထင္ရသည္။ ကၽြန္ေတာ္ လက္မွ နာရီပင္ ကၽြန္ေတာ္အား ၁၁ နာရီထိုးေၾကာင္း အသံတိတ္ညႊန္ျပေနေလၿပီ ျဖစ္သည္။ကၽြန္ေတာ္ အလုပ္မွ ေန႔လည္စာစားရန္ ျပန္လာခဲ႔ပါသည္။ ထုိအခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္႔၏ စူးစမ္းခ်င္စိတ္ တို႔သည္ ကၽြန္ေတာ္ ၏ ဆာေလာင္စိတ္အား လႊမ္းမိုးသြားသည္ ထင္ပါ၏။ အေၾကာင္းမွာ - မနက္ခင္း လမ္းေလွ်ာက္စဥ္ က အမူအယာ အမ်ိဳးမ်ိဳး နဲ႔ ဆူဆူညံညံ လူရြယ္ အုပ္စုသည္ ထုိအခ်ိန္ထိ ေနပူက်ဲက်ဲတြင္ ေလ႔က်င္႔ေနၾကဆဲ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ အထင္ သူတို႔ေလးေတြသည္ ေက်ာင္းျပပြဲ (၀ါ) ေက်ာင္းကပြဲ တစ္ခုခု အတြက္ ေလ႔က်င္႔ေနၾကသည္ဟု ထင္မိပါသည္။ သုိ႔ ျဖင္႔ ကၽြန္ေတာ္ လဲ စိတ္၀င္စားျခင္းေၾကာင္႔ ရပ္၍ ခနၾကည္႔မိပါသည္။ ၾကည္႔ေကာင္းေကာင္းျဖင္႔ ကၽြန္ေတာ္ ရပ္ၾကည္႔ေနရင္း ငါးမိနစ္ ခန္႔အၾကာေလာက္ရွိမည္ထင္သည္ သူတို႔ေလးေတြ လူအုပ္စု ခြဲၾကေလသည္။ ခ်က္ခ်င္းပင္ ထမင္းစား နားၾကသည္ ျဖစ္မည္ထင္သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ယံုၾကည္ပါသည္။ ထုိ႔ေနာက္ ထမင္းစား နားဖုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ အနားက ေန ျဖတ္သြားတဲ႔ လူရြယ္တစ္ေယာက္ကို ဘာအတြက္ေလ႔က်င္႔ေနၾကတာလဲ ဟု ေမးမိပါသည္။ "ညီေလး မင္းတို႔ ဘာအတြက္ေလ႔က်င္႔ေနၾကတာလဲ"......"sea game "ဖြင္႔ပြဲအတြက္ ေလ႔က်င္႔ေနၾကေၾကာင္း သူေျပာမွ "ဟာ" ဟုတ္ေပသားပဲ ကၽြန္ေတာ္ ေမ႔ေနတာျဖစ္သည္။ဒါ႔ထက္ "မနက္ထဲ က အကိုျမင္တယ္ ...ေန႔လည္ေန႔ခင္းအထိေတာင္ ..ေနကလဲပူတယ္..မပင္ပန္းဘူးလား " ္ဟု လူငယ္စိတ္ ကို သိခ်င္ေစာနဲ႔ ခပ္စြစြေလး ေမးၾကည္႔လိုက္ပါသည္။"ပူတာေတာ႔ ပူတာေပါ့ အကိုရာ..ဒါေပမယ္႔ ႏိုင္ငံတကာ နဲ႔ ယွဥ္ႏြဲရမယ္႔ ပြဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ တို႔က မွ ဖြင္႔ပြဲ အတြက္ေလးပဲ ေလ႔က်င္႔ၾကရတာ ..ျပိဳင္ပြဲ၀င္တဲ႔ သူေတြဆို ႏိုင္ငံအတြက္ ေရႊတံဆိပ္ဆုေတြ ရဖို႔ အျပင္းအထန္ၾကိဳးစားေနၾကတာ" ..။ ထုိလူငယ္ လဲ ထမင္းစာလာသည္ ထင္မည္ ေျပာၿပီး ဆက္ထြက္သြားေတာ႔သည္။ဒါေပမယ္႔ ကၽြန္ေတာ္ ကိုေတာ့ အေတြးမ်ားျဖင္႔ က်န္ခဲ႔ေစပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ျမင္မိဖူးေသာ လူငယ္မ်ားထဲတြင္ ထိုလူငယ္သည္ ထူျခားေသာ တစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။သူအေျဖ ေလးကို လဲ ကၽြန္ေတာ္ သေဘာၾကမိသည္။ယခုေခတ္ လူငယ္မ်ားသည္ ႏိုင္ငံအတြက္ ၾကရာေနရာမွ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ရန္ ပ်က္ကြက္ေနၾကသည္။ လဘက္ရည္ဆိုင္မ်ားတြင္ အခ်ိန္တိုင္း လူျပည္႔၍ေနၾကသည္။ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္၏ ႏိုင္ငံအတြက္ တာ၀န္မွာ စာကို ေကာင္းစြာ သင္ၾကားရန္ျဖစ္သည္။သို႕ေသာ္ ကန္မ္တင္း မွာ သာ လူျပည္႔ေနသည္။ျပသသည္႔ ဇာတ္ကားမ်ားသည္ပင္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ဇာတ္ကားသည္ ကန္မ္တင္းမွာ သာ ထိုင္ ရည္းစားရ ဇာတ္လမ္းသိမ္းၾကသည္.။ ထုိေၾကာင္႔ လူငယ္တို႔အတုယူမွားသည္ ကို အျပစ္မဆိုသာ။ ဒါေပမယ္႔ ထုိလူငယ္လို စိတ္မ်ိဳး ျဖင္႔ ႏိုင္ငံ တာ၀န္ကို ၾကရာထမ္းေဆာင္ခ်င္စိတ္ကေလး ရွိၾကလွ်င္ပင္ ဖြံ႕ျဖိဳးဆဲျဖစ္ေသာ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ ႏိုင္ငံအတြက္ တစ္တပ္တစ္အားပင္ျဖစ္သည္။ တစ္ခါက ႏိုင္ငံျခားသား မိတ္ေဆြ တစ္ေယာက္က ပ်က္ရယ္ျပဳျခင္းကို ကၽြန္ေတာ္ ေအာင္႔သက္သက္ျဖင္႔ ခံရဖူးသည္။ ကၽြန္ေတာ္ နဲ႔ သူ တစ္ေန႔ လမ္းေလွ်ာက္ထြက္ရင္း သူက ထူးဆန္းတဲ႔ ေမးခြန္းတစ္ခု ေမးခဲ႔တယ္။"ေရခံေျမခံ နဲ႔သာယာ တဲ႔ မင္းတို႔ ႏိုင္ငံမွာ လူငယ္ေတြက တစ္ေနကုန္ လဘက္ရည္ဆိုင္ထုိင္ၿပီး ဘာလုပ္ေနၾကတာလဲ" ဆိုေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ မွာ အေျဖမရွိျဖစ္ခဲ႔ဖူးသည္။ ယေန႔ထိလဲ ထိုေမးခြန္းကို ဘယ္လိုေျဖရမလဲ ကၽြန္ေတာ္ မသိပါ။ ႏိုင္ငံတာ၀န္ထမ္းေဆာင္ တယ္ဆိုတာ နက္နက္နဲနဲ ေတြးစရာမလိုပါ။ႏိုင္ငံအတြင္းသန္႔ရွင္းေအာင္ အမႈိက္ကိုစည္းကမ္းရွိစြာ ပစ္ျခင္းသည္ပင္ ႏိုင္ငံတာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု အဓိပၸါယ္ ဖြင္႔ဆိုလွ်င္ပင္ မွားႏိုင္မည္ မထင္ပါ။ သုိ႔ေသာ္ ထုိကဲ႔သုိ႔ေသးေသးမႊားမႊား မ်ားကိုပင္ အေလးထားျခင္းမရွိေသာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႏိုင္ငံသည္ စည္းကမ္း မရွိေသာ အခါ မည္႔သူသမၼတ တက္တက္ အခက္ေတြနဲ႔ ရတက္ေပြေနရမည္ျဖစ္သည္။ထုိ႔အတူ ၁၉ ေန႔ေရာက္လွ်င္သာ ငမ္းငမ္းလ် ခ်စ္ျပၾကၿပီး ၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္အသံမာမာ နဲ႔ ေျပာခဲ႔တဲ႔ "စည္းကမ္း" ႏွင္႔ ပတ္သတ္ၿပီး ျပည္သူခ်စ္ေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္အသံျဖင္႔ ေျပာခဲ႔သည္ကိုပင္ ေမ႔ျခင္းအမွ် ေမ႔ထားၾကသည္။" ႏိုင္ငံတစ္ခု ၏ အနာဂါတ္သည္ ထိုႏိုင္ငံအတြင္း ရွိလူငယ္ ျဖစ္သည္"ဟု က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ေအာ္ၾကျငားလည္း ၊ စည္းကမ္းနဲ႔ စိတ္ဓာတ္ ခံယူခ်က္ယုတ္ေလ်ာ႔ေသာ လူငယ္တို႔ႏွင္႔ အနာဂါတ္ ႏိုင္ငံေတာ္ သည္ "အရုူးအိတ္ မွ စိတ္ပုတီး "လို ပင္ျဖစ္ေနပါေတာ႔မည္။

1 comments:

  1. I wish they can show their performance very best in Sea game.

    ReplyDelete